weekje weg
weekje weg
Mijn vriendin Martine en ik zitten er over na te denken met Ko en Pip van de zomer een weekje richting de Veluwe te gaan.
Het lijkt mij aan de ene kant leuk en leerzaam, aan de andere kant twijfel ik toch een beetje of ze hier niet te jong voor zijn.. Ik was benieuwd of jullie dit al zouden doen met een 1,5 jarige?
Idee is dan om iedere/om de dag (even aankijken hoe het gaat hoe we het doen) lekker rustig stukje te gaan wandelen. Wandelen zijn we al mee bezig, dus conditie zou rond die tijd voldoende moeten zijn om dat te kunnen doen.
Tweede vraag is, weet iemand een goed adres?
Ik ben al eens toen met Viv naar de Woody Ranch geweest waar we een heerlijke week hebben gehad, maar toen stonden de poownies wel een stukje verder weg op de wei, wat ik toch wat enger vind met die jonkies en je moest vanaf daar nog een redelijk end rijden en een flink drukke N-weg over voor je echt op de Veluwe was.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/gedachten erover, ene kant denk ik hartstikke leuk en leerzaam, weer keertje stuk met de trailer rijden, vreemde omgeving, mooie omgeving om te wandelen.. andere kant ben ik bang of zo'n hele week niet teveel is voor ze.
Het lijkt mij aan de ene kant leuk en leerzaam, aan de andere kant twijfel ik toch een beetje of ze hier niet te jong voor zijn.. Ik was benieuwd of jullie dit al zouden doen met een 1,5 jarige?
Idee is dan om iedere/om de dag (even aankijken hoe het gaat hoe we het doen) lekker rustig stukje te gaan wandelen. Wandelen zijn we al mee bezig, dus conditie zou rond die tijd voldoende moeten zijn om dat te kunnen doen.
Tweede vraag is, weet iemand een goed adres?
Ik ben al eens toen met Viv naar de Woody Ranch geweest waar we een heerlijke week hebben gehad, maar toen stonden de poownies wel een stukje verder weg op de wei, wat ik toch wat enger vind met die jonkies en je moest vanaf daar nog een redelijk end rijden en een flink drukke N-weg over voor je echt op de Veluwe was.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/gedachten erover, ene kant denk ik hartstikke leuk en leerzaam, weer keertje stuk met de trailer rijden, vreemde omgeving, mooie omgeving om te wandelen.. andere kant ben ik bang of zo'n hele week niet teveel is voor ze.
Re: weekje weg
tja, vind je het leuk om een week met zn te wandelen?
Misschien een weekendje lang zat is? En dan zou je als het bevalt nog een keer kunnen doen? is 2x ervaring en zeker weten niet te lang.
http://www.campingboszicht.nl in Laag Soeren staat ook goed bekend.
Misschien een weekendje lang zat is? En dan zou je als het bevalt nog een keer kunnen doen? is 2x ervaring en zeker weten niet te lang.
http://www.campingboszicht.nl in Laag Soeren staat ook goed bekend.
Ja, dat bedoelde ik, kort weekend is ook zo kortSuzanne schreef:lang weekend van 4 dagen i.p.v. een hele week kan inderdaad natuurlijk ook

Een week lang wandelen doen ze wel heel veel extra indrukken ineens op. Ik denk dat ik het ook wat korter zou maken. 3 dagen wandelen zou denk ik netjes zijn. Wil je langer blijven, dan kun je ze natuurlijk altijd een dag lekker in de weide laten staan en zelf samen iets leuks gaan doen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
ik zou het ook niet te lang doen, 3-4 dagen en de wandelingen misschien niet te lang zodat ze lekker in de wei kunnen relaxen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Ja iedere dag leek mij ook wat teveel, om de dag is al beter denk ik ook. Langer dan een uurtje willen we ook niet op pad. Het zijn zeker weer veel nieuwe indrukken zo voor die guppies natuurlijk 
Thx voor jullie reacties

Thx voor jullie reacties

- nancy imka
Ik zou ook gewoon lekker gaan hoor. Wij zijn met die peuters een dagje naar het strand gegaan en twee dagen later nog een keertje met de trailer ergens wezen wandelen. Het is dat we daarna geen vervoer meer hadden anders hadden we ze zeker nog eens ergens mee naar toe genomen. Een stal met land zou ik niet weten. Wel de witte wieven maar daar staan ze dan wel op stal dat zal niet de bedoeling zijn...
Misschien dat dit iets is? www.recreatieoordhippique.nl
Misschien dat dit iets is? www.recreatieoordhippique.nl
Met camping boszicht hebben wij hele goede ervaringen
!

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Niet de veluwe maar wel midden in het bos is www.oudemeulenbrugge.nl
De paardjes kunnen daar op stal of in de weide (lekker met schaduw van bomen) en jullie slapen er praktisch naast in een tent of appartementje.
Aanrader, maar wel wat verder weg.
De paardjes kunnen daar op stal of in de weide (lekker met schaduw van bomen) en jullie slapen er praktisch naast in een tent of appartementje.
Aanrader, maar wel wat verder weg.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
Caitwicker zand, ten noorden van Kootwijk is ook een fijne plek. Paardjes kunnen in de wei en je kunt zelf een klein huisje huren. Je zit meteen aan de ruiterpaden van het netwerk daar.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ik weet eigenlijk niet of je met een paard aan de hand gebruik mag maken van het ruiterpad. En dan met name verzekeringstechnisch.
Stel iemand passeert jou, je paard flipt en gaat aan de haal en veroorzaakt schade op welke manier ook. Ben je dan als niet-ruiter en niet-menner verzekerd?
Op een wandel en fietspad hoor je ook niet thuis met paard aan de hand.
Stel iemand passeert jou, je paard flipt en gaat aan de haal en veroorzaakt schade op welke manier ook. Ben je dan als niet-ruiter en niet-menner verzekerd?
Op een wandel en fietspad hoor je ook niet thuis met paard aan de hand.
Wij ook! We gaan dit jaar weer!Roosjuh schreef:Met camping boszicht hebben wij hele goede ervaringen!

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

poeh Ellen.. daar heb ik eigenlijk ook nooit over nagedacht...
hier in ons eigen bos moeten we met de paarden aan de hand over de ruiterpaden lopen, op het fiets- of voetpad levert een boete op.
camping boszicht vind ik erg leuk klinken
jowien dank voor jouw tip!
dat is ook wat dichterbij
(ik zit beetje in dubio over de veluwe ivm de vervoerskosten ook
)
hier in ons eigen bos moeten we met de paarden aan de hand over de ruiterpaden lopen, op het fiets- of voetpad levert een boete op.
camping boszicht vind ik erg leuk klinken

jowien dank voor jouw tip!
dat is ook wat dichterbij

ik zou het dus niet doen met een1,5 jarige, zou deze gewoon in vertrouwde omgeving lekker laten en van daar uit eens n stukje wandelen.
Ook Ellen heeft een heel goed punt,
de tijd dat je samen op vakantie kan gaan en van alles ondernemen met paardlief komt wel, maar ik zou ze voor nu met rust laten en laten groeien in eigen omgeving.
maar dat is natuurlijk heel persoonlijk
Ook Ellen heeft een heel goed punt,
de tijd dat je samen op vakantie kan gaan en van alles ondernemen met paardlief komt wel, maar ik zou ze voor nu met rust laten en laten groeien in eigen omgeving.
maar dat is natuurlijk heel persoonlijk
Boszicht ligt ook op de Veluwe hoor (alles wat zo'n beetje tussen Harderwijk, Apeldoorn en Arnhem ligt is Veluwe). Een groot voordeel van Boszicht vond ik ook de gastvrijheid van de campingeigenaren. Echt super leuke mensen. Ook paardenliefhebbers en bijna niets is ze te gek. Wij hebben het er vorig jaar heerlijk gehad.
Morgan!!