Veulens buiten of toch binnen?
Veulens buiten of toch binnen?
Ik heb even een vraagje...
Vanmorgen heb ik mijn veulens buiten gezet, het waaide erg hard en de wind was echt super koud. Ik heb staan twijfelen ze weer mee naar binnen te nemen maar de gingen gewoon spelen. Dus ik heb eerst de stallen gemest en toen ben ik weer even bij ze gaan kijken, nou stonden ze met zijn 2e zielig in een hoekje in de sneeuw. Toen ze me zagen kwamen ze gelijk hinnikend aangerend. Ik heb ze maar meegenomen naar binnen en met een lekker berg hooi op stal gezet.
Nu is het geval dat de wei bij ons 'open' is, het waait dus echt goed hard daar. Ze hebben in de wei geen beschutting van een schuilstal, wel staan er bij hun wei een rij bomen. Maar verder is nog alles open dus helpt ook niet echt. Denken jullie dat ik ze gewoon buiten moet houden heel de dag of lekker binnen met hooi?
Groetjes Natascha.
Vanmorgen heb ik mijn veulens buiten gezet, het waaide erg hard en de wind was echt super koud. Ik heb staan twijfelen ze weer mee naar binnen te nemen maar de gingen gewoon spelen. Dus ik heb eerst de stallen gemest en toen ben ik weer even bij ze gaan kijken, nou stonden ze met zijn 2e zielig in een hoekje in de sneeuw. Toen ze me zagen kwamen ze gelijk hinnikend aangerend. Ik heb ze maar meegenomen naar binnen en met een lekker berg hooi op stal gezet.
Nu is het geval dat de wei bij ons 'open' is, het waait dus echt goed hard daar. Ze hebben in de wei geen beschutting van een schuilstal, wel staan er bij hun wei een rij bomen. Maar verder is nog alles open dus helpt ook niet echt. Denken jullie dat ik ze gewoon buiten moet houden heel de dag of lekker binnen met hooi?
Groetjes Natascha.
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- Love_Jordy
Re: Veulens buiten of toch binnen?
ja ze krijgen er wel een goede weerstand door,, Ze worden er sterk van..en een beetje hard 
MAar je moet natuurlijk doen wat jij denkt dat het beste is voor ze.
En het zijn fjorden he.. die beesten kunnen echt wel wat hebben

MAar je moet natuurlijk doen wat jij denkt dat het beste is voor ze.
En het zijn fjorden he.. die beesten kunnen echt wel wat hebben

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Ja, dat is ook wel zo.
Normaal staan ze ook altijd buiten hoor, met sneeuw en met regen. Maar was nu toch erg aan het twijfelen
.
Normaal staan ze ook altijd buiten hoor, met sneeuw en met regen. Maar was nu toch erg aan het twijfelen

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Een keer een dagje op stal is niet zo erg maar veulens moeten als het even kan toch wel naar buiten. Is beter voor zowel hun lichamelijke als geestelijke ontwikkeling. En als ik je goed begrijp staan ze sowieso 's nachts op stal dus staan ze niet 24/7 op die open vlakte.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nee, dat is waar. In de avond komen ze op stal. Er staat niks meer op de wei en mag geen hooi/kuil op de wei dus daarom komen ze op stal
.
Ze staan normaal ook altijd heel de dag buiten. Bijna nooit binnen. Nu toevallig een dagje, maar ze vonden het niet erg toen ze die berg hooi zagen
.

Ze staan normaal ook altijd heel de dag buiten. Bijna nooit binnen. Nu toevallig een dagje, maar ze vonden het niet erg toen ze die berg hooi zagen

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Ze kunnen er best tegen, maar ik doe ze ook altijd naar binnen als ik merk dat ze er genoeg van hebben. Wat heeft het voor zin dat ze buiten zijn en zielig naast elkaar in een hoekje staan, dan kunnen ze ook wel naar binnen wat mij betreft.
Als ze lekker spelen of achter in het land blijven dan laat ik ze gewoon buiten hoor.
Als ze lekker spelen of achter in het land blijven dan laat ik ze gewoon buiten hoor.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
Ik doe dat ook hoor. Bij mij is het ook een open wei. Nu heb ik dan niet meer zo'n jong grut staan (Anca is de jongste), maar ze geven het anders wel aan of ze binnen willen.
In het begin met dit slechte weer bleek dat vooral Anca het snel beu was.
Nu laat ik ze meteen buiten als ik kom, mest stallen uit, strooi het op, hooi in de ruiven, voer in de bakken en ze kunnen binnen om te eten. 's Avonds als we weer komen, is het verschillend of we ze soms nog even los laten of niet. Maar ze willen graag binnen dan.
Ik denk wel dat ze er tegen kunnen, maar als ze zelf aan geven van niet, waarom niet?
In het begin met dit slechte weer bleek dat vooral Anca het snel beu was.
Nu laat ik ze meteen buiten als ik kom, mest stallen uit, strooi het op, hooi in de ruiven, voer in de bakken en ze kunnen binnen om te eten. 's Avonds als we weer komen, is het verschillend of we ze soms nog even los laten of niet. Maar ze willen graag binnen dan.
Ik denk wel dat ze er tegen kunnen, maar als ze zelf aan geven van niet, waarom niet?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ja, normaal zet ik ze in wei gaan ze volop spelen en rennen en aan het eind van de dag (5 uur) willen ze wel naar binnen toe. Maar nu wilde gelijk weer mee terug, dus ja... Waarom idd buiten als ze binnen willen
.
Bedankt
.

Bedankt

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Die van mij staan ook gewoon buiten hoor. De jonkies ook zonder schuilstal 24/7. Die liggen ook gewoon languit te slapen in de sneeuw.
De volwassen paarden hebben een schuilstal waar ze bij slecht weer veel in staan, maar als het een klein buitje doet komen ze vaak niet eens binnen.
Ik doe ze hooguit 2-3x per jaar eerder binnen in de box als het echt slecht is. Een smekend koppie krijgt me dan echt niet eerder om, want als ik dat doe is het elke dag een uur eerder feest.
De volwassen paarden hebben een schuilstal waar ze bij slecht weer veel in staan, maar als het een klein buitje doet komen ze vaak niet eens binnen.
Ik doe ze hooguit 2-3x per jaar eerder binnen in de box als het echt slecht is. Een smekend koppie krijgt me dan echt niet eerder om, want als ik dat doe is het elke dag een uur eerder feest.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Ze kunnen er wel tegen, maar een dagje op stal is ook niet erg. Kun je ze lekker uitgebreid borstelen knippen enz en met veel hooi vervelen ze zichzelf niet meteen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Dank jullie wel 
Morgen gaan ze ook gewoon weer naar buiten het is niet zo dat ze een week binnen blijven ofzo.
Zullen wel leuk vinden om weer te spelen.

Morgen gaan ze ook gewoon weer naar buiten het is niet zo dat ze een week binnen blijven ofzo.
Zullen wel leuk vinden om weer te spelen.
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Ik snap wel dat je dat gedaan hebt hoor. Mijn wei is ook open, heb wel een schuilstal, en je ging daar echt kapot. In de schuilstal was het goed te doen, maar mooi dat ze er niet in gingen staan! 

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Ow dat is dan ook niet handig
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie