Ik heb een Barefoot Nevada met 2 verschillende vorken kan ik mooi afwisselen, een heerlijk zadel, ik zal het ook nooit verkopen, en in principe past het bijna op ieder paard. { behalve op Bente, maar daar past bijna geen normaal zadel op }
Maar voor Tyler heb ik een Circle Y Equitation { nieuw meegenomen uit de VS }, aan dit merk zit ook wel een behoorlijk prijskaartje maar een erg degelijk zadel om een leven lang mee te gaan, ook dit is een heerlijk zadel je zit er meteen super in, alleen weegt dit nogal wat en ik moet het iedere keer 1.63 m. omhoog gooien.
Koop aub geen zadelmarkt troep of iets bij Divoza, ga dan voor een goede tweedehandse dan voor goedkoop nieuw.
En laat je door een deskundige informeren want het is een fabeltje dat elk westerzadel op elk paard past met het motto gooi er maar een extra pad onder o.i.d. , dat is bij engelse zadels ook niet zo.
Veel goede westernstores in NL hebben ook vaak tweedehandse zadels liggen door inruil verkregen, in Nijkerk zit de Country Mill een erg goede winkel met deskundig advies misschien kan je daar je engelse zadel wel inruilen, is een beetje bij jou in de buurt.
@ Ilona erg mooie outfit hoor ben bijna jaloers.