wat voor singel??
wat voor singel??
Hallo allemaal,
ik heb me sinds vandaag aangemeld op FW. Ik ga binnenkort een nieuw zadel aanschaffen en ben benieuwd naar wat voor singels jullie gebruiken?
Lianne is namelijk flink rond..waardoor elke singel zo'n beetje onder haar oksels terecht komt en het zadel dan een klein beetje naar voren gaat schiuven. Ik dacht erover een banaansingel te proberen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast bedankt voor reacties.
ik heb me sinds vandaag aangemeld op FW. Ik ga binnenkort een nieuw zadel aanschaffen en ben benieuwd naar wat voor singels jullie gebruiken?
Lianne is namelijk flink rond..waardoor elke singel zo'n beetje onder haar oksels terecht komt en het zadel dan een klein beetje naar voren gaat schiuven. Ik dacht erover een banaansingel te proberen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast bedankt voor reacties.
Re: wat voor singel??
Nee geen ervaring mee. Ik heb een Thorowgood neopreen singel met elastiek. Bevalt me al jaren prima.
Ik heb er pas nog over gehad met wat mensen. Zijn nogal wat discussies over hoe en welke singel en dan vooral vanwege de drukverdeling. Niet elke singel is ook hetzelfde en elk paard is ook anders.
Sommige mensen gaan voor anatomisch gevormd met uitsparing bij de oksels en een verbreding onder het borstbeen om de druk over een groter vlak te verdelen. Moet je wel een singel zoeken waarbij de uitsparingen bij jouw wat ronde paard ook op de juiste plek komen.
Matriaal maakt volgens mij niet zoveel uit. Ik heb liever leer omdat neopreen en katoen zeker in de zomer zo snel gaan stinken en ik niet elke week mn singel wil wassen, maar betekend niet dat neopreen geen goed spul is, Cyra heeft ook neopreen omdat ik geen geld uit ga geven nu aan een nieuwe singel als deze het goed doet.
Ik weet wel dat je beter geen singel kan nemen met elastiek aan 1 kant, beter is aan 2 kanten ivm drukverdeling dus. Uitsparing bij de oksels geeft dan ook weer meer ruimte. Wel moet je zorgen dat je een singel neemt die lang genoeg is zodat je aan beide kanten evenveel gaatjes kan singelen en tot kort onder je dekje rijkt na het aansingelen.
Sommige mensen gaan voor anatomisch gevormd met uitsparing bij de oksels en een verbreding onder het borstbeen om de druk over een groter vlak te verdelen. Moet je wel een singel zoeken waarbij de uitsparingen bij jouw wat ronde paard ook op de juiste plek komen.
Matriaal maakt volgens mij niet zoveel uit. Ik heb liever leer omdat neopreen en katoen zeker in de zomer zo snel gaan stinken en ik niet elke week mn singel wil wassen, maar betekend niet dat neopreen geen goed spul is, Cyra heeft ook neopreen omdat ik geen geld uit ga geven nu aan een nieuwe singel als deze het goed doet.
Ik weet wel dat je beter geen singel kan nemen met elastiek aan 1 kant, beter is aan 2 kanten ivm drukverdeling dus. Uitsparing bij de oksels geeft dan ook weer meer ruimte. Wel moet je zorgen dat je een singel neemt die lang genoeg is zodat je aan beide kanten evenveel gaatjes kan singelen en tot kort onder je dekje rijkt na het aansingelen.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
ik heb de leren anatomisch gevormde van rossner, bevalt goed
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik heb 2 niet anatomische neopreen singels van imperial riding. Bevallen erg goed. Vriendin heeft anatomische neopreen Stubben singel met elastiek. Bevalt haar super.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik ben ook op zoek naar een fijne singel voor Zhellie. Moet er wel 1 met elastiek zijn, maar dan inderdaad aan beide kanten. Zhellie heeft er een handje van om een enorme pens te krijgen op het moment dat je de singel vast wil maken. Ik ben alleen de singel met 2 kanten elastiek en anatomisch of banaanvormig nog niet tegen gekomen voor een leuk prijsje.
Verder ben ik over de neopreen en gewone katoenen singels wel heel erg te spreken.
Verder ben ik over de neopreen en gewone katoenen singels wel heel erg te spreken.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
Nina, misschien is deze een idee?
http://www.nickyskeet.nl/index.php?main ... cts_id=402
schijnt erg prettig te zijn.
http://www.nickyskeet.nl/index.php?main ... cts_id=402
schijnt erg prettig te zijn.
Zoiets bedoel ik inderdaad. Ik heb alleen een vzh zadel en daarmee een 110-120 cm singel nodig. Deze gaan tot 80 cm, maar ik zal eens kijken of ze ook een vzh versie hebben.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ik gebruik voor zowel mijn dressuurzadel als m'n boomloos zadel een Barefoot singel. Vind ik een hele fijne 

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
wij hebben de wintec anatomische singel zonder cair
nooit problemen mee gehad dus met dit zadel blijven we hierbij
nooit problemen mee gehad dus met dit zadel blijven we hierbij
Ik gebruik een neopreensingel.. De enige singel waarop Jeskim zich niet kapot loopt.. Heb er voor Tea ook een.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
dank jullie wel voor alle reacties! Iedereen reageert zo snel, erg fijn. Maar ben wel benieuwd, of jullie dan geen last ervan hebben, dat de singel een beetje naar voren schuift. Maar ik moet wel bekennen dat Lianne dus een buikje heeft hoor!
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Heb ik ook jaren voor Vinga gehad, deze is nu versleten en heb pas een nieuwe gekocht voor Dakota, heerlijke singels zijn hetViv schreef:Nee geen ervaring mee. Ik heb een Thorowgood neopreen singel met elastiek. Bevalt me al jaren prima.

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ik zweer bij deze singels! http://www.witsenburg.net/webshop/contents/nl/d47.html
Ukie schreef:Ik zweer bij deze singels! http://www.witsenburg.net/webshop/contents/nl/d47.html

Ik heb voor Jouke een neopreen. En die ligt goed. Bij Alies gebruik ik wel een anatomische singel. Ook wel bananen singel genoemd idd.
Dat hielp bij mij wel met het schuiven, ze wordt nu steeds ronder dus dan krijg je dat probleem. Het is minimaal, maar deze singel verhelpt het.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ik heb de WOW curved singel, is echt heel goed geschikt voor paarden die rond zijn, de singelplek
ver naar voren hebben en daardoor vaak hun zadel mee vooruit trekken over de schoft.

Het ronde gedeelte moet vooruit, richting de borst zeg maar. Hier kan je goed zien dat hij de elleboog
vrij houdt
De singelstoten blijven netjes recht naar beneden in plaats van naar voren, waardoor het
zadel ook beter op zijn plek blijft.

ver naar voren hebben en daardoor vaak hun zadel mee vooruit trekken over de schoft.

Het ronde gedeelte moet vooruit, richting de borst zeg maar. Hier kan je goed zien dat hij de elleboog
vrij houdt

zadel ook beter op zijn plek blijft.

Ereplaatsje voor

@ claudje; dank je wel voor de foto's en uitleg. Waar kan je die singel kopen en hoe duur is het? Moet wel bekennen dat Lianne op het moment ronder is dan jouw fjord...
@ CHaret, welke banaansingel gebruik je dan?
@ CHaret, welke banaansingel gebruik je dan?
ik heb gewoon een neopreen singel, merk heb ik geen idee van. Voor Rai heb ik een andere singel, van kunstof, vinyl ofzo, met elastiek, is ook erg fijn.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ik heb tot een maand terug gereden met de heerlijke thorowgood singel, echt bij mijn nieuwe zadel heb ik een anatomische leren singel gekocht van Hulsebos.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.