Fjord wil wel achter mij lopen, maar niet naast.
- Love_Jordy
Fjord wil wel achter mij lopen, maar niet naast.
Nou de titel zeg het al:
Als ik met Jordy aan het lopen ben, gewoon met een halster en een touwtje. Wil hij alleen maar achter mij lopen! Zodra ik links van hem loopt en dus mijn hand ontspan, gooit hij zijn hoofd over mijn arm en blijft met zijn hoofd tegen mij aan lopen. dan corrigeer ik hem, want ik wil hem naast mij hebben.
Het gaat steeds beter hoor dat wel! Maar wat kan dit gedrag betekenen?
Ik merk ook dat hij me nooit inhaalt! (alleen als hij ziet dat ze gaan voeren maar dat valt erbuiten)
Omdat we niets kunnen doen op stal vanwege de vorst, doe ik nu veel grodwerk zodat hij weer een beetje respect voor me gaat krijgen wat ook voordelen heeft met het rijden.
Ik doe ook halverwege hald houden. en halt is halt! Dit ging vanmiddag echt heel goed!
dan wil ik weer gaan lopen en HUP,m hij gooit zi;n hoofd achter mij en loopt achter mij aan. (oortjes plat naar achter) hoofd laag naar beneden.
zodra ik hem weer corrigeer gaat het goed. Ik ben hem meestal wel voor , voordat hij zijn hoofd weerachter me gooit. Ook met draven is het een ramp. Hij wil NIET naast mij draven en alleen achter me!!
Wanneer hij toch naast me draaft staat hij zowat stil.WIE o WIE weet wat dit kan beteken?!
Groetjess!!
Als ik met Jordy aan het lopen ben, gewoon met een halster en een touwtje. Wil hij alleen maar achter mij lopen! Zodra ik links van hem loopt en dus mijn hand ontspan, gooit hij zijn hoofd over mijn arm en blijft met zijn hoofd tegen mij aan lopen. dan corrigeer ik hem, want ik wil hem naast mij hebben.
Het gaat steeds beter hoor dat wel! Maar wat kan dit gedrag betekenen?
Ik merk ook dat hij me nooit inhaalt! (alleen als hij ziet dat ze gaan voeren maar dat valt erbuiten)
Omdat we niets kunnen doen op stal vanwege de vorst, doe ik nu veel grodwerk zodat hij weer een beetje respect voor me gaat krijgen wat ook voordelen heeft met het rijden.
Ik doe ook halverwege hald houden. en halt is halt! Dit ging vanmiddag echt heel goed!
dan wil ik weer gaan lopen en HUP,m hij gooit zi;n hoofd achter mij en loopt achter mij aan. (oortjes plat naar achter) hoofd laag naar beneden.
zodra ik hem weer corrigeer gaat het goed. Ik ben hem meestal wel voor , voordat hij zijn hoofd weerachter me gooit. Ook met draven is het een ramp. Hij wil NIET naast mij draven en alleen achter me!!
Wanneer hij toch naast me draaft staat hij zowat stil.WIE o WIE weet wat dit kan beteken?!
Groetjess!!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Re: Fjord wil wel achter mij lopen, maar niet naast.
Dat is heel normaal. Hij accepteert jou als leider en volgt je. Naast je lopen is eigenlijk onnatuurlijk voor een paard.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

- Love_Jordy
zo'n antwoordt had ik eigenlijk niet verwacht.!Jeempie schreef:Dat is heel normaal. Hij accepteert jou als leider en volgt je. Naast je lopen is eigenlijk onnatuurlijk voor een paard.
Maar dat is heel goed om te horen, ben benieuwd wat de anderen zeggen.
ik dacht juist dat je de leider was als je paard netjes naast je loopt.
BEdankt voor je reactie!
Het klopt inderdaad wel wat je zegt dat hij me accepteert...(denkik)
als ik aan het draven ben aan de hand en ik zeg stap.. IS het echt meteen stap..
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Eigenlijk moet je paard altijd ACHTER je lopen en nooit naast.
Een vriendin van me kreeg een tijdje les met grondwerk en ze moest heel consequent zijn om het paard achter haar te laten lopen ipv naast.
Als ze achter je lopen zien ze jou als leider, ze volgen je overal.
Dat zie je toch ook in een kudde? Sommige paarden gaan echt als stroop achter de leider door de wei heen, maar ze lopen nooit schouder naast schouder
Een vriendin van me kreeg een tijdje les met grondwerk en ze moest heel consequent zijn om het paard achter haar te laten lopen ipv naast.
Dat zie je toch ook in een kudde? Sommige paarden gaan echt als stroop achter de leider door de wei heen, maar ze lopen nooit schouder naast schouder

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
-
Was ook mijn eerste reactie, hij volgt de leider!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Love_Jordy
ooohh!!!
Nou dat is eigenlijk hartsikke goed van hem
..!!
bedankt voor de reactie's !
Nou dat is eigenlijk hartsikke goed van hem

bedankt voor de reactie's !
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Ik las het en dacht wat een braaf paard
.
Ik ben met die van mij altijd druk bezig om hem achter me te houden als we buiten gaan wandelen, erg stout!

Ik ben met die van mij altijd druk bezig om hem achter me te houden als we buiten gaan wandelen, erg stout!

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Die van mij doen het ook, Haakon is altijd aan het friemelen met zijn lip tegen mijn rug/schouder aan, maar luisterd erg goed, Ubie komt wel maar op zijn eigen slome slakkengangetje
Wees blij met zo'n erg braaf paard. Hij doet precies wat hij moet doen. Geniet ervan dat hij braaf aan een slap touwtje achter je aanloopt. Menigeen zal je hierom benijden want die moeten achter hun paard aan skieën omdat die niet netjes is opgevoed.
Brave Jordy, verwen hem maar eens extra. Heeft hij wel verdiend.
Brave Jordy, verwen hem maar eens extra. Heeft hij wel verdiend.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik had daar eigenlijk ook nooit zo over gedacht! Maar Hay loopt inderdaad meestal ook een beetje achter me, ik dacht altijd dat dat een teken was van onzekerheid 'verschuilen achter de baas'. Maar zo kan dus inderdaad ook...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- Love_Jordy
Ja ik had precies dezelfde gedachten dus!Jilly schreef:Ik had daar eigenlijk ook nooit zo over gedacht! Maar Hay loopt inderdaad meestal ook een beetje achter me, ik dacht altijd dat dat een teken was van onzekerheid 'verschuilen achter de baas'. Maar zo kan dus inderdaad ook...
Maar integendeel. Het gaat dus zoals het moet.
@ Anita, Ik zal hem eens extra verwennen (nogmeer!?) haha!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Bij de schouder van je paard lopen (dus ernaast) is de positie waar een veulen ook bij zijn moeder loopt.
Ik zou ook haast zeggen dat hij zijn positie kent. In ieder geval beter dit dan een paard die over je heen loopt.
Ik zou ook haast zeggen dat hij zijn positie kent. In ieder geval beter dit dan een paard die over je heen loopt.
A Quarter Horse Of Course
...maar fjorden zijn ook leuk hoor.
...maar fjorden zijn ook leuk hoor.

- Anne&Wendie
- Contacteer:
Wat leuk om te lezen, Wilco doet het dus goed.
Ook wij dachten dat een paard naast je moet lopen
Brave Wilco, loopt echt achter Anne aan, als zij stopt stopt hij ook gaat ze links dan gaat ie links en gaat ze rechts gaat ook Wilco naar rechts.
Toppertje dus
Ook wij dachten dat een paard naast je moet lopen

Brave Wilco, loopt echt achter Anne aan, als zij stopt stopt hij ook gaat ze links dan gaat ie links en gaat ze rechts gaat ook Wilco naar rechts.
Toppertje dus

Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Bink deed, doet dit ook. als hij iets spannend vindt, kruipt hij het liefst weg achter je rug, lekker veilig.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Wat een braverd!!! Jullie doen het dus goed.
Nu snap je ook waarom een paard moet leren dat als je lange leidseld, lange teugeld of lange lijnt, dat jij niet voor hem loopt, maar elders.
Dat is dus eigenlijk heel gek, gezien vanuit het paard.
Sjol loopt het liefst ook achter me. (probeert ze nog wel)
Echter is geherprogrammeerd, aangezien ik langs de drukke weg hier, geen pony achter me wil, maar naast me.
1. omdat ik dan kan zien wat ze eventueel gaat uitvreten aan haar pret oren.
2. omdat ik dan aan de buitenkant loop en auto's de gemiddelde wandelaar iets ruimer passeren dan het gemiddelde paard...
(hoewel, ze mij ook wel eens bijna omver rijden)
Maar jij hebt dus voorbeeldig paard!
Nu snap je ook waarom een paard moet leren dat als je lange leidseld, lange teugeld of lange lijnt, dat jij niet voor hem loopt, maar elders.
Dat is dus eigenlijk heel gek, gezien vanuit het paard.
Sjol loopt het liefst ook achter me. (probeert ze nog wel)
Echter is geherprogrammeerd, aangezien ik langs de drukke weg hier, geen pony achter me wil, maar naast me.
1. omdat ik dan kan zien wat ze eventueel gaat uitvreten aan haar pret oren.
2. omdat ik dan aan de buitenkant loop en auto's de gemiddelde wandelaar iets ruimer passeren dan het gemiddelde paard...
(hoewel, ze mij ook wel eens bijna omver rijden)
Maar jij hebt dus voorbeeldig paard!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Als ik over het erf loopt thuis zeg maar, dan loopt hij meestal wel uitzich zelf achter mij, met bijvoorbeeld uit de wei halen.
Maar op de weg, moet hij naast me lopen, puur uit veiligheid voor mezelf, als hij schrikt, dan zittie op me nek, of trapttie op me enkels. Dat moetten we niet hebben, daarom vind ik het belangrijk dat een paard naast en achter je wil en kan lopen.
Maar op de weg, moet hij naast me lopen, puur uit veiligheid voor mezelf, als hij schrikt, dan zittie op me nek, of trapttie op me enkels. Dat moetten we niet hebben, daarom vind ik het belangrijk dat een paard naast en achter je wil en kan lopen.

Ik snap dat stukje wel. Maar toch heb ik m'n fries bijvoorbeeld liever met zijn hoofd naast mij. Stel hij schikt en springt naar voren ofzo. Dan heb ik dat dier in me nek.Evy schreef:Eigenlijk moet je paard altijd ACHTER je lopen en nooit naast.
Liefde is..Alies Dragan Jouke