Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Dreeke
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Dreeke » vr 22 jan 2010, 18:47
Ik ben echt een leek op het gebied van bitten, zeker als het gaat om een jong paard.
Vandaag heb ik een hoofdstel van Vinga gepast bij Dakota met een enkel gebroken bit.
Of dit een goed bit is om te beginnen met een jong dier weet ik niet dus graag jullie advies.
Dit bit gebruik ik nu:
Ik heb ook over een appel bitje zitten denken maar ken daar de voors- en tegens niet van.
Of misschien hebben jullie andere ideeen over een goed bit voor een jong paard dat nog geen bit kent.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » vr 22 jan 2010, 18:49
hij lijkt me wat dik? Maar mischien vind kootje dat wel fijn hoor? Karev niet, die doet het beter op een dunner bite. vaak zijn die bekkies niet zo groot, en als je er dan ook nog een dik bit in propt, heeft ie geen ruimte meer.
ik heb 2 appelbitjes, een dubbel gebroken, en een ongebroken. Ik heb zelf het idee dat ze meer ontspant op de appelbitjes, en lekker knabbelt. Ze zijn ook niet dik. Dikste dat ik heb is 18 mm.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » vr 22 jan 2010, 19:49
Ik heb bij Anca een dubbelgebroken bitje. Had eerst ook een enkelgebroken trensje, maar ze loopt fijner op het dubbelgebroken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
Thessa Keizer
Bericht
door Thessa Keizer » vr 22 jan 2010, 19:53
Ik rij Aike op een dubbel gebroken trensje, ik rij hem daar al op vanaf het begin, en niet te dik, hij doet het super op, ik heb wel zo eentje met een koper kleurtje!