Cindy+Uniek schreef:rocky&moby schreef:
Ik ben voor een springruiter om ze zadelmak te maken. Even het zadel erop, stappen/draven/galopperen en dan lekker zelf rijden. Een dressuurruiter zit me de eerste tijd veel te veel aan de teugels en mond en zijn vaak te dressuur gericht voor een 3/4 jarige na mijn idee.
ben ik het niet mee eens, daarom zei ik, ga eens kijken hoe diegene rijden of lesgeven...
iedere ruiter die teveel in de mond zit is fout, alleen hebben de de meeste dat nog niet door
er zijn ook zat springruiters die hun paarden vrij hardhandig rijden, dus denk niet dat de discipline uitmaakt, als je maar goed oplet hoe ze met jonge dieren omgaan!
Helemaal mee eens hoor cindy maar ik heb het niet echt over inrijden maar over
het zadelmak maken. Verder rij ik ze zelf, enkel de eerste stappen heb ik er graag even
iemand op en dna gaat mijn voorkeur na een springruiter toe. De dressuurstallen waar ik ben
gaan kijken maakte er veel te veel poes pas van en ik vond al deze ruiters veel te veel willen
al de eerste stappen. Natuurlijk moet je iets uitkiezen waar je zelf het beste gevoel bij hebt en,
let er ook op dat je kan komen kijken. Er zijn adressen waar dit niet mag, dat vind ik al wel de grootste
onzin.
Sta je niet heel stevig in je schoenen en vind je het spannend neem dan evt van de gene die je
paard echt inrijd wat lessen, zo dat je weet wat je kan vragen en wat je kan verwachten.