Meerdaagse tcoht / Vakantie met je paard
Meerdaagse tcoht / Vakantie met je paard
Vraagje: Zijn er hier ook veel mensen die op vakantie gaan met hun paard of wel eens een meerdaagse tocht maken met hun paard (zoals een stuk van de veluwe trail.)
Zo ja.... hoe gaat het met bijv. overnachten enz (waar, voor hoeveel, wat voor eisen heb je enz enz.)
Zo niet.... (en je wil het eigenlijk wel eens.) waarom niet?
Zo ja.... hoe gaat het met bijv. overnachten enz (waar, voor hoeveel, wat voor eisen heb je enz enz.)
Zo niet.... (en je wil het eigenlijk wel eens.) waarom niet?
Acasia (v. Sebastiaan. mv. Courage)
Paulien (v. Tunar. mv Brusvein)
Elin (v. Zizoran. mv Tunar.)
Gøran (v. Anton. mv. Sebastiaan)
Re: Meerdaagse tcoht / Vakantie met je paard
Ik wil wel maar het komt er nooit van dus als er mensen blijken te zijn die willen dan meld ik me ook aan. Houd dit topic dus even in de gaten

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
ik heb een paar jaar meegereden met de 4daagse in Dwingeloo, vond dat altijd errug gezellig...
Wij overnachten toen altijd bij Arjen Vos (vanwaar de 4daagse iedere dag start) voor eten ed moet je wel zelf zorgen (alleen ontbijt meende ik) maar we sliepen daar altijd met een hoop meiden, dus misschien voor jou niet zo geschikt Jan. Dwingeloo is vanaf Bart niet zover, paard kun je stallen bij Vos dus misschien nog een idee. Omgeving word speciaal voor de 4daagse opengesteld dus lekker over Dwingelderveld crossen enz
Wij overnachten toen altijd bij Arjen Vos (vanwaar de 4daagse iedere dag start) voor eten ed moet je wel zelf zorgen (alleen ontbijt meende ik) maar we sliepen daar altijd met een hoop meiden, dus misschien voor jou niet zo geschikt Jan. Dwingeloo is vanaf Bart niet zover, paard kun je stallen bij Vos dus misschien nog een idee. Omgeving word speciaal voor de 4daagse opengesteld dus lekker over Dwingelderveld crossen enz

Ctje 

Net hoe je het bekijkt natuurlijkmaar we sliepen daar altijd met een hoop meiden, dus misschien voor jou niet zo geschikt Jan

Wil zelf een keer de veluwe trail doen, kan zo vanaf huis vertrekken, maar vroeg me dan af (zijn ze op de site een beetje vaag over) hoe en waar je kan overnachten. Mooiste is natuurlijk gewoon in de kar ergens in het gebied maar dat zal wel weer niet mogen in Nederland.
Maar vraag was ook omdat we op mijn werk misschien stallen bij bepaalde huisjes willen maken (aangezien je in het nationaal park tegenwoordig overal (behalve in de rust gebieden) mag reiden.) Dus vroeg me af hoeveel mensen wel eens met hun paard op vakantie gaan en wat er dan verwacht wordt.
Voor de veluwetrail staat hier aardig wat info ook over overnachtingen..
http://www.hippisch-toerisme.nl/website ... rovincie=6
Wat wil je precies weten qua verwachtingen? de accomodatie voor mens of paard of de omgeving?
http://www.hippisch-toerisme.nl/website ... rovincie=6
Wat wil je precies weten qua verwachtingen? de accomodatie voor mens of paard of de omgeving?
Ctje 

Ja dat heb ik allemaal al eens doorgelezen en we hebben dat boekje ook. Maar wat ik nergens kan vinden is of de overnachtplekken een beetje zo liggen dat de volgende een beetje te bereiken is binnen een dag. Dus weet niet of er iemand is die eens een stuk gedaan heeft?
Nou ja zo veel mogelijk! de luxe die verwacht wordt zou je het liefst een box/stal aan het huisje vast hebben of liever bij een wei enz enz. Zou je het liefst er overnachten en dan doortrekken of zou je ook wel een week op een plek willen blijven als er genoeg routes zijn? De omgeving kun je weinig aan veranderen natuurlijk en die zit daar wel goed!
Nou ja zo veel mogelijk! de luxe die verwacht wordt zou je het liefst een box/stal aan het huisje vast hebben of liever bij een wei enz enz. Zou je het liefst er overnachten en dan doortrekken of zou je ook wel een week op een plek willen blijven als er genoeg routes zijn? De omgeving kun je weinig aan veranderen natuurlijk en die zit daar wel goed!
Als de omgeving goed is om meerdere dagtochten te kunnen maken zou ik liever op 1 plek blijven. Anders is het een hoop gedoe om iedere keer je bagage mee te nemen. Het liefst een stal met wei, als je een flinke tocht erop hebt zitten is het voor het paard het lekkerst om daarna de km er een beetje uit te kunnen lopen in het land en lekker te kunnen relaxen. Hoeft voor mij niet perse bij het huisje te zitten, maar het liefst wel op hetzelfde terrein. Weiland hoeft ook niet groot te zijn, zolang het paard zn benen maar kan strekken.
Ben zelf niet zo van de luxe, als alles maar degelijk is. Denk dat je dan de prijs ook een stuk aantrekkelijker kan houden.
Ben zelf niet zo van de luxe, als alles maar degelijk is. Denk dat je dan de prijs ook een stuk aantrekkelijker kan houden.
Ctje 

Ik wilde dit jaar ook met een vriendin een trektocht gaan maken uiteindelijk hebben we er toch voor gekozen om iedere dag op dezelfde camping terug te komen. Wij zijn in Laag Soeren geweest en eigenlijk waren de 6 dagen die we geweest zijn te kort. Je kan daar eindeloos rijden door een schitterend gebied. We hebben dagelijks +/- 25 km gereden en de paarden 1 dag rust gegeven. De paarden hadden een weitje tot hun beschikking, maar je kan daar de wei eventueel ook samen met een stal huren. Het kostte incl hooi, gebruik van water, zadelkamer en spuitplaats 10 euro per dag. Wij hebben zelf in een blokhut geslapen voor 17,50 per nacht.
Ik vond het erg fijn om iedere dag weer op hetzelfde stekkie terug te komen zo zit je ook niet met gesleep met spullen. Je eigen kleding + toebehoren, poetskoffers, extra dekjes, krachtvoer voor de paarden etc. etc. is toch lastig meeslepen. Dan ben je weer afhankelijk van iemand die je spullen van A naar B brengt.
Langs de Veluwetrail heb je diverse overnachtingsplekken je hoort wel vaak dat de plekken die in het boekje staan niet de leukste plekken zijn om te overnachten. Het is een kwestie van goed rondvragen.
Ik vond het erg fijn om iedere dag weer op hetzelfde stekkie terug te komen zo zit je ook niet met gesleep met spullen. Je eigen kleding + toebehoren, poetskoffers, extra dekjes, krachtvoer voor de paarden etc. etc. is toch lastig meeslepen. Dan ben je weer afhankelijk van iemand die je spullen van A naar B brengt.
Langs de Veluwetrail heb je diverse overnachtingsplekken je hoort wel vaak dat de plekken die in het boekje staan niet de leukste plekken zijn om te overnachten. Het is een kwestie van goed rondvragen.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
ik ben met Ucky van noord veluwe, gestart bij de schuttershof te epe naar zuid veluwe gegaan. 8 dagen trekken over de veluwe. heb nu even niet d etijd voor uitgebreid verslag, maar komt er een deze dagen zeker voor je aan.
het is vooral heeeeel leuk om te doen!
het is vooral heeeeel leuk om te doen!
---