Bericht
door Sjolvir » vr 21 aug 2009, 21:09
Manen maakt niet uit.
Soms lijkt hals mooier als geknipt, maar op keuring mag ook beiden.
Als ze maar netjes zijn, kunt er ook een hengsten vlecht inleggen als er kopers komen.
Als ze nu lang zijn en je knipt ze, willen ze nog wel eens moeilijk echt gaan staan, vanweg dat ze lang hebben gehangen...
(veel mensen knippen of scheren ze dan echt eerst heeeeel kort, dan groeien ze recht weer omhoog en kun je na paar wkn boog knippen)
Neem aan dat jullie aan dat verwende en nog niets kennende fjord wat gaan doen? Zolang hij bij jullie staat?
Fjorden zijn slim zat, dus verwend is er binnen een week af, niets kennend ook binnenkort...
Prijzen geen idee.. Zit helemaal niet in de fokkerij (toevallig mijn eigen paard nu drachtig(Hermansen) omdat ik zelf dat veulen wil voor mijn toekomstige tweespan.. had anders gaaf sgw paard gewild, maar staat zo gek voor de wagen 2 hele verschillende..)
Heel veel brengen ze nou ook weer niet op, ik roep altijd al beleer je hem voor de grand prix, blijft een fjord..
Heb je een recente foto?
Als ie namelijk echt mooi en correct gebouwd is is ie natuurlijk al weer meer waard.. En als ie nog goed kan lopen ook, helemaal handig..
Misschien heeft hij wel springaanleg, leuke springpony (denk hier aan Fjordy die morgen voor het eerst L paarden gaat sgw-en) voor iemand?
Dat zouden jullie op springstal moeten kunnen zien.
Weet je hoe groot hij is??
Beetje aan de maat is in.. (nogal wat grote mensen willen ook wel een fjord) fjord groeit nog wel door op 3, maar is handig om te weten.
aspirant stermerrie, 2007 betekend dat ze toen nog niet ster was om wat voor reden dan ook, had ze nog niet aan alle verplichtingen voldaan. (rijproeven/menrpoeven etc.) Misschien ondertussen wel, zal vast iemand op FW wel weten.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!