Welke vliegendeken?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Marloes

Welke vliegendeken?

Bericht door Marloes » wo 19 aug 2009, 09:16

Ullwinn redt zich prima deze zomer, maar om te zorgen dat het voor hem nog fijner is wil ik eventueel gaan uitkijken naar een vliegendeken. Er zitten hier namelijk toch heel veel dazen en vliegen.

Nu vroeg ik me af welke jullie hebben? En met hals of zonder hals, aangezien ik Ull's manen graag mooi wil houden.
kristelhans

Re: Welke vliegendeken?

Bericht door kristelhans » wo 19 aug 2009, 12:54

Een kennis met fjord heeft een vliegendeken zonder hals van de Welkoop en die is daar heel tevreden over.. zou je kunnen halen om mee te beginnen. Als 't niet bevalt heb je veel verloren qua kosten..
Kelly

Bericht door Kelly » wo 19 aug 2009, 13:17

Waaorm wil je hem een deken opgeven?
Dit maakt het voor een paard niet per definitie prettiger.
Zo'n deken is toch warmer en zit niet heel comfortabel voor een paard.

Taco liep altijd zonder deken. Dat ging prima.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
roos

Bericht door roos » wo 19 aug 2009, 13:32

Misschien kan je beter op zoek gaan een goedwerkende vliegen/dazenspray. Net wat Kelly zegt. Danc heeft ook een tijdje een deken om gehad, maar hij ging bij warm weer er echt flink onder zweten
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 19 aug 2009, 16:00

Ik heb ook aan een deken gedacht, maar ja met een hengstveulen als de onze lukt dat niet! Gat erin. Wij hadden een dazenval gemaakt, maar hebben uiteindelijk een dazenval gekocht voor 190 euro. Ze heeft wel wat last van dazen maar niet meer zoveel. Ik vraag me ook wel eens af of ze dat zo prettig vinden hoor! Kan gaan schuren en warm worden....Jammer dat ze niet kunnen praten.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Marloes

Bericht door Marloes » wo 19 aug 2009, 16:23

Hier in de omgeving is het vooral qua dazen heel erg, maar vliegen en muggen zijn er ook heel veel. Op de erge dagen staat geen enkel paard echt rustig. Ullwinn is weliswaar geen druktemaker, maar zelfs hij heeft er wel veel last van. Dazenval is er al, helpt ook wel maar er zitten er gewoon gigantisch veel. Ik gebruik ook dazenspray, zelfde verhaal. Het is natuurlijk zo dat met een deken altijd minder comfortabel is dan zonder, maar met de hoeveelheid dazen die hier zijn denk ik dat hij dat niet zo erg zal vinden. Bovendien geldt dat dan ook voor winterdekens etc.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 19 aug 2009, 17:11

ik heb m zelf niet maar veel stalgenoten hebben die van HH, dat condoom achtoge ding (weet niet hoe ik t anders moet omschrijven) zit daar zelf ook aan te denken, zeker als alles straks ind e uitverkoop gaat!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 20 aug 2009, 19:43

Ik heb zelf de horseware Amigo deken. De hals is afneembaar dus dat is wel reuze handig. Vind het een fijne deken. Ze vallen wel groot. RB heeft normaal 185 en moest nu een 175.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » vr 21 aug 2009, 09:19

Ik heb mijne in Drenthe ook een deken op heb nu een HH met hals gekocht tweedehans. Maar net zoals met alle dekens duurt het even voordat je er 1 hebt die past.

Yessie kreeg bulten en jeuk de werd heel ongelukkig van de steekbeesten. Sylvy heeft losse manen en die gingen wel de verkeerde kant op met een deken met hals dus die heeft er nu 1 zonder.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Marloes

Bericht door Marloes » vr 21 aug 2009, 19:46

Ik heb sinds gistermiddag de Rambo Protector. Die heeft ook een afneembare hals. Vandaag heeft Ullwinn hem op gehad zonder de hals er op (het waaide hier flink), en dat scheelde al een heleboel! Dus ik ben er wel blij mee. :)
Plaats reactie