en hebben we het nog over cherry gehad, die lawsonia maakte volgens het lab niet uit hoe hoog die getallen waren, maar gewoon dat het er zat dus dat ze op dit moment 'ziek' is
eigenlijk moeten ze er gewoon overheen groeien (ieder dier schijnt die parasiet of bacterie bij zich te dragen)
er is maar één behandeling en daar was hij helemaal niet voor dat is 4 weken lang iedere dag iets door haar neus spuiten, nou ja dat lukt nu natuurlijk met mij al helemaal niet en dat zou ook niet zo heel best zijn voor het paard
half of eind augustus komt de fysio dus om haar na te kijken en naar aanleiding van wat zij gaat zeggen ga ik beslissen
1) als zij er echt geen hoop in ziet verkoop ik haar
2) als zij het een kans wil geven, heb ik vandaag overlegd met de DA dat een jaartje opfok dan het beste zou zijn, veel weide en veel rennen/aansterken in de hoop dat die kromme beentjes nog wat bijtrekken

uiteraard hoop ik op het laatste en ben dan ook al gelijk een beetje aan het rondkijken
ik moest gelijk aan de eifel opfok denken aangezien ik het een must vind dat ze 's winters ook buiten loopt dan, heb ze gemaild, want in de advertentie op MP staa dat ze alleen nog veulens aannemen omdat de andere groepen vol zitten!
wie weet of kent er nog meer fijne plekken, waar ze jaar rond buiten kan lopen? hoeft uiteraard niet per se een opfok te zijn