Gewest en fjordenwedstrijden

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Gerritje

Gewest en fjordenwedstrijden

Bericht door Gerritje » do 23 jul 2009, 07:16

Kan iemand mij vertellen hoe het met de Gewesten zit? Ik zie in fjordenboekje meerdere gewesten staan, die allerlij activiteiten en wedstrijden organiseren.
HOe zit dat precies? Moet je daar apart lid van worden? Mag je daar starten zonder KNHS start kaart of niet?
---
Vera

Re: Gewest en fjordenwedstrijden

Bericht door Vera » do 23 jul 2009, 07:23

je kan in principe bij elk gewest je wedstrijden rijden. alleen is je eigen gewest meestal het dichtst bij.
Je hoeft niet appart lid te zijn van een gewest, dan ben je automatisch via het stamboek, als je niet weet tot welk gewest je behoort kun je even naar het stamboek bellen/mailen.
Je hoeft ook geen startkaart te hebben voor fjordsportwedstrijden, maar wel een diploma (dat kan je meestal ook halen op de dagen dat er wedstrijden zijn.
Verder staat er altijd een telefoonnummer bij de aktiviteiten dus kan je altijd even bellen of je erbij kan ook al behoor je niet tot dat bepaalde gewest. Maar meestal is dat geen probleem (ik reis zelf ook altijd het hele land door)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Gerritje

Bericht door Gerritje » do 23 jul 2009, 07:26

dank je, ik val denk ik onder West. Maar als ik B wedstrijden wil rijden hier moet ik dan dus eerst een fjordsport diploma B hebben?
---
Vera

Bericht door Vera » do 23 jul 2009, 12:41

Gerritje schreef:dank je, ik val denk ik onder West. Maar als ik B wedstrijden wil rijden hier moet ik dan dus eerst een fjordsport diploma B hebben?
Ja dat klopt, dat diploma is zo'n beetje de vervanging van de startkaart. alleen de promotie is het verschil. Na 3 maanden mag je je volgende diploma al halen, terwijl je bij de knhs minimaal 10 winstpunten moet halen om te mogen promoveren.
En je mag als je wilt je hele leven in de B blijven terwijl je bij de knhs na 30 punten door moet naar de volgende klasse.
Muis Keurmerrie!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 23 jul 2009, 13:49

Je mag toch als je een bepaald aantal punten haalt, gelijk op dezelfde dag een klasse hoger dimploma rijden?

Ik zou even bellen met Eline Koopman, die kan je echt alles vertellen (haar nummer staat denk ik wel in het boekje) en anders bel je de Cruquiushoeve in de Cruquius.

Vergeet niet dat je ook theorie moet doen voor je diploma. Boekjes daarvan kun je kopen via het stamboek, maar voor de B is het nog niet echt nodig. Wat je moet weten is het exterieur van het paard en harnachement. Dat staat in elke basis encyclopedie of op internet duidelijk beschreven.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 23 jul 2009, 13:50

En je valt inderdaad onder West
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 24 jul 2009, 09:52

Als ik het goed begrepen heb moet je alleen 3 maanden wachten als je gezakt bent.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » vr 24 jul 2009, 11:37

ook voor je volgende diploma moet je 3 maanden wachten. Uitzondering is het B springen na het A springen (als je wel je B dressuur hebt gehaald) En L dressuur na B dressuur, maar dan moet je minimaal 160 punten hebben en zevens voor de laatste 3 onderdelen (telt verzorging niet bij)

edit:
Je kan ook elk jaar bij ons diploma komen rijden, Haringhuizen valt namelijk ook onder rayon west. Het is alleen dit jaar net geweest. Wij hebben alle klassen dressuur, mennen en springen en op dezelfde dag ook nog wedstrijd.
Mijnheer Biemans is de voorzitter van de fjordsport, hij heeft het boekje ook geschreven, die kan je altijd vragen als je nog meer wilt weten. Hij komt trouwens ook elk jaar in Haringhuizen.
Muis Keurmerrie!
Plaats reactie