hoefjes

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Tamara
Contacteer:

hoefjes

Bericht door Tamara » di 16 jun 2009, 13:51

Het liefst heb ik karev natuurlijk op blote voeten. Ze staat nu weer voor de 2e x op ijzers, a.s woe komt de smid. Ze is er 17 feb. weer op gekomen. daarvoor was ze sinds sept.08 ijzerloos. Het viel me op dat haar voorhoeven schuin afsleten, en dan met name aan de buitenkanten van de hoef. Hoe kan dit? Is dit een beenwerk fout, of een gangen fout? Of een rijtechnische fout?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Machteld&Falco

Re: hoefjes

Bericht door Machteld&Falco » di 16 jun 2009, 14:55

Er zijn maar weinig paarden die recht op hun pootjes staan. Schuin afslijten heeft te maken met beenstand, gang, afwikkelingspatroon en manier van lopen. Rijtechnisch kan je haar gangen wel wat verbeteren, maar aan een natuurlijke beenstand doe je niks. Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Je kan je bezorgdheden ook voorleggen aan de smid, die weet wellicht waar het probleem em zit.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
truus1970
Contacteer:

Re: hoefjes

Bericht door truus1970 » wo 17 jun 2009, 05:31

Raika heeft dit ook, Ronald bekapt haar en ze gaat steeds rechr staan. Als ijzers niet nodig zijn, met hem overleggen. Hij is goed
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie