afbouwen dekens
afbouwen dekens
zijn jullie al begonnen met de afbouw van de dikke winter dekens? zo ja, van hoeveel ga je naar hoeveel?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Cindy+Uniek
Re: afbouwen dekens
jep ik heb van de week uniek d'r 400 grams weer verwisseld voor de 200 grams!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Cadiz staat alweer in zn nakie sinds een week. Die stond afgelopen maand al onder zn 0-grammetje en sinds vandeweek gewoon lekker bloot.
- Thessa Keizer
Ik ben ook aan het afbouwen. Die van mij staat sinds twee weken onder een 300 grams ipv 450. En zo te zien aan het weer gaat ie van de week weer naar 150 grams ofzo. Ben die dekens meer dan zat zo ondertussen, moeten ook allemaal eigenlijk de was in
Groetjes Thessa en Aike

Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Ik ben nnog niet aan het afbouwen.
Taco en Perla staan nog steeds onder 400 gram
Perla is afgelopen weekend nog geschoren..
Mijn ervaring is.. als ik nu de dekens minder dat ze nog snel even snel een dikke vacht aanmaken
Taco en Perla staan nog steeds onder 400 gram
Perla is afgelopen weekend nog geschoren..
Mijn ervaring is.. als ik nu de dekens minder dat ze nog snel even snel een dikke vacht aanmaken

Apollo staat nog steeds onder zijn 300 grams deken. Heeft ie eigenlijk de halve winter onder gestaan.
Mama van Daan (geboren 02-08-2011) en Annabel Eefje (geboren 15-01-2013)
Ik ben nog niet aan het afbouwen. Ullwinn staat al de hele winter onder een 100 grams deken 24 uur buiten. Heeft eronder ook een aardig vachtje. Ik wacht nog wel even met afbouwen, omdat dat voor bij betekent dat alles af gaat en de temperatuur nog wel kan gaan schommelen. Hij heeft vacht zat, maar meer vind ik niet nodig.
Bovendien heeft hij het ook nog niet te warm onder de deken.

Mijn fjorden stonden de hele winter onder 200 grams warm te staan totaal geschoren en er zijn geen haren terug gegroeid. Bij een warmere deken stonden ze te zweten.
Dus bij mij valt er niet veel af te bouwen
.
Dus bij mij valt er niet veel af te bouwen

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Olaf staat nu onder een 300 grams, gaat voorlopig nog niet lager want het regent nog zo veel en de wind is ook nog niet echt lekker. Hij staat zo'n 8 uur buiten op een dag en verder in een open schuur, weet niet hoe dat heet, stal met afdak zeg maar.
Hier heeft Bink als enige de deken weer helemaal af. Die vond het niet prettig om m op te hebben en dat gaf hij duidelijk aan (als ze achter in de stal in duiken en wegdraaien voor de deken, wat hij voorheen niet deed, dan zie ik dat maar weer als: wegwezen er mee..hij kreeg er ook wat schuurplekken van op zn schouder)
Verder staan de hengsten geregeld een halve dag zonder deken op, dus langzamerhand wennen ze er aan.
Verder staan de hengsten geregeld een halve dag zonder deken op, dus langzamerhand wennen ze er aan.
Geluk is de vrucht van intens werk
Umela loopt al 14 dagen zonder deken. De maand ervoor had ze een dunnere op. Maar bij ons in de koestal is het ook wel lekker van temperatuur. (en zij mag ook wel weer haar krijgen)
Die in de buitenstallen hebben nog de dekens gewoon op.
Alhoewel.... Lando heeft ook zijn onderdeken er onderuit sinds van de week, maar dat was meer omdat hij een plek op zijn schoft kreeg, anders had hij hem nog wel opgehad.
Die in de buitenstallen hebben nog de dekens gewoon op.
Alhoewel.... Lando heeft ook zijn onderdeken er onderuit sinds van de week, maar dat was meer omdat hij een plek op zijn schoft kreeg, anders had hij hem nog wel opgehad.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
zouden jullie dan nu al een paard dat een iets dikker vachtje als de zomervacht heeft, en de hele winter onder 150 grams heeft gestaan , al in zijn blootje laten lopen nu, of eerst een 0 grams op?
moet er even bij vermelden dat ze van 11 tot 17 buiten staan, en s'nachts op een dichte stal(schuur)
moet er even bij vermelden dat ze van 11 tot 17 buiten staan, en s'nachts op een dichte stal(schuur)
Laatst gewijzigd door Tamara op vr 27 feb 2009, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Volgens het weerbericht wordt het boven de 10 graden, dus dan kan je paard denk ik wel zonder deken. Ik zou wel een 0 grams opdoen als hij lang in de regen staat.
Odette&Fenna
Ik heb bij San al een tijdje de onderdeken eronder uit en sinds vorige week de hals van haar deken af.
Nu staat ze onder 370grams.
Durf nog niet echt terug naar 200... Dan moeten de temperaturen voorplopig echt zo blijven.
Nu staat ze onder 370grams.
Durf nog niet echt terug naar 200... Dan moeten de temperaturen voorplopig echt zo blijven.
Wood stond onder 500 gram. Twee weken terug ging hij naar 400 en nu naar 300.
Als de nachten wat minder koud worden gaat hij terug naar 200, maar daarvoor zit hij nu nog te kort in het haar.
Als de nachten wat minder koud worden gaat hij terug naar 200, maar daarvoor zit hij nu nog te kort in het haar.
Wodan en ik M1+10
- Thessa Keizer
Dan zou ik zeker nog een 0 grams goed ventilerend waterdicht dekentje op doen, zeker als ie zoveel buiten staat.Tamara schreef:zouden jullie dan nu al een paard dat een iets dikker vachtje als de zomervacht heeft, en de hele winter onder 150 grams heeft gestaan , al in zijn blootje laten lopen nu, of eerst een 0 grams op?
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Wij hebben Meline voor vandaag overdag haar deken afgedaan. Meline is niet geschoren in de winter. Vanavond gaat hij weer op. Djambo was niet bij het draad weg te slaan, hij vond Meline erg interessant. Hij laat nog even zien dat hij hengst is voordat zijn zaakje woensdag wordt verwijderd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

oei djambo, wat hangt er boven je hoofd................
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
ik ga mijn mannen morgen omkleden van winterdeken (meen 200 grams) naar ongevoerde regendeken
Vanaf welke temperaturen zouden ze in hun nakie kunnen??
Ysha is 1x geschoren in november volgens mij.
Ik ben 3 weken van huis en wil dan zo min mogelijk werk voor moeders
Ysha is 1x geschoren in november volgens mij.
Ik ben 3 weken van huis en wil dan zo min mogelijk werk voor moeders

Murphy
Ysha