Springen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
marjanschut

Springen

Bericht door marjanschut » zo 15 feb 2009, 14:23

13 maart heb ik mijn eerste officiele springwedstrijd. Maar eerst gaan wij nog een oefenparcour doen. *D
Ik heb alleen een paar vragen: :?

Wat is een 2 fasen wedstrijd?
Moet je altijd eerst groeten en doe je dit voor de startlijn?
Mag je ook gewoon met een rood dekje, witte rijbroek en blouse met bodyprotector rijden aangezien iedereen altijd wel met wedstrijdtenu rijdt?
Mag je in de B bij +10 promoveren naar de L en moet je promoveren bij +30?
Ik snap ook niet zo veel van deze zin: Het springen van de eerste hindernis terwijl verzuimd is de startlijn in de juiste richting tussen de vlaggen te passeren.
Verder snap ik de startlijn/eindlijn redelijk, maar mag je als je het parcour aan het rijden bent dan wel aldoor door de startlijn/eindlijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Melenie
Laatst gewijzigd door marjanschut op zo 15 feb 2009, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Fran

Re: Springen

Bericht door Fran » zo 15 feb 2009, 14:32

Volgens mij moet je wel een wedstrijdjasje aan, alleen maakt de kleur daarvan niet veel uit. (zwart, groen, bruin...)

Ik denk dat Amber je daar het beste mee kan helpen ;)
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 15 feb 2009, 15:07

:D Wat leuk dat we nog springer krijgen !! Ook tussen de paarden ? *o/*

*Wat is een 2 fasen wedstrijd?
Het parcours is in 2den gedeelt. Als je het eerste gedeelte foutloos rijdt mag je gelijk door naar het 2de gedeelte (Dus hindernis 5 is laatste in deel 1, dus gelijk naar hindernis 6 in deel 2). Vaak is gedeelte 2 op tijd

*Moet je altijd eerst groeten en doe je dit voor de startlijn?
Altijd groeten idd, als je binnenkomt rij je naar Jury hokje en groet je. Dan gaat de bel en mag je starten.
Afgroeten doe ik eigenlijk ook altijd, maar veel mensen die het niet doen. Maar je krijgt er vaak wel puntje bij.

*Mag je ook gewoon met een rood dekje, witte rijbroek en blouse met bodyprotector rijden aangezien iedereen altijd wel met wedstrijdtenu rijdt?
Je moet wel altijd gewoon een wedstrijdjasje aan. En een witte rijbroek idd
Ik spring wel met Rood dekje:
Afbeelding

*Mag je in de B bij +10 promoveren naar de L en moet je promoveren bij +30?
Ja klopt

Ik snap ook niet zo veel van deze zin: Het springen van de eerste hindernis terwijl verzuimd is de startlijn in de juiste richting tussen de vlaggen te passeren.
Verder snap ik de startlijn/eindlijn redelijk, maar mag je als je het parcour aan het rijden bent dan wel aldoor door de startlijn/eindlijn.

Ik snap eerlijk gezegt de zin ook niet, maar je moet de witte vlag moet je links houden en rood rechts. :j
Als je bijv. van hindernis 4 naar 5 gaat en je gaat door de eindlijn, maakt dat niet uit. :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Viv

Bericht door Viv » zo 15 feb 2009, 15:28

Die laatste zin bedoelen ze mee dat je eerst over de startlijn moet (in de juiste richting). Die kan dus ergens anders in het parcours dan vlak voor hindernis 1 liggen (bestudeer goed de parcourtekening).

Als je in je parcours zit mag je wel nog ene keer door de starlijn maar níet over de finishlijn. Ook mag je eigen lijnen niet kruisen dus springen is best nog ingewikkeld (helemaal voor mij als jurylid want het gaat zooo razendsnel soms) :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
marjanschut

Bericht door marjanschut » zo 15 feb 2009, 15:31

@Amber.
Heel erg bedankt!!
Nee ik start bij de pony's ik word namelijk 8 maart 15.
Ook ben ik bezig met dressuur ik heb nu twee wedstrijden gereden en ook al twee winstpunten :D.
Verder vind ik springen eigenlijk veel leuker, ik sprong ook altijd al wel maar dan meer voor mijzelf. Nu heb ik ook al verschillende keren springles gehad en leer ik de theorie veel beter. Ik heb mij voor het springen alvast opgegeven voor 13 maart in Zwaagwesteinde en 25 april ga ik naar het Texelweekend hier doe ik ook dressuur. We hebben er zin in *o/*
marjanschut

Bericht door marjanschut » zo 15 feb 2009, 15:45

@ Viv
Dus als ik het goed begrijp mag je bijv. bij een dubbel sprong wel over de finishlijn als deze hier tussen zit maar verder moet je die ontwijken?
En wat bedoel je precies met je mag niet je eigen lijnen kruizen? Want dat lijkt mij heel erg lastig.
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 15 feb 2009, 16:54

Je eigen lijn niet kruisen is bijv een extra volte draaien. Dan ga je weer over je eigen lijn.
Dus als je van 3 naar 4 gaat en je draait in de hoek nog een volte omdat hij bijv. verkeerde galop zit krijg je je eigen lijn. Dit word als een weigering gerekend :j.

Over finish lijn heb ik gewoon geleerd dat je na de laatste hindernis er door heen moet rijden.
Ik heb wel is gehad dat ik midden in parcours over de finish lijn ging doordat ik wat af wilde snijden. Dit kon gewoon :j.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
marjanschut

Bericht door marjanschut » zo 15 feb 2009, 17:33

Okee ik snap het nu helemaal!! *D
Plaats reactie