Hoe duur?
Hoe duur?
Zoals jullie misschien weten ben ik voor de zorgboerderij waar ik werk op zoek naar een supermakke fjord.
Nou is me een hele leuke merrie aangeboden, veelzijdig en mak. Ze wordt dit jaar 17. Maar ik vind de vraagprijs aan de hoge kant. Ok, het is een vraagprijs, maar ik vind het wel veel voor een merrie van bijna 17. Nou moet ik zeggen dat ik helemaal niet in de fjordenprijzen zit, weet alleen wat ik voor Marga gegeven heb en daarmee houdt het op. MIsschien is dit wel een normale prijs hoor.
Deze merrie is de vraagprijs 1.800 euro voor. Wat vinden jullie?
Nou is me een hele leuke merrie aangeboden, veelzijdig en mak. Ze wordt dit jaar 17. Maar ik vind de vraagprijs aan de hoge kant. Ok, het is een vraagprijs, maar ik vind het wel veel voor een merrie van bijna 17. Nou moet ik zeggen dat ik helemaal niet in de fjordenprijzen zit, weet alleen wat ik voor Marga gegeven heb en daarmee houdt het op. MIsschien is dit wel een normale prijs hoor.
Deze merrie is de vraagprijs 1.800 euro voor. Wat vinden jullie?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Re: Hoe duur?
Kun je er nog wat meer over vertellen, heeft ze predicaten, wat is de afstamming, wat wordt er mee gedaan enz. enz.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Buitenom wat voor predikaten ze heeft of niet, vind ik 1800 euro ook erg veel voor een merrie van 17 jaar.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Dat klopt ook wel maar een merrie die bijv. Ster is is meer waard dan een merrie die niet eens is opgenomen in het hoofdstamboek. Met meer kennis kun je beter bepalen wat dan wel een juiste prijs is.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

ik vind helemaal de prijzen sterk gestegen.
een nakomeling van Muis (is nu 6 jaar, nooit iets mee gedaan, pas beleerd onder het zadel, niet voor de kar, geen proeven mee gedaan, behalve bij ons nooit naar de keuring geweest, dus ook geen predikaten) vragen ze 3000 voor incl. zadel etc. Kaal moet ze nog steeds 1900 opbrengen.
een nakomeling van Muis (is nu 6 jaar, nooit iets mee gedaan, pas beleerd onder het zadel, niet voor de kar, geen proeven mee gedaan, behalve bij ons nooit naar de keuring geweest, dus ook geen predikaten) vragen ze 3000 voor incl. zadel etc. Kaal moet ze nog steeds 1900 opbrengen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Deze merrie is wel een hele goeie hoor:
AA certificaat zadelproef
AA certificaat landbouwbruikbaarheidsproef
A certificaat mennen
Fjordsport:
L dressuur
B mennen
B springen
Het belangrijkste is dat ze heel mak is, en tegen obverwachtse bewegingen kan. Alle sis eigenlijk zoals ik het zou willen, alleen hik ik tegen de prijs aan omdat ze al bijna 17 is. Hoelang kan je er nog plezier van hebben? Maar is een jonge, waar je, waarschijnlijk, langer plezier van hebt ook zo mak en heeft die zoveel ervaring?
AA certificaat zadelproef
AA certificaat landbouwbruikbaarheidsproef
A certificaat mennen
Fjordsport:
L dressuur
B mennen
B springen
Het belangrijkste is dat ze heel mak is, en tegen obverwachtse bewegingen kan. Alle sis eigenlijk zoals ik het zou willen, alleen hik ik tegen de prijs aan omdat ze al bijna 17 is. Hoelang kan je er nog plezier van hebben? Maar is een jonge, waar je, waarschijnlijk, langer plezier van hebt ook zo mak en heeft die zoveel ervaring?
Baranna 13-5-2006
het is maar net wat de gek ervoor geeft...
ik vind het véél te veel geld voor een 17-jarige!!!
Maarja... als ze zo perfect in het plaatje past... maakt die 300 euro dan nog het verschil???
blijft een moeilijk onderwerp, geld, misschien eens kijken of je het er voor over hebt. Ik denk dat dat meer betekend dan kijken of zij het waard is.
ik vind het véél te veel geld voor een 17-jarige!!!
Maarja... als ze zo perfect in het plaatje past... maakt die 300 euro dan nog het verschil???
blijft een moeilijk onderwerp, geld, misschien eens kijken of je het er voor over hebt. Ik denk dat dat meer betekend dan kijken of zij het waard is.
♥ Funny Boy Fortuna (Singapore x Nimmerdor)
♥ Thorben (Havstad x Yerxes) R.I.P.! bedankt voor alles!
♥ Fynn (Troubadour x Zelhem) R.I.P.! bedankt voor alles!
♥ Thorben (Havstad x Yerxes) R.I.P.! bedankt voor alles!
♥ Fynn (Troubadour x Zelhem) R.I.P.! bedankt voor alles!
Ik vind het te veel voor haar leeftijd! Maar inderdaad zijn de prijzen nogal gestegen!
Morris, mijn superfjord!
Ik vind het ook veel.. Met die leeftijd heb je weinig aan resultaten aangezien de fokwaarde is gedaald..
Maar als het echt is wat je zoekt zou ik het om de aanschafprijs niet laten..
Maar als het echt is wat je zoekt zou ik het om de aanschafprijs niet laten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik vind het ook wel erg veel geld hoor! Maar het is inderdaad heel lastig om geschikte paarden te vinden voor een zorgboerderij. Hoewel die juist vaak minder budget hebben. Het is natuurlijk maar net wat je ervoor over hebt.
Wat is duur. Als je een gezonde merrie, die betrouwbaar is, rustig is en voldoet aan de eisen die jij wenst, zou ik denk ik niet om bij wijze van 300 euro het laten. Je kan mischien een jonger dier kopen voor minder geld, maar als dat niet helemaal is wat je wil heb je er ook niets aan. Je weet zelf dat een paard nog best lang mee kan vanaf 17 jaar, en zo intensief zal die merrie bij jullie niet gebruikt worden toch?
Je kan er voor die prijs mischien het zadel en hoofdstel bij in bedingen?
Je kan er voor die prijs mischien het zadel en hoofdstel bij in bedingen?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
het is even een uitgaaf maar na een paar weken is ws de merrie onbetaalbaar geworden en ben je die paar honderd euro zo vergeten.
Als je dan die glunderende gezichten ziet van de bewonders van zorgboerderij...........is die merrie haar gewicht in goud waard. En ik denk dat ze daar nog makkelijk 10 jaar mee kan of nog paar jaar meer als gezondheid het toelaat.
Kijk maar hoelang je met jacky hebt gereden en dat was geen fjord
Als je dan die glunderende gezichten ziet van de bewonders van zorgboerderij...........is die merrie haar gewicht in goud waard. En ik denk dat ze daar nog makkelijk 10 jaar mee kan of nog paar jaar meer als gezondheid het toelaat.
Kijk maar hoelang je met jacky hebt gereden en dat was geen fjord
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
tja wat is geld..?
als deze merrie past in het totaal plaatje en gezond dan kunnen jullie met zijn allen op de zorgboerderij veel plezier aan haar beleven ongeacht predikaat of niet.
Erna heb ik gekocht toen ze zestien jaar was en tot op hede is ze nog lang niet 'op'!
met een jong paard is er net zo min een garantie van een lang gezond leven dus daar kwa leeftijd heb je er niets te verliezen.
als deze merrie past in het totaal plaatje en gezond dan kunnen jullie met zijn allen op de zorgboerderij veel plezier aan haar beleven ongeacht predikaat of niet.
Erna heb ik gekocht toen ze zestien jaar was en tot op hede is ze nog lang niet 'op'!
met een jong paard is er net zo min een garantie van een lang gezond leven dus daar kwa leeftijd heb je er niets te verliezen.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
En die laatste zin kan ik over meepraten... Ik vind 1800 euro wel iets aan de hoge kant, maar niet veel te veel. Ze heeft zich al bewezen en als ze idd zo braaf is kan het straks een gouden paardje voor jullie zijn. Maar goed ik weet natuurlijk niet precies wat binnen het budget valt. Ben benieuwd wat jullie besluiten hoor!Jet&Erna schreef:tja wat is geld..?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Incl. toebehoren kan het opzich wel voor die prijs, ze heeft wel goede papieren en het karakter wat jullie zoeken. Het is een vraagprijs dus je kunt er nog wat vanaf halen misschien?Tamara schreef:Je kan er voor die prijs mischien het zadel en hoofdstel bij in bedingen?
Ik ga met annemarie mee 

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik vind het ook een beetje aan de hoge kant..
Maar als het een kerngezonde, harde merrie is met een topkarakter, dan zou ze haar geld wel waard zijn denk ik
Maar als het een kerngezonde, harde merrie is met een topkarakter, dan zou ze haar geld wel waard zijn denk ik

de leeftijd is ook geen bezwaar hoor Jet, ik vind 17 nog niet oud. Maar de prijs die eraan hangt lijkt mij hoog, maar zoals ik al eerder zei, ik zit niet in de fjordenprijzen.
Baranna 13-5-2006
een gezonde merrie kan misschien dat werk nog wel doen tot ze dertig is.(
onze medley reed met annemarie nog wedstrijden toen hij 30 was) en hij is 32 geworden.
En misschien kan er nog iets van de prijs af.
Behalve de leeftijd voldoet ze aan alle eisen. (als ik er niet al veel te veel had, zou ik heel geinterresseerd zijn, ik zou voor cor nog wel eens zo'n braaf dier willlen, die vind ze soms nog wel eens te heftig, vooral als ik wat meer voer en wat meer train.)
onze medley reed met annemarie nog wedstrijden toen hij 30 was) en hij is 32 geworden.
En misschien kan er nog iets van de prijs af.
Behalve de leeftijd voldoet ze aan alle eisen. (als ik er niet al veel te veel had, zou ik heel geinterresseerd zijn, ik zou voor cor nog wel eens zo'n braaf dier willlen, die vind ze soms nog wel eens te heftig, vooral als ik wat meer voer en wat meer train.)
Muis Keurmerrie!
Wat een aantal ook al zeggen, prijs is aan de hoge kant, maar niet veel te hoog. Als je haar voor 1600/1650 euro mee kunt nemen heb je een mooie deal gesloten denk ik zo. Mochten ze nu echt aan de prijs vasthouden, dan zou ik haar toch niet laten staan, vind ze vandaag nog maar eens zo!
17 is wat ouder, maar niet stokoud en zeker voor het werk wat je ermee wilt gaan doen kan ze nog jaren mee.
17 is wat ouder, maar niet stokoud en zeker voor het werk wat je ermee wilt gaan doen kan ze nog jaren mee.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie