Dekens
Dekens
Aangezien Apollo dit jaar geschoren is heeft hij een deken op. Deze deken ligt dus niet goed en hij heeft aardige schuurplekken op zijn borst.
Mijn vraag is dan ook:
Welke merk dekens liggen volgens jullie goed op de fjorden?
Mijn vraag is dan ook:
Welke merk dekens liggen volgens jullie goed op de fjorden?
Mama van Daan (geboren 02-08-2011) en Annabel Eefje (geboren 15-01-2013)
Re: Dekens
Dat is geheel afhankelijk van je paard en de pasvorm van de deken. Ook is het belangrijk dat je de goede maat neemt natuurlijk 
Ik heb zelf vorig jaar ook wel meer dan vijf dekens gekocht en weer teruggebracht eer ik een model had gevonden die paste. Bij Yanneke passen de Harry's Horse dekens goed.

Ik heb zelf vorig jaar ook wel meer dan vijf dekens gekocht en weer teruggebracht eer ik een model had gevonden die paste. Bij Yanneke passen de Harry's Horse dekens goed.
Wij hebben twee Weather Beta dekens en ook van Harry's Horse, Olaf heeft wel iets schuurplekken maar niet echt heel erg.
Wat voor ervaringen hebben jullie met BR?
Volgens zeggen vallen ze een maat kleiner uit dan dat ze zijn.
Volgens zeggen vallen ze een maat kleiner uit dan dat ze zijn.
Ik had een BR deken voor Alm. Had een mooie pasvorm en hij heeft er nooit schuurplekken van gekregen (eigenlijk van geen enkel merk hoor
)
De BR was maat 175 als ik me niet vergis.
Van HH en Lamicell had ik een 185, maat kleiner ging die dicht vooraan.

De BR was maat 175 als ik me niet vergis.
Van HH en Lamicell had ik een 185, maat kleiner ging die dicht vooraan.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Alco heeft een BR op (1.75) en die bevalt super, geen plekken en hij blijft heel.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik heb harry's horse en BR
van HH heb ik de extra kwaliteit dekens met die honingraat structuur. Die shuren niet en zitten mooi.
Ik heb er ook een van HH de versie Thor gehad. Man wat een rotdeken! die valt heel klein bij de borst(ik had al een 1.95) en ze schuren onwijs. Tevens gingen bij alle dekens op stal de HH Thor dus het stuk op de hals naar binnnen.. heel irritant!
Ik heb er nu een van BR, Ligt beter dan de HH thor, maar is nog niet helemaal super. DE deken heb ik nog niet echt gevonden helaas....
van HH heb ik de extra kwaliteit dekens met die honingraat structuur. Die shuren niet en zitten mooi.
Ik heb er ook een van HH de versie Thor gehad. Man wat een rotdeken! die valt heel klein bij de borst(ik had al een 1.95) en ze schuren onwijs. Tevens gingen bij alle dekens op stal de HH Thor dus het stuk op de hals naar binnnen.. heel irritant!
Ik heb er nu een van BR, Ligt beter dan de HH thor, maar is nog niet helemaal super. DE deken heb ik nog niet echt gevonden helaas....
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Ik heb ook heel lang gezocht en ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Dominick dekens 
Ullwinn had altijd behoorlijke schuurplekken, maar bij deze dekens geen één meer.

Ullwinn had altijd behoorlijke schuurplekken, maar bij deze dekens geen één meer.

Ereplaatsje voor

Is er iemand die ervaring heeft met onderstaande deken:
http://www.dekroo.com/shop/dekens-flypr ... d-back.htm
En is hij waterdicht?
http://www.dekroo.com/shop/dekens-flypr ... d-back.htm
En is hij waterdicht?
Ik zweer bij HH dekens 

Die deken van BR is een erg fijne, heeft een goede pasvorm en is waterdicht. Ik heb een 1.85, Heino heeft lichte schuurplekken op zijn borst, maar denk dat die van de vorige deken zijn die naar achter schoof.
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Hoe valt deze deken qua maat?wendys schreef:Die deken van BR is een erg fijne, heeft een goede pasvorm en is waterdicht. Ik heb een 1.85, Heino heeft lichte schuurplekken op zijn borst, maar denk dat die van de vorige deken zijn die naar achter schoof.
Heb een BR van 185 die ligt goed en heb van iemand een BR geleend ook 185 en die is te klein.
En heb een S&K deken van 195 en die is weer te groot. vandaar de twijfels.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Bij Bucas heb je ook tussen maten
Ik heb voor Rian heel handig 190

Ik heb voor Rian heel handig 190

Bij Zortin ben ik heel tevreden over de Amigo van Horseware. Mindy heeft een merkloze en ook een weather beeta (nieuw model) die erg goed bevalt.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

ik heb hh, premiere en een eskadron gehad, en allemaal schuren ze. ik heb dus nog niet de goede deken gevonden helaas
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Evaliensvenna
- Contacteer:
BR valt klein idd, maar is wel de eerste deken waarbij de schuurplekken nauwelijks zichtbaar zijn. Svenna is er dit jaar aardig behaard onder gebleven. En dat is een prinses op de erwt. Ze heeft die geruite deken van BR (plume)
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Ik heb ook die van BR alleen die effe outdoor van dit jaar. Dit sluit iets hoger bij de hals. Moet wel zeggen dat de kroo erg duur is... deze deken is bij ons te koop voor onder de 100 euro!
Hij is trouwens waterdicht. Het is een outdoor
Van de winkel begreep ik dat de BR dekens van vorige zomer en winter seizoen klein klein vielen en nu dit jaar vallen ze normaal. Dit wisselend helaas per jaar.

Van de winkel begreep ik dat de BR dekens van vorige zomer en winter seizoen klein klein vielen en nu dit jaar vallen ze normaal. Dit wisselend helaas per jaar.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
JoyceNan schreef:Ik heb ook die van BR alleen die effe outdoor van dit jaar. Dit sluit iets hoger bij de hals. Moet wel zeggen dat de kroo erg duur is... deze deken is bij ons te koop voor onder de 100 euro!
De Kroo ga ik hem ook niet bestellen hoor, was meer voor het plaatje.
Bedankt voor de informatie. Ik ga de gok nemen en bestel een 185. Apollo is van voor niet heel breed en een maat groter die heb ik nu en die schuift heel erg.
Ik vind BR erg fijn en de Anky lag eerst goed bij Alies maar nu blijft hij niet lekker liggen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ik heb een hoge HH onder een ongevoerde hoogsluitende regendeken van pagony en deze liggen mooi, omdat yessie zo breed is zakt de deken achter haar schouders en kreeg ze een ontsteking op der schoft (dit was van een HKM).
Sylvy heeft een global op maat 165 anders is de sluiting veel te laag, dus voor haar zoek ik ook nog een lekkere hoge deken! Zag gister een mooie BR op mn vriendin der paard dus als ik die tegen kom, heeft Sylvy alvast een goede deken voor volgend jaar
.
Drama he, zou bijna niet meer scheren maar het bevalt me zo goed
.
Sylvy heeft een global op maat 165 anders is de sluiting veel te laag, dus voor haar zoek ik ook nog een lekkere hoge deken! Zag gister een mooie BR op mn vriendin der paard dus als ik die tegen kom, heeft Sylvy alvast een goede deken voor volgend jaar

Drama he, zou bijna niet meer scheren maar het bevalt me zo goed

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!