Ratten/muizen op stal?
Ratten/muizen op stal?
Helaas sind t zo koud is heb ik duidelijk ratten/muizen op stal, gelukkig niet bij mijn voer want dat is goed afgesloten maar aan de zijkant van mijn stal zie je in de grond duidelijk gaten zitten die aan het witte zand dat ernaast ligt, doorlopen tot onder mijn stal.
ook in hoet dijksje bijd e sloot zie je gaten zitten van waar ze in/uit komen.
ik wil er vanaf, ben dus van plan om ze uit te roeien maar hoe doe je dat? ze zitten niet op een stuk waar de paarden bij kunnen.
iemand ideeën, adviezen/tips?
ook in hoet dijksje bijd e sloot zie je gaten zitten van waar ze in/uit komen.
ik wil er vanaf, ben dus van plan om ze uit te roeien maar hoe doe je dat? ze zitten niet op een stuk waar de paarden bij kunnen.
iemand ideeën, adviezen/tips?
Re: Ratten/muizen op stal?
Korrels neerzetten
(Als de paarden er zeker niet bij kunnen)

http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Korrels staan er al eeuwen bij Louis, maar ze zijn blijkbaar erg slim
dekjes vol met gaten, gaten in zadels etc 
Heb nog niks effectiever gevonden dan een stalkat!

Heb nog niks effectiever gevonden dan een stalkat!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
wat voor korrels en waar haal je die?
Rattenvergif, wij halen het bij de diervoerhandel.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
Een kat blijft inderdaad het meest effectief. Korrels zou ik niet aan beginnen, dat is zulke rotzooi als het verkeerd terecht komt (langswandelende hond, losgebroken paarden etc.). Daarnaast moeten ze een bepaalde hoeveelheid binnen krijgen om het loodje te leggen. Krijgen ze dat niet in 1x dan is het een behoorlijke lijdensweg voor zo'n beest. Ik ben ze ook liever kwijt dan rijk, maar korrels vindt ik 1 van de meest onvriendelijke manieren. Gewoon klemmen of vangkooien zetten. De klemmen Supercat zijn erg effectief en ook schoon voor jezelf. Als de lokstof op is kun je er gewoon pindakaas opsmeren, dan komen ze ook
. Hier zijn ze te halen:
http://www.kuiper-koekange.nl/landbouw/bestrijding.html

Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Ik heb ook van die superkat muizenvallen gehad, ik heb nog nooit zulke ondingen gehad!
Ze klappen niet hard genoeg dicht waardoor de muis/rat niet dood gaat en met de klem aan zijn lijf wegloopt.
Een paar van die klemmen ben ik dus gewoon kwijt geraakt op deze manier.
Ik gebruik de klerat korrels(staan ook op de bovengenoemde site).
Als je ze goed in die gaten van de ratten gooit kunnen er geen andere dieren bij!!
Er zijn ook speciale voerhokjes voor.
Ik gebruik het al jaren en heb nog nooit problemen gehad met mijn andere dieren terwijl al mijn dieren loslopen(kippen en konijnen en in het verleden ook cavia's).
Het werkt echt heel goed,toen ik een keer een ratten plaag had en dit gestrooid had heb ik in 1 week 30 dode ratten in en rond mijn stal gevonden,en dan weet ik niet hoeveel er nog onder de grond lagen.
Klerat korrels zijn roze bikskorrels,de roze haverkorrels vind ik waardeloos!
Ze klappen niet hard genoeg dicht waardoor de muis/rat niet dood gaat en met de klem aan zijn lijf wegloopt.
Een paar van die klemmen ben ik dus gewoon kwijt geraakt op deze manier.
Ik gebruik de klerat korrels(staan ook op de bovengenoemde site).
Als je ze goed in die gaten van de ratten gooit kunnen er geen andere dieren bij!!
Er zijn ook speciale voerhokjes voor.
Ik gebruik het al jaren en heb nog nooit problemen gehad met mijn andere dieren terwijl al mijn dieren loslopen(kippen en konijnen en in het verleden ook cavia's).
Het werkt echt heel goed,toen ik een keer een ratten plaag had en dit gestrooid had heb ik in 1 week 30 dode ratten in en rond mijn stal gevonden,en dan weet ik niet hoeveel er nog onder de grond lagen.
Klerat korrels zijn roze bikskorrels,de roze haverkorrels vind ik waardeloos!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
die korrels werken idd wel goed,maar jij hebt ook een jack russel toch?
die kun je volgens mij geen groter plezier doen,dan hem zo af en toe lekker op jacht te laten gaan daar
die kun je volgens mij geen groter plezier doen,dan hem zo af en toe lekker op jacht te laten gaan daar

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ik gebruik ook korrels.
De buren hebben 7 katten en er vangt er niet een muizen.
Sinds ik korrels gebruik heb ik er geen last meer van.
(wel in doosjes doen waar nadere beesten niet bijkunnen)(werkt super)
De buren hebben 7 katten en er vangt er niet een muizen.
Sinds ik korrels gebruik heb ik er geen last meer van.
(wel in doosjes doen waar nadere beesten niet bijkunnen)(werkt super)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Wij zetten ook korrels, maar nog steeds wel muizen.. We hebben ook wel een grote stal..
Laatst deed ik een bak voer open zat er ook een muis in, niet goed dicht gedaan blijkbaar.. Oeps.. Schrok me wild, muisje schrok overigens nog harder, hihi..
En als ik op Timber moet wachten.. Ik heb een keer gezien dat hij de bosjes in dook en als een gek op zoek ging naar de muis. Even later zag ik die muis stiekem uit de bosjes komen, en Timber maar zoeken.. Zucht..
Laatst deed ik een bak voer open zat er ook een muis in, niet goed dicht gedaan blijkbaar.. Oeps.. Schrok me wild, muisje schrok overigens nog harder, hihi..
En als ik op Timber moet wachten.. Ik heb een keer gezien dat hij de bosjes in dook en als een gek op zoek ging naar de muis. Even later zag ik die muis stiekem uit de bosjes komen, en Timber maar zoeken.. Zucht..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Cindy+Uniek
nou wat een toeval, ik pakte vandaag het emmertje voer voor uniek en daar zat een muis in!!!! dat heb ik dus ook weg gegooid en mijn zakken staan gelukkig in een afgesloten kist!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Hier kan je ze gratis op het gemeentehuis krijgen als je ratten hebt volgens mij...Carolinef schreef:wat voor korrels en waar haal je die?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Heb je het tegen mij??Wikke schreef:die korrels werken idd wel goed,maar jij hebt ook een jack russel toch?
IK heb een beagle, wel een jachthond,maar ik heb hem nog nooit achter een rat of muis aan zien gaan!
Mijn kippen zijn trouwens wel goede muizenvangers,ze lusten ze rauw!!!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
een Friese stabij wil ook helpen, beter dan een kat. Hij kauwt ze zo levend en wel op. Alleen die ratten......Zitten in kippenhok, en daar voeren kan niet, want dan voer ik ook mn kippen dood en dat wil ik niet
dus kippen gaan verhuizen, in de garage, waar ook de hondjes zijn, en de ratten worden dan grondig aangepakt in het kippenhok, lekker voeren enzo......Gemeente een sbellen of ze ook aan rattengif doen.
In de garage durven de ratten en muizen zich niet meer te vertonen, daar zorgt onze mika wel voor
dus kippen gaan verhuizen, in de garage, waar ook de hondjes zijn, en de ratten worden dan grondig aangepakt in het kippenhok, lekker voeren enzo......Gemeente een sbellen of ze ook aan rattengif doen.
In de garage durven de ratten en muizen zich niet meer te vertonen, daar zorgt onze mika wel voor
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Hier op stal gebruiken we korrels, je kan ze gewoon bij de Welkoop/Boerenbond halen meen ik.
Die op de plekken worden gelegd waar de muizen lopen (routes), anders heeft het ook minder nut.
Een goede stalkat kan ook helpen, maar niet iedere kat kan goed muizen vangen
Die op de plekken worden gelegd waar de muizen lopen (routes), anders heeft het ook minder nut.
Een goede stalkat kan ook helpen, maar niet iedere kat kan goed muizen vangen

nou vandaag heb ik t dus enigszins in kunnen schatten
, aangezien t gesneeuwd heeft en er nog niemand was geweest in mijn hoek, kon ik dus duidelijk aan de sporen in de sneeuw zien hoe ze te werk gaan; mijn weiland ligt aan 3 kanten aan een slootje, echt vanaf elk slootje gaan r sporen naar stal en weer sporen terug naar t slootje, waar versgegraven gaten in de "dijk" het bewijs zijn waar ze er in/uit zijn gekomen.
naast mijn stal staat een grote houten kist waarin ik mijn peen bewaar, naast die kist heb ik v/d week al keutels gezien en vandaag hebben mijn vriendin en ik de kist opzij gezet omdat de sporen van denk ik heel familie rat erheen liepen, eronder lag een soort voorbereidend nest, netjes gemaakt met hooi en paardenmest. heb dus alles opgeruimd.
vriend van me die 1x p week uitmest op stal en zelf op de boederie woont, komt me morgen of overmorgen gif brengen .
ik vind ze zoooo ranzig snap ook niet dat mensne ze als huisdier hebben.
Mijn jack russel joppie rent wel achter de paarden aan maar graaf of vangt zelf verder niks, al hou ik ze nu wel eevn in de smiezen als ik gif heb gestrooid, ben benieuwd hoeveel families ik om zeep help

naast mijn stal staat een grote houten kist waarin ik mijn peen bewaar, naast die kist heb ik v/d week al keutels gezien en vandaag hebben mijn vriendin en ik de kist opzij gezet omdat de sporen van denk ik heel familie rat erheen liepen, eronder lag een soort voorbereidend nest, netjes gemaakt met hooi en paardenmest. heb dus alles opgeruimd.

vriend van me die 1x p week uitmest op stal en zelf op de boederie woont, komt me morgen of overmorgen gif brengen .

ik vind ze zoooo ranzig snap ook niet dat mensne ze als huisdier hebben.

Mijn jack russel joppie rent wel achter de paarden aan maar graaf of vangt zelf verder niks, al hou ik ze nu wel eevn in de smiezen als ik gif heb gestrooid, ben benieuwd hoeveel families ik om zeep help

- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Als ze echt richting de sloot gaan zou ik rekening houden met Ratten, die zitten vaak aan de slootkant met hun holen.
- nancy imka
Wij hebben op stal ook ratten, ze zitten tussen ons hooi! Echt smerig!!! Maar goed het is ook een en al sloot bij ons en ik denk dat we dus de ratten niet echt weg krijgen. Er staat wel standaard een bakje rattengif maar goed of dit werkt op grote schaal weten we natuurlijk niet!
Thuis hebben we een muis (dachten we) nou nu blijkt dus dat er gewoon een hele familie met nafok zit! Bah bah bah!!! We hebben al een hele doos muizengif gestrooit, rattenvoer (haver/graan) doordrenkt in roze vloeistof en nu hebben we weer ratten gvoer(haver/graan) doordrengt in paars gif!
Gister avond was het wel wat rustiger in de confectorput maar uitgeroeit zijn ze nog steeds niet. Ik denk dat we al fulltime 14 dgn lang aan het strooien zijn. Ik denk dat hun ons wel een goed kosthuis vinden haha...
Thuis hebben we een muis (dachten we) nou nu blijkt dus dat er gewoon een hele familie met nafok zit! Bah bah bah!!! We hebben al een hele doos muizengif gestrooit, rattenvoer (haver/graan) doordrenkt in roze vloeistof en nu hebben we weer ratten gvoer(haver/graan) doordrengt in paars gif!
Gister avond was het wel wat rustiger in de confectorput maar uitgeroeit zijn ze nog steeds niet. Ik denk dat we al fulltime 14 dgn lang aan het strooien zijn. Ik denk dat hun ons wel een goed kosthuis vinden haha...
oh ik hoop echt dat ik r snel vanaf ben al zag ik ook de poot afdrukjes bij de mesthoop op stal en ben ik blij om te lezen hiero dat ik niet de enige ben die r last van heeft
nina1993 schreef:Een kat blijft inderdaad het meest effectief. Korrels zou ik niet aan beginnen, dat is zulke rotzooi als het verkeerd terecht komt (langswandelende hond, losgebroken paarden etc.). Daarnaast moeten ze een bepaalde hoeveelheid binnen krijgen om het loodje te leggen. Krijgen ze dat niet in 1x dan is het een behoorlijke lijdensweg voor zo'n beest. Ik ben ze ook liever kwijt dan rijk, maar korrels vindt ik 1 van de meest onvriendelijke manieren. Gewoon klemmen of vangkooien zetten. De klemmen Supercat zijn erg effectief en ook schoon voor jezelf. Als de lokstof op is kun je er gewoon pindakaas opsmeren, dan komen ze ook. Hier zijn ze te halen:
nou zijn klemmen ook niet echt de vriendelijkste methodes.
Wij hebben ze er wel eens half in gehad (zo'n rat ) en gillen en gieren dat die dingen doen, het gaat door merg en been en dan mag je hem zelf nog doodmaken om hem uit zijn lijden te verlossen....
beide manieren zijn niet diervriendelijk. Overigens een kat ook niet altijd hoor, die kan ook lang spelen voordat hij hem uiteindenlijk dood maakt.
maar ja je wilt er een keer vanaf dus je moet toch wat. Dan zijn vang kooien het meest diervriendelijk, maar wat ga je daarna met zo'n beest doen? sommige mensen verdrinken ze dan, nou dan kan je in mijn ogen net zo goed korrels geven.
Je kan ze natuurlijk ergens los laten, maar dat lost het probleem niet echt op.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo