Slobber
Slobber
Mijn vraag is eigenlijk heel simpel en ik hoop het antwoord ook:
Hoe maak je slobber klaar? Ik heb van de week voor het eerst een zak gehaald maar ken het alleen van verhalen dat paarden het zo lekker vinden.
Hoe maak je slobber klaar? Ik heb van de week voor het eerst een zak gehaald maar ken het alleen van verhalen dat paarden het zo lekker vinden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- marjanschut
Re: Slobber
Wij doen altijd 1 maatbeker slobber en dan 3 maatbekers water en als de vogende dag blijkt dat het te dik is of te droog dan doen we er gewoon nog wat water bij. Het moet een stevige pap zijn. We maken het altijd een avond van te voren klaar.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik maak het aan met gekookt (redelijk afgekoeld) water, zodat het nog net een lekkere warme hap is, ik laat het een half uurtje staan, en dan geef ik het.
(heb dan wel de kant en klare slobber van Pavo hoor
)
(heb dan wel de kant en klare slobber van Pavo hoor

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ik heb ook de Pavo slobber en doe op 1 schep slobber ongeveer 1 1/2 schep water.
Dan is het met een kwartier/halfuur mooi ingedikt
Dan is het met een kwartier/halfuur mooi ingedikt

Ik heb de slobber van Subli. Zit er nog veel verschil in de diverse merken>
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- nancy imka
Wij geven iedere avond de paarden slobber (imka wel ipv muslie). Ik maakte drie van die honden voer bekers van proplan met slobber en daar gooide ik kokend water overheen en dat nam ik mee naar de paarden in een warmte tas. En als we dan geborsteld hadden en gemest enz dan krijgen ze de slobber en is hij warm en dik... Maar als je het minder lang van te voren klaar wilt maken zou ik het gewoon met warm water doen. Wij deden het vooral met kokend water ivm de lange tijd die tussen het maken en geven zat
Enne Anita ze vinden het HEERLIJK!
Enne Anita ze vinden het HEERLIJK!
kan je slobber gewoon geven als beloning, of is het zo dat je paard daar ook diker van word? en wat is de voedingswaarde dan?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik heb altijd de slobber van Sublie en die vind ik zelf nog het fijnst en de paarden het lekkerst. Ruikt ook heerlijk 
Maar daar is het 1 op 1 met lauw water.
De paarden worden helemaal driest als ze het ruiken zo lekker vinden ze het.

Maar daar is het 1 op 1 met lauw water.
De paarden worden helemaal driest als ze het ruiken zo lekker vinden ze het.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ik heb slobber van Treurniet en dat is 1 schep "meel" en dan 1 liter kokend water en daar nog eens minimaal 1 liter koud water bij. Even laten staan tot het beetje afgekoeld is zodattie zn bekkie niet brand. Et voila....
Ik heb het zelf altijd beetje waterig, kannie lekker slurpen
Ik heb het zelf altijd beetje waterig, kannie lekker slurpen

Vooral Jeskim vindt het heerlijk.. Ik heb altijd die van subli dacht ik..
Dat is 1 op 2 ofzo.. Doe er ook wel eens een appeltje door of worteltjes.
Maak het wel altijd met warm water zodat het een lekker warme brij wordt!!
Als merries net zijn bevallen geef ik ze ook standaard een portie slobber, maar dan met veel water, ong. lauw als ze het krijgen. Ze hebben dan behoefte aan water en liefst niet koud. En ze vallen er standaard op aan, Eerst gaat de portie slobber naar binnen en dan weer bij het veulen. Geeft ze net even een opkikker..
Dat is 1 op 2 ofzo.. Doe er ook wel eens een appeltje door of worteltjes.
Maak het wel altijd met warm water zodat het een lekker warme brij wordt!!
Als merries net zijn bevallen geef ik ze ook standaard een portie slobber, maar dan met veel water, ong. lauw als ze het krijgen. Ze hebben dan behoefte aan water en liefst niet koud. En ze vallen er standaard op aan, Eerst gaat de portie slobber naar binnen en dan weer bij het veulen. Geeft ze net even een opkikker..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik geef mijn paarden die van Havens en die is erg smakelijk(vinden de paarden in ieder geval)
1 volle schep en dan naar mijn gevoel water erbij een kwartiertje laten staan en ze kunnen smullen.
Ik geeft het voor Alco als dikmaker(en dat werkt best goed) Coen mag er niet te veel van want die wordt er dus te vet van.
Maar het is wel een lekker aanvulling. 's avonds voor het slapen gaan.
1 volle schep en dan naar mijn gevoel water erbij een kwartiertje laten staan en ze kunnen smullen.
Ik geeft het voor Alco als dikmaker(en dat werkt best goed) Coen mag er niet te veel van want die wordt er dus te vet van.
Maar het is wel een lekker aanvulling. 's avonds voor het slapen gaan.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Voedingswaarde staat op de zak denk dat de VEM's gelijk liggen aan krachtvoer, misschien zelfs nog wel iets hoger! Geef het ook als dikmaker, Yessie kan de extra energie goed gebruiken na het rijden. Heb meestal die van Cavalor, licht verteerbare versie voor na de arbeid.Tamara schreef:kan je slobber gewoon geven als beloning, of is het zo dat je paard daar ook diker van word? en wat is de voedingswaarde dan?
Maar die van Pavo vinden ze ook heerlijk

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
San krijgt iedere avond een beetje Pavo slobber met haar poeder erdoorheen.
Een kleine kwart schep slobber en een ruime halve schep (lauwwarm) water; minimaal kwartiertje laten staan en klaas is het prakkie!
Ze vindt het heerlijk
Een kleine kwart schep slobber en een ruime halve schep (lauwwarm) water; minimaal kwartiertje laten staan en klaas is het prakkie!
Ze vindt het heerlijk

- Evaliensvenna
- Contacteer:
Svenna krijgt ookn elke dag i kg slobber van pavo. Dat indikken doe ik eigenlijk nooit aan, ik gooi er behoorlijk wat water in, roeren met lepel en dan zet ik het neer, en binnen 5 minuten is de emmer leeg.
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Soms werkt slobber wel wat laxerend, dus er wordt wel eens aangeraden om het niet elke dag te voeren.. Maar als je paard er geen last van heeft kan het wel..
Ik doe denk ik wel een jaar met een zakje, ze krijgen het echt bij uitzondering. Na een keuring, na een flinke les en na een bevalling, of als ze niet helemaal fit zijn ofzo.. Anders groeien die van mij echt dicht ben ik bang..
Ik doe denk ik wel een jaar met een zakje, ze krijgen het echt bij uitzondering. Na een keuring, na een flinke les en na een bevalling, of als ze niet helemaal fit zijn ofzo.. Anders groeien die van mij echt dicht ben ik bang..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat mij opvalt is dat de een kokend water gebruikt en de ander niet.. Moet je perse kokend/warm water door de slobber heen doen?
Ik heb slobber van pavo, geef het heel af en toe eens als ik tijd over heb. Ik doe het altijd met kokend water en hoeveelheid water naar eigen inzicht.
Ik heb slobber van pavo, geef het heel af en toe eens als ik tijd over heb. Ik doe het altijd met kokend water en hoeveelheid water naar eigen inzicht.

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

- Cindy+Uniek
ik heb ook de slobber van subli gehad en ik deed ook 1 schep slobber en 3 scheppen water 
meestal kookte ik het water eerst... en dan uurtje afkoelen, soms ook met koud water, maar dan moet het veel langer staan voordat het opgenomen is zeg maar...

meestal kookte ik het water eerst... en dan uurtje afkoelen, soms ook met koud water, maar dan moet het veel langer staan voordat het opgenomen is zeg maar...
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
maar kan je zo'n zak wel een jaar bewaren dan?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
In een goed afgelsoten plastic bak wel..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ze krijgen hier zeker 2 keer per week slobber. Maar ik doe het vaak niet na een hele dag regen, omdat ze dan al veel vocht binnen hebben en als ik dan slobber voer is Marga haar poep wel eens ietsie dunnetjes. Ook krijgen ze maar een kleine voederbiet als ze slobber hebben gehad.
Ze vinden het heerlijk. Alle paarden die ik ooit gehad heb vinden/vonden het lekker. Baranna smeert, net als Jackie en Diëgo deden alles eronder. De hele stalwand en deur zitten eronder. Marga vindt dat zonde, die eet het liever op
, ze heeft het tot aan haar oren zitten soms.
Ik heb Pavo, maar vind die van Subli ook goed. Ik doe het op het oog, hoeveel water erbij moet. Ik doe gewoon heet water uit de kraan, kookte het vroeger wel, maar volgens mij is dat niet nodig. Ik laat het ongeveer een uurtje afkoelen, soms is het wat aan de dunne kant en dan gooi ik er nog wat brok ik, dat absorbeert goed. Dat dunne vinden ze trouwens niet erg, ze drinken het op als het zo dun is.
Ik doe het vooral in de verhaartijd, omdat er lijnzaad inzit.
Ze vinden het heerlijk. Alle paarden die ik ooit gehad heb vinden/vonden het lekker. Baranna smeert, net als Jackie en Diëgo deden alles eronder. De hele stalwand en deur zitten eronder. Marga vindt dat zonde, die eet het liever op

Ik heb Pavo, maar vind die van Subli ook goed. Ik doe het op het oog, hoeveel water erbij moet. Ik doe gewoon heet water uit de kraan, kookte het vroeger wel, maar volgens mij is dat niet nodig. Ik laat het ongeveer een uurtje afkoelen, soms is het wat aan de dunne kant en dan gooi ik er nog wat brok ik, dat absorbeert goed. Dat dunne vinden ze trouwens niet erg, ze drinken het op als het zo dun is.
Ik doe het vooral in de verhaartijd, omdat er lijnzaad inzit.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....