Graag advies! Hengstig in December en januari

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
margalorenz

Graag advies! Hengstig in December en januari

Bericht door margalorenz » vr 02 jan 2009, 22:20

Zirsta is VRESELIJK HENGSTIG!!!!!!

Is dat wel normaal in December? Ze gedraagt zich vreselijk verliefd naar alle paarden (maar vooral merries!!??) en staat de hele dag van zich af te plassen en ze maakt soms van die gillende geluidjes tips, ervaringen, verhalen en ideeen hoor ik graag.
Esther

Bericht door Esther » za 03 jan 2009, 04:26

Tja, het komt voor..
Wat moet ik meer van zeggen.. Is ze vaker hengstig, mooie cyclus of ineens, wat ook vrij normaal is hoor..
Is de kudde samenstelling veranderd??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » za 03 jan 2009, 07:48

Ja hoor, Tjo was het ook het hele jaar door. Sommigen hebben dat nu eenmaal. Niks mis mee.
Tip... gaat vanzelf weer over na een paar dagen :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 03 jan 2009, 11:36

Raya was afgelopen maandag ook super hengstig. Vooral als Sas en Anton(io) in de buurt zijn.

Maar raya heeft nu eerlijk gezegd niet echt een normale cyclus. Die is bijna altijd hengstig.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Vera

Bericht door Vera » za 03 jan 2009, 12:49

veel paarden zijn het hele jaar door hengstig (althans ze hebben gewoon een eisprong, als je zou scanen)
alleen laten veel paarden het niet zien in de "koude" periode.
vooral bij merries die op reletief warme stallen staan, waar het licht lang aan staat komt het voor dat ze gewoon het hele jaar hengstig zijn. niets mee mis dus.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Jilly

Bericht door Jilly » za 03 jan 2009, 13:18

Hier op stal is ook een merrie die het hele jaar door haar hengstigheid (te) goed laat merken...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
yvette

Bericht door yvette » za 03 jan 2009, 14:17

Mijn merrie is ook gewoon het hele jaar door hengstig. Maar wel op een normale manier.
Bij die van jou klinkt het wel erg heftig. Lijkt wel alsof de hormonen wat van slag zijn. Of is ze altijd zo heftig als ze hengstig is?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 03 jan 2009, 14:35

Sommige merries zijn nu eenmaal op de vreemdste momenten hengstig :D Ik ken er een die om de twee weken zowat hengstig is en waar dan niks mee aan te vangen is. Verliefd op alles en als je tijdens het rijden benen geeft, dan staat ze aan de grond genageld met een blik van: "Meer!"

Ik denk dat je gewoon een paar daagjes zal moeten afzien :)
margalorenz

Bericht door margalorenz » za 03 jan 2009, 19:13

Ik weet niet goed hoe haar hengstiheid normaal verloopt. toen we haar vorig jaar kochten was ze drachtig van Ellyot en die is nu drie maanden geleden verkocht. Ik heb haar eigenlijk nog niet echt hengstig gezien, alleen twee dagen toen ellyot een paar dagen oud was. Daarna nooit meer iets van gemerkt. Inmiddels zijn we drie maanden terug van stal gewisseld en op stal is het wel wat warmer dan buiten overdag en de lichten gaan nattuurlijk 's avonds vaak weer aan als er mensen nog op hun paard komen rijden (ze staat op een pensionstal met meerdere paarden). Zou dat dan misschien de reden kunnen zijn? Op haar vorige stal was het s' avonds altijd donker en stil.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » zo 04 jan 2009, 11:14

Nobby was vroeger ook zo vreselijk veel en heftig hengstig. Een jaar lang Bronscure op advies van de dierenarts gebruikt en toen is dat redelijk normaal gaan verlopen.
Pas na de geboorte van Crystal is het pas echt een normale hengstigheid gaan worden.
Plaats reactie