zadels: Massimo trail of Black Country of .. iemand advies?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Megan

zadels: Massimo trail of Black Country of .. iemand advies?

Bericht door Megan » ma 29 dec 2008, 23:16

Tijdje geleden is de zadelpasser bij Zero geweest. Het zadel wat hij nu heeft (Stubben Scandica) past niet goed. Ligt te ver naar achteren en boommaat is te klein.

Nu vind ik een goed zadel wel erg belangrijk en ik heb eens rond gegoogled en gekeken.

Nu was mijn oog gevallen op de Massimo trail en de maatzadels van Black Country. Ik heb op de Massimo gezeten en het die zit echt heerlijk.
Een zadel op maat laten maken is natuurlijk ook niet gek. De prijs valt me ook mee, naja wel een tijdje stevig doorsparen maar het is te doen. Er zit een MSF in Drenthe van zadelcheck in Wateren http://www.zadelcheck.nl/
Ik heb ze gemaild en er is veel mogelijk zo te horen. Hebben jullie daar wel eens van gehoord?

Heeft een van jullie ervaring met de Black Country? of de massimo trail of met zadelcheck?

(Natuurlijk is de T6 3d cob van Thorowgood ook nog een optie)

Ben benieuwd
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Anouska

Bericht door Anouska » ma 29 dec 2008, 23:32

Ik hou je topic in de gaten Megan, hier nog 1 die uit zijn zadel is gegroeid. MSF ken ik ook, wil ik ook laten komen.
Ik heb geen ervaring met de black country of massimo trail of zadelcheck.

De Thorowgood T6 cob gaat mijn voorkeur naar uit, vanwege de verwisselbare boom. Ga er vanuit dat Bjorn nog wel breder zal gaan worden.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 30 dec 2008, 19:16

sandra heeft ook de mfsc gedaan, en die kan ook maatzadels uit engeland laten komen.

verder kanik je geen advies geven, ander dan probeer mijn t6 eens uit!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
nina1993

Bericht door nina1993 » di 30 dec 2008, 20:35

Je maakt precies dezelfde twijfels door als ik had. Voor Zhellie heb ik nu een Thorowgood T4. Toen heb ik ook diverse black country zadels gezien, maar niet gepast (toch zo'n 700 euro verschil). Leek me een hele degelijke, betrouwbare engelse kwaliteit. Het goedkoopste zadel heb je dan vanaf ong. 1400 euro.

De massimo heb ik voor Nina in gedachten, maar begin nu ook steeds meer te twijfelen richting black country.

De T6 van Thorowgood lag niet goed op Zhellie, terwijl de T4 als een huis ligt. Voor de grap hebben we Nina ook even de beide zadels opgegooid, maar die paste ze dan weer geen van beide.

Zero lijkt qua rug volgens mij meer op Nina dan op Zhellie. Weinig schoft, veel schouder, behoorlijk brede ruggegraat. Ik zou me dan ook concentreren op de massimo en de country. Ga ze gewoon allebei eens bekijken en vorm je eigen oordeel.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » di 30 dec 2008, 21:07

Ik zou gewoon een zadelmaker/-passer laten langskomen met een aantal zadels en zien wat er op vlak van prijs-kwaliteit-pasvormverhoudingen het beste uitkomt? Thorowgood heeft natuurlijk als voordeel de aanpasbaarheid. De T6 lijkt me een geweldig zadel.
Megan

Bericht door Megan » di 30 dec 2008, 21:25

Ja, best moeilijk he!

@ Tamara: wist niet dat Sandra ook MSF is. Ze ging in ieder geval wel gedegen te werk. Niets op aan te merken verder hoor! ik zal haar ook eens even mailen/bellen wat de mogelijkheden qua bestellen van zadels bij haar zijn. Wil je zadel graag een keertje uitproberen! Hij bevalt jou prima he? Welke kleur boom heb jij er trouwens inzitten?

@ Nina 1993: oh, wat grappig dat jij tussen dezelfde zadels twijfelt.
Zero heeft idd forse schouders en is vrij kort in z'n rug. Hij is ook een stukje breder geworden sinds hij ruin is. Dus jij bent er voor Nina ook nog niet uit? BC of Massimo?

Het liefst zou ik willen dat er een saddlefitter met een mega vrachtwagen vol zadels van allerlei merken voor kwam rijden haha. Ik vind het best wel een probleem dat men vaak dealer is van een paar merken. Ben ik straks net zoveel aan voorrijkosten kwijt als aan een heel zadel ....
Alhoewel je daar ook vaak niet voor hoeft te betalen als je een zadel bestelt....

Wat dit betreft ben ik echt een twijfelkont hoor! :?
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » di 30 dec 2008, 21:51

Bij mij zijn er toen geen kosten verrekend (heb zelfs extra korting gekregen, hihi). Maar dat verschilt een beetje denk ik. Ik ben in de winkels in een aantal zadels gaan zitten om te kijken waar ik zelf fijn in zat en toen is die man toegekomen met zo'n 15 zadels in zijn koffer waarvan er toch wel 3 (goh, zoveel?) bleken te passen. Op die manier moet je al veel minder twijfelen natuurlijk :o . En eigenlijk zat ik zelf maar in een van de drie echt goed (gelukkig niet de duurste, hihi). Het enige jammere was dat alle zadels rond mijn vooropgestelde maximumbudget zaten en hij dus geen zadels onder mijn budget mee had (die misschien ook zouden passen?) maar hey, ik klaag niet. Mijn stübben zit heerlijk. Misschien gewoon horen waar je welke service krijgt? Als je dan toch de keuze hebt :D
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 31 dec 2008, 08:10

ik heb de rode boom, maat 33
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 31 dec 2008, 08:56

Zhellie heeft ook boommaat 33, Nina zal op 35/36 zitten.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 31 dec 2008, 09:02

Dan heb ik een smalle jongen met boommaat 32 :o
Anouska

Bericht door Anouska » vr 02 jan 2009, 19:04

Na telefonisch contact met de zadelmaker, raadde hij me eerder de massimo aan. Hij heeft ook thorrowgood en neemt deze ook mee. Maar zijn verwachting was dat de Thorowgood niet mooi op Bjørn zou passen. Hij is nu uit maat 34 gegroeid en de schatting is dat hij nu al op 38 zit. Er wordt dus ook al een tijdje niet meer gereden. Morgen belt hij wanneer hij komt.

www.fitenvitaaldier.nl
margalorenz

Bericht door margalorenz » vr 02 jan 2009, 21:54

hoi, Ik heb toevallig vorige week mijn splinternieuwe massimo trail binnen gekregen en ik ben er erg blij mee!!!!!
Ik heb hem aan laten meten door esther groen van green distance. Goede service en goed advies. Ik mocht de kleur zelf uitzoeken en hij ligt echt perfect op zirsta. Het is boommaat 36 en zitmaat 17,5 geworden. Je kunt ook op de site van green distance kijken, daar staat wat info. ik heb ook wel een fototje waar mijn zadel op staat, niet heel duidelijk, maar je kunt hem wel een beetje zien.

Afbeelding

als je wilt kan ik wel een duidelijker foto maken het komende weekend.
Ik heb er zelfs al een sprongetje mee gemaakt (een poging gedaan in ieder geval) er staat een foto op pics plaza bij " zo moet het dus niet".
Megan

Bericht door Megan » vr 02 jan 2009, 22:05

Ziet er mooi uit je Massimo :j ! Zit zeker wel lekker he? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Het is i.i.g. wel één van mijn favorieten!
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 03 jan 2009, 13:30

Massimo Trail zit héérlijk! Ik rijd er al meer dan 3 jaar mee, heb er denk ik zonder overdrijven 1000'en km's opgereden. Ilonk heeft een 'saaie' zwarte, boomaat 38, zitting 18,5" (anders steek ik er met mijn knieeen onderuit.) Ik wil niet meer anders.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 03 jan 2009, 14:37

Ilonka schreef:Massimo Trail zit héérlijk! Ik rijd er al meer dan 3 jaar mee, heb er denk ik zonder overdrijven 1000'en km's opgereden. Ilonk heeft een 'saaie' zwarte, boomaat 38, zitting 18,5" (anders steek ik er met mijn knieeen onderuit.) Ik wil niet meer anders.
Kan je dan niet gewoon het zweetblad laten verlengen? Ik zou zelf verdrinken in een 18,5 en dat dus nooit nemen omwille van het langere zweetblad.. (past ook niet op mijn paard zijn rug..)

Ben je er al een beetje uit, Megan?
Anouska

Bericht door Anouska » za 03 jan 2009, 18:12

Ik heb vandaag niks van de zadelmaker gehoord en kon hem zelf niet bereiken. Heb dus maar besloten om naar een ander te gaan die ook thorowgood en massimo heeft. Heb nu beide zadels irl gezien en donderdag morgen gaan we passen. Femke ter Steeg van de horseman komt, zij is ook MSF.

www.fitenvitaaldier.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 03 jan 2009, 18:17

Machteld, wellicht had ik het zweetblad kunnen laten verlengen maar de 18,5" past gewoon op Ilonk. Daarnaast vind ik wat ruimte in een zadel wel lekker, vooral omdat ik er zoveel uren in doorbreng. Een zweetblad dat niet lang genoeg is voor je knie is op de lange afstand heel erg vervelend.
Maar goed het maakt natuurlijk niets uit, wat jij zou doen of wat ik zou doen als we er zelf maar blij mee zijn toch?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 03 jan 2009, 18:28

Ilonka schreef:Machteld, wellicht had ik het zweetblad kunnen laten verlengen maar de 18,5" past gewoon op Ilonk. Daarnaast vind ik wat ruimte in een zadel wel lekker, vooral omdat ik er zoveel uren in doorbreng. Een zweetblad dat niet lang genoeg is voor je knie is op de lange afstand heel erg vervelend.
Maar goed het maakt natuurlijk niets uit, wat jij zou doen of wat ik zou doen als we er zelf maar blij mee zijn toch?
Hihi, tuurlijk maakt dat niks uit, maar ik vroeg me af of het bij Massimo dan niet mogelijk was gewoon een langer zweetblad te kiezen, omdat jij om die reden een grotere zit had genomen. Blijkbaar kan dat dus wel :) Ik vind het erg leuke zadels, maar moest dit niet mogelijk zijn dan zou zo'n zadel voor mij dus al afvallen.

Kan me trouwens goed voorstellen dat je voor zulke lange ritten een wat ruimere zit neemt hoor!
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 03 jan 2009, 20:14

Ik weet niet of dat kan langer zweetbladen, maar ik neem aan van wel. Je kan ze namelijk ook met dressuursingelstoten en veelzijdiheidssingelstoten krijgen. Daarnaast kan je ook voor verschillende kleuren leer kiezen dus het is allemaal 'maatwerk'.
Merk zelf niet veel van het feit dat het 18,5" is, Jaël heeft voor de tuiger een 17,5" en qua zitting merk ik weinig tot niets, alleen dus dat mijn knieen dan de aan de onderkant van het zweetblad zitten.
Anouska

Bericht door Anouska » do 08 jan 2009, 15:15

Vandaag stond bij mij de zadelmaker op de stoep en het is de T6 17,5" dressuur geworden *o/* . Die lag als een huis op Bjørn!

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie