Hooi
- Senna&Cajra
Hooi
Wat betalen jullie voor een pakje hooi? Nu betaal ik hier 4 euro maar het wordt in januari weer duurder omdat er weinig is gemaakt. Een pak zaagsel is al 8 euro 

Wij bestellen grote balen hooi en die kosten 53,40 per baal. Ik heb geen idee wat ze precies per stuk wegen maar ik weet dat we met deze pakken goedkoper uit zijn dan met kleine pakjes. Voor kleine pakjes hooi betaalden we ongeveer 4,50 (en die wegen een 25 kilo per stuk). Daar komt bij dat dit ook nog eens super mooi hooi is, mooie lange grove stengel en voorzien van heel veel kruiden.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
ja bij een boertje hier in het dorp.. Meneer Jack van Strijen heet hij. dan komt hij met zn trekkertje en platte wagen het even afgooien. ideaal. vroeger ging ik het bij een ander halen, die is nl 50ct/baal goedkoper. maar dan ben je zo lang bezig dat ik de extra kosten -die ik dan als vergoeding voor het brengen zie- voor lief neemt. Ik heb ook wel es aan kuilbalen gedacht inderdaad.. ik denk dat ik komend voorjaar mijn eigen land laat kuilen in van die middelgrote vierkante balen.Viv schreef:Bij ons zijn ze momenteel ook 4,00 (was 3,50) omdat er idd weinig hooi van het land gekomen is afgelopen zomer.
Iloon waar bestel jij je hooi dan? Beetje in de buurt?
Kleine pakjes voor 2 euro (heb ik dan de zolder mee vol) en voor een baal ong 400kg droog hooi 30 euro.
Ik voer nu grote balen en daar doe ik dan 2 weken precies mee.
en als de baal op is en mijn schoonvader heeft even geen tijd om een nieuwe te halen dan pak ik de kleine pakjes.
Maar wat een verschil in prijzen
Ik voer nu grote balen en daar doe ik dan 2 weken precies mee.
en als de baal op is en mijn schoonvader heeft even geen tijd om een nieuwe te halen dan pak ik de kleine pakjes.
Maar wat een verschil in prijzen

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
In het voorjaar zou ik dat nog niet doen hoorfjordido schreef: maar dan ben je zo lang bezig dat ik de extra kosten -die ik dan als vergoeding voor het brengen zie- voor lief neemt. Ik heb ook wel es aan kuilbalen gedacht inderdaad.. ik denk dat ik komend voorjaar mijn eigen land laat kuilen in van die middelgrote vierkante balen.

Alles wat er voor de zomer afgehaald wordt is zgn 'koeienkuil' en veel te vet voor paarden.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Dat ligt er een beetje aan hoe je bemest natuurlijk. en wat er voor gassoorten in jou wei staan. Koeiengras is idd heel mals gras maar als er al paarden op hebben gelopen is het meestal geen koeiengras meer.Jilly schreef:In het voorjaar zou ik dat nog niet doen hoorfjordido schreef: maar dan ben je zo lang bezig dat ik de extra kosten -die ik dan als vergoeding voor het brengen zie- voor lief neemt. Ik heb ook wel es aan kuilbalen gedacht inderdaad.. ik denk dat ik komend voorjaar mijn eigen land laat kuilen in van die middelgrote vierkante balen.
Alles wat er voor de zomer afgehaald wordt is zgn 'koeienkuil' en veel te vet voor paarden.
Als je met drijfmest bemest is je gras ook veel malser dan dat je bemest met droge mest.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Van de weien waar bij Louis kuil van wordt gehaald, wordt niet vettig bemest (slecht voor de eczeem heclaudia schreef:Dat ligt er een beetje aan hoe je bemest natuurlijk. en wat er voor gassoorten in jou wei staan. Koeiengras is idd heel mals gras maar als er al paarden op hebben gelopen is het meestal geen koeiengras meer.Jilly schreef: In het voorjaar zou ik dat nog niet doen hoor
Als je met drijfmest bemest is je gras ook veel malser dan dat je bemest met droge mest.

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik heb gewoon BG3 gras. een prima mengsel voor paarden hoor. Heb toen nog ff zitten twijfelen tussen BG3 en BG12. Maar ja gezien de proeven die uitwijzen dat BG12 grasmat na een paar jaar toch resulteert in eenzelfde relatief eenzijdige grasmat als BG3 heb ik toch voor die laatste gekozen.
ik geef in het voorjaar eerst een kalkgift in februari en een paar weken daarna (precieze moment ligt aan wanneer de t-som wordt bereikt voor onze regio) 200KG 12-10-18/ha. Ik heb 1x eerder gekuild, toen haalden we 185 kleine kuilpakjes van mijn achterste land (iets meer dan een halve ha). Nu wil ik de volle 1,8 ha laten kuilen en daarna de paarden er pas op doen. Ik laat het wel altijd wat langer doorgroeien dan dat ze voor koeienkuil doen, het is dus iets stengeliger.
Dat de eerste snede niet goed is voor paarden ben ik het niet mee eens.
ik geef in het voorjaar eerst een kalkgift in februari en een paar weken daarna (precieze moment ligt aan wanneer de t-som wordt bereikt voor onze regio) 200KG 12-10-18/ha. Ik heb 1x eerder gekuild, toen haalden we 185 kleine kuilpakjes van mijn achterste land (iets meer dan een halve ha). Nu wil ik de volle 1,8 ha laten kuilen en daarna de paarden er pas op doen. Ik laat het wel altijd wat langer doorgroeien dan dat ze voor koeienkuil doen, het is dus iets stengeliger.
Dat de eerste snede niet goed is voor paarden ben ik het niet mee eens.
Ik verkoop het hooi voor 2.25 en 2.75 per pak.
Het voordroog in gewikkelde pakken voor 40 euro per pak.
Als je voordroog voor paarden maakt mag je best goed bemesten met drijfmest en kunstmest je moet er alleen voor zorgen dat het gras voor je het maait flink in de aren [zaad] staat en dus een harde stengel heeft. Ook moet je er op letten dat het beina droog is en niet zoals bij koeien maaien en de volgende dag in het pak .
Het voordroog in gewikkelde pakken voor 40 euro per pak.
Als je voordroog voor paarden maakt mag je best goed bemesten met drijfmest en kunstmest je moet er alleen voor zorgen dat het gras voor je het maait flink in de aren [zaad] staat en dus een harde stengel heeft. Ook moet je er op letten dat het beina droog is en niet zoals bij koeien maaien en de volgende dag in het pak .
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
daar ben ik het ook niet mee eens. in de aar staan betekent vaak een te laag suikergehalte voor de conservering. en bij te droog dan duurt het te lang voordat de celwanden kapot gaan. dan krijg je al gauw onfrisse kuil.Aurora schreef:Als je voordroog voor paarden maakt mag je best goed bemesten met drijfmest en kunstmest je moet er alleen voor zorgen dat het gras voor je het maait flink in de aren [zaad] staat en dus een harde stengel heeft. Ook moet je er op letten dat het beina droog is en niet zoals bij koeien maaien en de volgende dag in het pak .
Een deel van de wei waar Castor staat wordt ook meestal gehooid. Dit jaar hadden we volgens mij zo'n 325 pakjes hooi wat met maaien, schudden en persen en in de schuur stapelen op €3,00 per pakje uit kwam.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

- Cindy+Uniek