winterwortels
winterwortels
kan het kwaad als je fjord elke dag een stuk of 3 qwinterwortels krijgt bij gevoerd? ivm suikers?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Wij voeren in de winterperiode ook altijd wortels maar ik denk niet dat ze er 3 elk krijgen. Met wat ze wel krijgen hebben ze geen problemen. De paarden vinden het heerlijk.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Evaliensvenna
- Contacteer:
Hier krijgen ze ook winterpeen, hangt van de grote af stuk of 4-5. Als je rustig opbouwd kan je dat best geven, als je van niks naar zoveel peen gaat kan je paard paar dagen lichte diaree krijgen, maar van veel suiker daarin heb ik nooit gehoord.
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
-
Voor mijn vorige Fjord Rianne had ik ook een keer voederbieten gekocht. Zij lustte ze ook niet. Maar wortel heeft ze ook echt moeten leren eten. Ze was op dat gebied niet veel gewend.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kom je vanzelf achter, een bulten dat Ukie er van kreeg, niet normaalJilly schreef:Ach joh? Paarden die allergisch zijn aan wortels?~mirjam~ schreef:Ik geloof niet dat het kwaad kan, tenzij je paard er allergisch voor is![]()

We hebben er hier ook een gehad en die werd helemaal onhandelbaar van wortels.

Dus wij houden het lekker bij de voederbieten.
Was ook maar een grapje hoor, ik heb zelf toch ook zo'n ik-ben-allergisch-aan-alles fjordenkind staan! (je was het al vergeten he? snel langskomen dan~mirjam~ schreef:Kom je vanzelf achter, een bulten dat Ukie er van kreeg, niet normaalJilly schreef: Ach joh? Paarden die allergisch zijn aan wortels?![]()
![]()
We hebben er hier ook een gehad en die werd helemaal onhandelbaar van wortels.![]()
Dus wij houden het lekker bij de voederbieten.

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Alco kan er ook niet tegen.Jilly schreef:Ach joh? Paarden die allergisch zijn aan wortels?~mirjam~ schreef:Ik geloof niet dat het kwaad kan, tenzij je paard er allergisch voor is![]()
Krijgt er echt vervelende huidirriaties van

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Mijn d.a. raadt veel wortels wel af bij paarden die gauw hoefbevangen zijn, ivm de suiker inderdaad.
Hier krijgen ze best veel wortels. Toen we er nog 4 hadden ging er elke dag een emmer (10 liter) vol wortels door. Nu krijgen ze ongeveer 4 per dier, ligt aan de dikte. En dan nog elke avond een voederbiet, erg gezond en niet gevaarlijk qua ingrediënten. Hebben ze even wat te doen en die van ons vinden ze héérlijk! Apollo hinnikt als hij je aan ziet komen met de biet, Baranna schopt tegen de deur. Marga zegt niks, maar als ze de biet eenmaal heeft (vr)eet ze zó gehaast, net of ze bang is dat ik hem weer afpak
Apollo weet er ook nog goed raad mee op zijn 28e, hij eet ze net als Diëgo, maakt er een shuitje van. Baranna eet eerst de schil (?) op, en Marga??????? Die eet of haar leven er vanaf hangt..........echt fjords.......
Hier krijgen ze best veel wortels. Toen we er nog 4 hadden ging er elke dag een emmer (10 liter) vol wortels door. Nu krijgen ze ongeveer 4 per dier, ligt aan de dikte. En dan nog elke avond een voederbiet, erg gezond en niet gevaarlijk qua ingrediënten. Hebben ze even wat te doen en die van ons vinden ze héérlijk! Apollo hinnikt als hij je aan ziet komen met de biet, Baranna schopt tegen de deur. Marga zegt niks, maar als ze de biet eenmaal heeft (vr)eet ze zó gehaast, net of ze bang is dat ik hem weer afpak

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....