Hoe ligt jullie paddock/bak erbij waar de paarden in staan?
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Hoe ligt jullie paddock/bak erbij waar de paarden in staan?
Vraag me dus af of het alleen zo erg is bij ons of hebben meerdere hier last van? Dakoot en Dhalene staan in een groot paddock, maar deze is nat, vies en doordat het water niet zakt staan ze zowat in hun eigen pies. Het is drab en het stinkt, de boer waar wij de stal van huren wil er niks aan doen (lees niet in investeren) maar wij hebben zoiets we betalen voor een stal met paddock, dus dan moet die wel voor de paarden begaanbaar zijn niet dat ze elke dag tot hun enkels in de natte drek staan.
Natuurlijk is dit door mij en andere stalgenoten al meerdere keren aangekaart, maar helaas, er wordt niks aan gedaan, en dan krijg je te horen dat we blij moeten zijn dat onze paarden buiten komen. Op stal blijven staan voor 2 jaarlingen is geen optie, dan worden ze knetter, maar dit.... is echt vies.
Zijn er meer die natte bakken en paddocks hebben en hoe lossen jullie dat op?
Natuurlijk is dit door mij en andere stalgenoten al meerdere keren aangekaart, maar helaas, er wordt niks aan gedaan, en dan krijg je te horen dat we blij moeten zijn dat onze paarden buiten komen. Op stal blijven staan voor 2 jaarlingen is geen optie, dan worden ze knetter, maar dit.... is echt vies.
Zijn er meer die natte bakken en paddocks hebben en hoe lossen jullie dat op?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
nou mijn eigen plaats waa ze komen is droog maar dat is puur stenen en maak ik zelf dagelijks schoon omdat er anders ook zooi ligt, maar als ik kijk naar de paddocks op stal voor de pensiongasten dan is dat ook één en al blubber, evenals de stapmolen, longeerbak en 20x 60 buitenbak,de 40x80 buitenbak is droog maar ook net neiuw aangelegd en daar is flink in geiinvesteerd aan drainage.
de pensionpaarden komen dagelijks 30 min buiten ind e paddock en 30 min in de stapmolen, ik denk ook altijd; jeej wat n zooi en blubber maar zo te zien hebben anderen daar geen probleem mee.
denk dan ook eerlijk dat je geen puur droge paddock kunt verwachten, ook zeker niet gezien het weer de laatste tijd en tsja n zand ondergrond geeft bagger
de pensionpaarden komen dagelijks 30 min buiten ind e paddock en 30 min in de stapmolen, ik denk ook altijd; jeej wat n zooi en blubber maar zo te zien hebben anderen daar geen probleem mee.
denk dan ook eerlijk dat je geen puur droge paddock kunt verwachten, ook zeker niet gezien het weer de laatste tijd en tsja n zand ondergrond geeft bagger
Nina staat op dieet in de bak, maar daar is ze al een dikke week uit omdat het gewoon geen doen was. Nu staat ze op de wei ernaast, maar ook dat is blub, al is het beter dan de bak. Aan de overkant van het pad waar Zhellie en 1 shet op 2 ha staan is het ook soppen geblazen en ook bij ons voor het huis waar Kjaere en Evita staan is nog maar weinig droogs te vinden.
Je ziet, je bent niet de enige, maar vervelend is het wel.
Je ziet, je bent niet de enige, maar vervelend is het wel.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Hier is het ook overal papgrond, tenzij je zeer goede drainage hebt.
Denk dat de boer er weinig aan kan doen wat echt zoden aan de dijk zet, en met tijdelijke oplossingen als een laag houtkrullen oid ben je vaak uiteindelijk verder van huis met alle zooi die daar weer op volgt.
Dan helaas maar even wat meer binnenstaan? Zullen vast een hoop medelotgenoten zijn onder de jaarlingen.
Denk dat de boer er weinig aan kan doen wat echt zoden aan de dijk zet, en met tijdelijke oplossingen als een laag houtkrullen oid ben je vaak uiteindelijk verder van huis met alle zooi die daar weer op volgt.
Dan helaas maar even wat meer binnenstaan? Zullen vast een hoop medelotgenoten zijn onder de jaarlingen.
De paddocks bij ons waren ook echt slecht, staleigenaar heeft ze losgetrokken met klein trekkertje. Scheelt een hoop.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Bij ons valt het op dit moment weer mee gelukkig. De bak is altijd snel weer droog. Wij hebben ook 2 weilanden hoger liggen dan de anderen en daar kunnen ze ook nog in. Met al die sneeuw was het wel echt een bende ook hoor.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Nis haar wei ligt er nog prima bij. Gras wordt wel iets gauwer vertrapt, maar haar stuk is groot genoeg dat er geen modderbende ontstaat. Tenminste nog niet, hardstikke fijn dus.
Denk dat de boer er niet veel aankan doen. Bakken of paddocks waar vaak (of dagelijks) paarden in lopen hebben ook nog eens meer te lijden en dan doe je er niet veel aan denk ik.
Denk dat de boer er niet veel aankan doen. Bakken of paddocks waar vaak (of dagelijks) paarden in lopen hebben ook nog eens meer te lijden en dan doe je er niet veel aan denk ik.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Bij ons liggen diverse weilanden wat hoger en daar gaan ze nog een paar uur per dag in. Beetje net zoals bij Annemarie.
Alleen willen een hoop eigenaren de paarden zelf niet meer buiten hebben ivm blessurerisico's. Oos en Amaretto staan meestal samen nu dit jaargetijde in 2 weitjes naast elkaar, Yanneke gaat met wat fokmerries naar buiten en Vivaldi loopt alleen in een hengstenwei. Die maalt er niet om als ie alleen is.
De buitenbak is bij ons wel drama. En de hengstenpaddock ook, daar komen geen paarden meer in.
Alleen willen een hoop eigenaren de paarden zelf niet meer buiten hebben ivm blessurerisico's. Oos en Amaretto staan meestal samen nu dit jaargetijde in 2 weitjes naast elkaar, Yanneke gaat met wat fokmerries naar buiten en Vivaldi loopt alleen in een hengstenwei. Die maalt er niet om als ie alleen is.
De buitenbak is bij ons wel drama. En de hengstenpaddock ook, daar komen geen paarden meer in.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Paddock zijn nu allemaal ellende. En drainage heeft alleen zin als je hem helemaal schoon houdt (dus mest en hooi euit).
Iza staat maar een paar uurtjes per dag in de paddock en dat vindt ze zelf met al die nattigheid ook wel genoeg
Het wordt vanzelf wel weer droger (naja, als je Al Gore moet geloven niet ...)
Iza staat maar een paar uurtjes per dag in de paddock en dat vindt ze zelf met al die nattigheid ook wel genoeg

Het wordt vanzelf wel weer droger (naja, als je Al Gore moet geloven niet ...)
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
onze bak is een soepzooi, een en al blubber, tis ja veengrond,
voor even de benen losgooien, als het de hele dag snertweer is.
hooguit een uurtje.
Marit haar paddock is vrij redelijk, zolang ze er maar niet in staat hahaha
deze is niet zo groot.
dus staan al onze paarden op stal, en mogen ze elke dag van 9 tot 4 in het land, [een paar stukken zijn speiaal voor de winter en worden in het voorjaar opnieuw gras bij ingezaaid] de rest mogen ze niet in,
deze zijn behoorlijk droog, net bij de ingang is het wat nat, maar dat komt omdat ze daar altijd staan te drammen als ze naar binnen willen,
voor even de benen losgooien, als het de hele dag snertweer is.
hooguit een uurtje.
Marit haar paddock is vrij redelijk, zolang ze er maar niet in staat hahaha
deze is niet zo groot.
dus staan al onze paarden op stal, en mogen ze elke dag van 9 tot 4 in het land, [een paar stukken zijn speiaal voor de winter en worden in het voorjaar opnieuw gras bij ingezaaid] de rest mogen ze niet in,
deze zijn behoorlijk droog, net bij de ingang is het wat nat, maar dat komt omdat ze daar altijd staan te drammen als ze naar binnen willen,
Caylinn staat op een heerlijk droog weiland dag en nacht buiten
Maar bij Jan en José ligt het wel wat hoger en is de grond sowieso vrij droog.
Ze staan met zijn negenen of tienen geloof ik in een kudde, worden wel verweid, maar de weiden houden het makkelijk!

Ze staan met zijn negenen of tienen geloof ik in een kudde, worden wel verweid, maar de weiden houden het makkelijk!

Ereplaatsje voor

Nou bij ons het een groot waterballet, maar nog wel te rijden. Er zou van het voorjaar nieuw zand op worden gegooit, de bak lag erg laag.
Maar nu heeft opa de drainage buizen los getrokken (er steken nu dus buizen omhoog in de bak). Oftewel geen idee of het ooit nog goed komt!
We weides zijn wel goed, maar die liggen invergelijking hoog.
Maar nu heeft opa de drainage buizen los getrokken (er steken nu dus buizen omhoog in de bak). Oftewel geen idee of het ooit nog goed komt!
We weides zijn wel goed, maar die liggen invergelijking hoog.
bij ons is de paddock ook nat zat. ik laat ze dan niet zo heel lang buiten. Ze vinden er dan toch weinig aan.
Ik hoop op weer eens een paar goede droge dagen, dan kan het hier ook weer eens een beetje opdrogen.
Zelfs in de rijbak lagen vandaag plassen.
gelukkig ga ik straks in de binnenbak springen. Het regent al weer namelijk.
Ik hoop op weer eens een paar goede droge dagen, dan kan het hier ook weer eens een beetje opdrogen.
Zelfs in de rijbak lagen vandaag plassen.
gelukkig ga ik straks in de binnenbak springen. Het regent al weer namelijk.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Onze bak wordt elke dag vrij van poep en los slingerend hooi gemaakt. Het is echt een stink zooi, als Dakoot en Dhalene een sprintje trekken komt er een putlucht omhoog dat wil je niet weten. Maar als ik het zo eens lees is het voor velen een probleem die nattigheid 

† I'ts better to have loved and lost them...