Wanneer een ander maatje?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Rosantjuh(L)banjer

Wanneer een ander maatje?

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » do 27 nov 2008, 20:39

Hallo allemaal,

Ik heb net in het dagboek het verhaal van popeye mijn shetlander verteld wat er vandaag met hem is gebeurt.
Nu had ik hun 2en thuis staan en met geen ander paardje er bij.
Banjer is nu heel erg onrustig enzo en zoekt echt om popeye.

Ondanks dat we heel veel verdriet hebben om popeye hebben we het er wel al overgehad van er moet wel weer een nieuw maatje komen voor banjer.
Hoe lang zouden jullie wachten voor een nieuw maatje?

Nu is het zo dat een vriendin van mij in januari gaat verhuizen en haar paard in pension stalling doet en dan haar shet weg moet doen omdat ze daar geen plek meer voor heeft.
Ze weet nog niet zeker of het januari word maar waarschijnlijk wel.
Eigenlijk zou ik spook (die shet) wel willen hebben om bij banjer als maatje maar is die tijd niet te lang om zonder vriendje te staan?
dan heeft ze wel even tijd om het te verwerken (of ben ik nu weer zo gek..:P)

Ik weet dat het nog maar net gebeurt is maar ik zal toch vooruit moeten kijken om een nieuw vriendje te zoeken voor haar want alleen staan is niet de goede situatie vind ik voor een paard.
ik hoop dat jullie me een beetje raad kunnen geven van hoe of wat en wanneer een ander vriendje er bij.

groetjes rosanna
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
geertje

Bericht door geertje » do 27 nov 2008, 22:02

natuurlijk mist ze haar maatje, ze was ook niet anders gewend,
zo gauw als ze een ander maatje heeft zal ze wel rustiger worden,
weet ook niet wat of het beste is, direct of met een maandje,
als ze onrustig blijft is het mischien beter om direct wat te zoeken,
maar het kan maar zo zijn dat ze na een dag of twee drie wat kalmeert.
het heeft even tijd nodig,

succes.
colunder

Bericht door colunder » do 27 nov 2008, 22:13

Ik had vorig jaar hetzelfde probleem.
Na Collin's dood stond Amber ook ineens alleen,ik ben toen wel vrij snel naar een nieuw maatje voor haar gaan kijken.
Op marktplaats kwam ik toen Alex tegen en die bleek van marijke te zijn die weer jaren op Collin had gereden en die ik uit het oog was verloren.
Dit kon bijna geen toeval zijn dus heb ik voor Alex gekozen en had Amber binnen 2 weken een nieuw vriendje.
Amber kan best een krengetje zijn maar Alex accepteerde ze gelijk,binnen een paar minuten liepen ze neus aan neus te grazen.
Toen wist ik dat ik de goede beslissing had genomen.
Zelf had ik het er vaak moeilijker mee,het voelde een beetje als verraad naar collin toe,ik durfde niet goed blij met Alex te zijn uit schuldgevoel.
Ik denk dus dat Banjer wel blij zal zijn met een nieuw maatje.
Maar je moet er zelf ook achter staan en even over nadenken wat je wil.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Viv

Bericht door Viv » vr 28 nov 2008, 05:42

Tuurlijk kunnen ze even alleen staan. Wennen ze zo aan hoor. En dat ze onrustig is is ook normaal, dat duur even paar dagen. Ze heeft natuurlijk geen afscheid kunnen nemen van popey.

Ze krijgt zo ook even de tijd om op eigen benen te staan, anders krijg je zo'n klever die nooit zonder een ander paard kan.

Maar volg je gevoel, vanachter een pcscherm is het lastig oordelen wat in jullie geval het beste is als je het paard verder niet ziet of kent ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » vr 28 nov 2008, 15:19

heel erg bedankt voor jullie reacties.
banjer eet gelukkig weer wat beter alleen ze staat nu maar een beetje en beweegt amper als ze buiten staat.
ze is nog wel erg onrustig enzo ik vind het wel moeilijk om de beslissing te nemen om voor de shetlander van mijn vriendin te gaan want eigenlijk vind ik dat te lang duren. voordat die hier kan komen omdat ze hem zelf nog nodig heeft. ik ben rustig aan het rond kijken en als de juiste voorbij komt dan kopen we die ipv die van mijn vriendin. ik wil niet op stel en sprong vandaag 1 kopen en vanavond al op stal hebben staan banjer heeft ook tijd nodig om het te verwerken en ik zelf ook.

Daar in tegen heb ik vandaag wel alles schoongemaakt zo dat als er een komt ik zo het vlas er in kan gooien en waterbak vullen en klaar.

Heb al het vlas er uit geschept en daarna met de hogedrukspuit alles schoongespoten is alles weer lekker schoon.
vond het wel heel moeilijk om te doen.

echt superbedankt voor jullie reaties.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 28 nov 2008, 22:57

Jeetje meis wat moet dit moeilijk geweest zijn voor je. Tja wat wijsheid is weet ik niet. Ik denk dat je gewoon moet kijken naar je zelf en je paardje. En misschien eens op MP rond kijken of daar een leuke shet aangeboden word. Wat Viv zegt is ook wel waar als ze nooit alleen kan staan is ook vervelend. Maar ik weet uit ervaring met Imka dat die (sinds korte tijd) ook helemaal flipt als ze alleen is
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » za 29 nov 2008, 06:26

Een paard kan wel even zonder maatje, maar liever niet te lang.. Niet dat ze niet zonder kunnen, maar een paard alleen vind ik geen paard..

Ik heb geen shetlanders, maar wel een 3 jarige merrie en een 0,5 jaar oud hengstje in de aanbieding.. Beide fjord..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 29 nov 2008, 18:10

ik denk dat je er pas aan moet beginnen als je er zelf klaar voor bent, daar hebben beide paarden het meeste aan
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie