uitloop stal elke dag erg nat!
uitloop stal elke dag erg nat!
hoi,
arin staat in een uitloopstal samen met een jaarling.
de stal is 4-5 en het paddockje 8x8 ong.
ze staan op vlas, maar de stal blijft heel erg nat. ik gooi er nu 3-4 balen vlas in per week!
toen hij nog op stal (3x3) stond deed ik 1,5 week met 1 pak.
het vocht kan goed weglopen uit de bodem. en ze staan het meeste buiten.
mijn vraag is dus, wat jullie in de uitloopstallen doen? waardoor het goed droog blijft.
arin staat in een uitloopstal samen met een jaarling.
de stal is 4-5 en het paddockje 8x8 ong.
ze staan op vlas, maar de stal blijft heel erg nat. ik gooi er nu 3-4 balen vlas in per week!
toen hij nog op stal (3x3) stond deed ik 1,5 week met 1 pak.
het vocht kan goed weglopen uit de bodem. en ze staan het meeste buiten.
mijn vraag is dus, wat jullie in de uitloopstallen doen? waardoor het goed droog blijft.
Ik moet je eerlijk zeggen dat wij normaal gesproken niets in de stal hebben liggen. Vlas werd bij ons ook echt zeiknat en vies, Er gingen bij ons +/- 10 pakken doorheen in de week. Nu laten we ze in de bak liggen die 9 van de 10 keer droog en is het weer heel slecht geweest is hij na een korte droge periode weer droog. Nu is het echter ook een natte bende en hebben we een hoek van de stal bedekt met stro zodat ze als ze willen droog kunnen liggen.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
denk dat het overal hetzelfde is, een natte bende,
zolang als er zoveel neerslag naar beneden komt raak je het probleem niet kwijt,
hopelijk droogt het gauw een beetje op,
zelfs door de stal vloeren sloft het verschrikkelijk op.
je kan gewoon merken dat de stallen sneller nat en vies zijn, dan als met bevoorbeeld een goede vorst of droog weer.
zolang als er zoveel neerslag naar beneden komt raak je het probleem niet kwijt,
hopelijk droogt het gauw een beetje op,
zelfs door de stal vloeren sloft het verschrikkelijk op.
je kan gewoon merken dat de stallen sneller nat en vies zijn, dan als met bevoorbeeld een goede vorst of droog weer.
- nancy imka
culonder: nee er ligt geen zand onder alleen beton en vlas.
caroline: wij hebben hier nog wel ergens rubberen matten liggen, ga zo even naar de winkel vlas halen. en ik denk dat ik in het eerste stuk maar rubberen matten leg en dan aan de voorkant wat vlas zodat ze droog kunnen liggen.
hopen dat het zo een beetje gaat lukken.
nancy: stro is geen optie dat eten ze hier op.
caroline: wij hebben hier nog wel ergens rubberen matten liggen, ga zo even naar de winkel vlas halen. en ik denk dat ik in het eerste stuk maar rubberen matten leg en dan aan de voorkant wat vlas zodat ze droog kunnen liggen.
hopen dat het zo een beetje gaat lukken.
nancy: stro is geen optie dat eten ze hier op.
- Marjolein_xx
Hee,
Sientje staat ook in een uitloop stal, er wordt elke dag uitgemest (alleen de drollen eruit) en ong. halve baal nieuw stro erin. (dus 4 balen stro per week)
Elke week wordt het goed uitgemest (al het natte eruit) en een hele baal er in.
Bij ons is het ook best nat, maar als je er gewoon een goed bedje van maakt, en nieuw stro erover, is een bedje wel warm.
Ik denk dat het niet anders kan dat er zoveel balen ingaan, want met hoeveel paarden staat uw paardje?
bij ons staan ze in het totaal met zn 3 en.
Sientje staat ook in een uitloop stal, er wordt elke dag uitgemest (alleen de drollen eruit) en ong. halve baal nieuw stro erin. (dus 4 balen stro per week)
Elke week wordt het goed uitgemest (al het natte eruit) en een hele baal er in.
Bij ons is het ook best nat, maar als je er gewoon een goed bedje van maakt, en nieuw stro erover, is een bedje wel warm.
Ik denk dat het niet anders kan dat er zoveel balen ingaan, want met hoeveel paarden staat uw paardje?
bij ons staan ze in het totaal met zn 3 en.
Sientje (L)
- Cindy+Uniek
ik heb rubber matten en gewoon stro erop!
vlas is zoooo slecht voor de hoeven, mijn hoefsmid was blij toen ik verhuisde en weer op stro over ging...
omdat het aan elkaar plakt als het nat/vochtig wordt vormt dit plakaten in de hoeven en die 'drukken' en iedereen kan natuurlijk zelf bedenken dat continue druk van binnen uit op de hoef niet best is..... dus ik ben dan ook op zijn aanraden gelijk over gegaan op stro!
vlas is zoooo slecht voor de hoeven, mijn hoefsmid was blij toen ik verhuisde en weer op stro over ging...
omdat het aan elkaar plakt als het nat/vochtig wordt vormt dit plakaten in de hoeven en die 'drukken' en iedereen kan natuurlijk zelf bedenken dat continue druk van binnen uit op de hoef niet best is..... dus ik ben dan ook op zijn aanraden gelijk over gegaan op stro!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥