Binnen of buiten laten ?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Amber_

Binnen of buiten laten ?

Bericht door Amber_ » vr 21 nov 2008, 19:46

Ik mag op zondags niet bij de paardjes komen. De boer wil ze wel hooi voeren, maar niet binnen en buiten zetten helaas.

Maar ze voorspellen zulk slecht weer, dat ik dan op zondag echt niet lekker zit. Ze hebben echt geen optimale schuilplek, paar kale boompjes.

Maar om ze van zaterdagavond tot maandagmorgen binnen te laten vind ik ook weer zo lang, in een niet optimale stal..

Wat geven jullie mij nu voor advies ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 21 nov 2008, 21:35

waarom mag je neit naar de paardjes? Dat vindt ik zo vreemd..........of mis ik nu iets
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Charret

Bericht door Charret » vr 21 nov 2008, 22:06

Als ze zich goed kunnen gedragen op stal zal ik ze binnen houden. Het is maar voor die keer en het weer zal heel bar worden als je de verhalen moet geloven.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 21 nov 2008, 22:41

Buiten laten, volgens mij smelten paarden niet van regen... Eventueel een regendeken op doen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
colunder

Bericht door colunder » vr 21 nov 2008, 22:48

Gewoon buitenlaten ,ik denk dat ze dat liever hebben dan zo lang op stal,
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Anouska

Bericht door Anouska » za 22 nov 2008, 01:29

Charret schreef:Als ze zich goed kunnen gedragen op stal zal ik ze binnen houden. Het is maar voor die keer en het weer zal heel bar worden als je de verhalen moet geloven.
Zo denk ik er ook over.

@ truus: boer is nogal gelovig, wil op zondag geen mensen bij huis hebben.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Wanja

Bericht door Wanja » za 22 nov 2008, 06:27

Nou, dat zou dus voor mij een reden zijn om rap te vertrekken! Begrijp me niet verkeerd, heb niets tegen gelovige mensen, maar wel als het dier daar de dupe van wordt. Als hij ze wil voeren, wat is dan de moeite om ze naar buiten of binnen te doen? En als hij dat zelf niet wil, dan moet hij op z'n minst jou in de gelegenheid stellen om dit zelf te doen. Een paard heeft er geen boodschap aan dat het zondag is, die heeft gewoon z'n verzorging nodig net als de rest van de week.
Viv

Bericht door Viv » za 22 nov 2008, 06:38

Wan, 1 van de fjorden is van die boer, dus daar heeft Amber weinig over te zeggen. Dus even rap vetreken zal lastig worden ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Tanja

Bericht door Tanja » za 22 nov 2008, 08:58

Misschien toch maar vragen of je voor die ene keer wel mag komen dan neem je wat lekkers mee voor bij de koffie maakt het weer een beetje goed.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 22 nov 2008, 09:22

Mag je ze ook niet even snel buiten en weer binnen zetten zonder dat je gaat rijden?
claudia

Bericht door claudia » za 22 nov 2008, 09:28

Ik denk niet dat ze dat voor elkaar gaat krijgen.

Zondag is een rustdag (niet voor mij)

Als het zo slecht weer blijft zou ik ze een keer binnen laten.

Maar een "echte"fjord moet er tegen kunnen.
(zegt iemand die ze bij de eerste bui al binnen heeft staan)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Amber_

Bericht door Amber_ » za 22 nov 2008, 10:30

Ik mag er echt niet komen, vragen hoeft niet. Want ik mag Fjordy op zondag avond ook niet in de wei gooien na een wedstrijd zeg maar. Al ligt onze wei langs de weg, en opening ook dus hij merkt het niet eens.

@ Claudia: Normaal kunnen ze er ook wel tegen hoor ! Vorig jaar stonden ze ook gewoon buiten, alleen Fjordy kan het wel is niet aan.. en dan gata hij echt lopen rillen. En Tootje heeft net die stomme droes gehad, en nu ben ik toch bang dat hij teveel energie moet verbruiken. Terwijl hij nog niet echt de oude Toot is.
Charret schreef:Als ze zich goed kunnen gedragen op stal zal ik ze binnen houden. Het is maar voor die keer en het weer zal heel bar worden als je de verhalen moet geloven.
Ze kunnen prima op stal, de boer geeft ze dan zondags wel gewoon hooi. En idd als die weer verhalen moet geloven word het super slecht.. Ik beslis vanavond pas, want nu is het weer super mooi weer.
Ilonka schreef:Buiten laten, volgens mij smelten paarden niet van regen... Eventueel een regendeken op doen.
Nee maar Tootje is natuurlijk net ziek geweest van Droes, dus hij is nog aardig dun. Wel genoeg vacht. Regendek op doen doe ik niet, want deken af en op is toch slecht hoor ik altijd ?
Wanja schreef:Nou, dat zou dus voor mij een reden zijn om rap te vertrekken! Begrijp me niet verkeerd, heb niets tegen gelovige mensen, maar wel als het dier daar de dupe van wordt. Als hij ze wil voeren, wat is dan de moeite om ze naar buiten of binnen te doen? En als hij dat zelf niet wil, dan moet hij op z'n minst jou in de gelegenheid stellen om dit zelf te doen. Een paard heeft er geen boodschap aan dat het zondag is, die heeft gewoon z'n verzorging nodig net als de rest van de week.
Viv schreef:Wan, 1 van de fjorden is van die boer, dus daar heeft Amber weinig over te zeggen. Dus even rap vetreken zal lastig worden ;)
Ja idd Viv,
Wanja, Fjordy is dus niet van mij en daar heb ik niks over te zeggen. Dus wat jij zegt is niet zo makkelijk. Ik wist al vanaf het begin dat ik daar kwam dat ik niet op zondags mag komen. Dus ik kan daar niks van zeggen. Ik sta daar omdat hij voor de rest altijd wel op ze let en belt als er iets is, en ja natuurlijk betaal ik daar weinig stalgeld voor Tootje.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
claudia

Bericht door claudia » za 22 nov 2008, 10:40

Dan zou ik geen risico nemen en ze lekker op stal zetten.

Gisteren was het hier ook goed weer en nu sneeuwt het om de paar minuten.

Lekker naar binnen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 22 nov 2008, 11:05

Ik doe altijd de deken op als ik denk dat het nodig is en haal hem er weer af als ik vind dat hij niet meer nodig is. Nooit problemen mee gehad *knock on wood* ik heb Ilonk nog nooit ziek gehad.
Zelf zou ik kiezen voor de optie buiten laten met een regendeken op.
(Fijn he al die mensen die je wat anders adviseren ;-) )
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Amber_

Bericht door Amber_ » za 22 nov 2008, 11:56

Haha jaa :P Maakt het moeilijker.
Ik had mijn vorige Fjord Bo ook onder een dek staan als het echt nood weer was, omdat ze geen stal had, maar die werd er alleen maar slechter van.. Dus sinds ben ik beetje huiverig O:).
claudia schreef:Dan zou ik geen risico nemen en ze lekker op stal zetten.

Gisteren was het hier ook goed weer en nu sneeuwt het om de paar minuten.

Lekker naar binnen.
Ja gistern was het echt regen, droog, regen, droog.. en Hagel. En nu weer mooi weer _-:(
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 22 nov 2008, 13:48

Gewoon binnen dan slaap jij ook beter. Als het stormt zet ik Sen en Caj ook op stal en de deur dicht. Normaal staan ze beide in een buitenstal met uitloop eraan.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 22 nov 2008, 13:56

better safe than sorry, ik zou ze binnen laten
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
geertje

Bericht door geertje » za 22 nov 2008, 16:35

ze krijgen er echt niets van hoor, als ze eens een poosje op stal moeten staan,
t is maar voor even.
ze zullen hooguit des te frisser zijn als ze weer buiten komen,

heb marit nu ook s'nachts op stal, normaal staat ze altijd buiten, maar het is in haar paddock een en al modder.
vindt dit niet bevordelijk voor haar voeten en ijzers als ze hier de hele nacht in moet staan,
en nu ze dit gewend is, staat ze om 4 uur al te gillen dat ze naar binnen wil.
hahaha een bikkel harde fjord,
Wanja

Bericht door Wanja » za 22 nov 2008, 18:37

Oke dat wist ik inderdaad niet en dan wordt het een ander verhaal natuurlijk ;)

Heb je al besloten wat je gaat doen? Misschien een regendeken erop en buiten laten? Vanaf vandaag en dan tot maandag is inderdaad wel een lange ruk om binnen te staan. In principe moeten ze er wel goed tegen kunnen en met een regendekentje bescherm je ze toch een beetje extra.
Vera

Bericht door Vera » za 22 nov 2008, 19:41

de mijne zijn vrijdag ook niet van stal geweest omdat het hier echt kl@te weer was. Het hagelde en het stormde en het was echt koud.
vandaag was het iets beter, maar ze hadden ook zo iets van laat ons alsjeblieft weer naar binnen.
In jou geval zou ik lekker voor binnen kiezen. Alhoewel je op dit moment niets meer aan mij hebt. (misschien voor de volgende keer)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie