Vraagprijs voor een Fjord jaarling?
Vraagprijs voor een Fjord jaarling?
De titel zegt het al een beetje, wat is een beetje een reeele prijs voor een Fjorden jaarling? Ik vind niet veel jaarlingen te koop en als ik ze wel zie varieren de prijzen nogal. Ik begrijp dat het ook naar net is wat de gek ervoor geeft, maar ik wil graag een beetje een richtlijn hebben.
Het gaat om Dorinn, IsmoxOrsta. Ingeschreven bij het stamboek, importpapier.
06/06/07, als veulen een A premie gehaald in Heemstede.
Stokmaat weet ik niet precies, ik gok dat hij nu tussen de 1.30m en de 1.35m zit, kleiner is hij iig niet.
3 goede gangen, lief, betrouwbaar, nuchter.
Goede hoeven, gezond, geen gebreken.
Ik heb nog steeds geen definitieve beslissing gemaakt, maar ik speel dus al wel een tijdje met de gedachte Dorinn te verkopen.
Het gaat om Dorinn, IsmoxOrsta. Ingeschreven bij het stamboek, importpapier.
06/06/07, als veulen een A premie gehaald in Heemstede.
Stokmaat weet ik niet precies, ik gok dat hij nu tussen de 1.30m en de 1.35m zit, kleiner is hij iig niet.
3 goede gangen, lief, betrouwbaar, nuchter.
Goede hoeven, gezond, geen gebreken.
Ik heb nog steeds geen definitieve beslissing gemaakt, maar ik speel dus al wel een tijdje met de gedachte Dorinn te verkopen.
Dorinn heeft natuurlijk wel zijn kleurtje mee
Kan zijn dat 'de gek' precies naar zoiets op zoek is en
daarvoor meer dan gemiddeld neer zou willen leggen, al komt dat bij Fjorden niet zo vaak voor (denk ik)

daarvoor meer dan gemiddeld neer zou willen leggen, al komt dat bij Fjorden niet zo vaak voor (denk ik)

Ereplaatsje voor

O helemaal vergeten erbij te zetten, hij is geruint met 10 maanden ongeveer. Ik weet dat de prijzen in duitsland hoger liggen, maar om hem nou voor een hoger bedrag naar het buitenland te verkopen... Als hij weg zou gaan wil ik graag wel een beetje op de hoogte blijven.
Ik zou hem eigenlijk is op moeten meten, voor mijn gevoel is hij niet veel kleiner als Ravina en die was 1.37m (1.41m volgens haar papier
).
Ik zou hem eigenlijk is op moeten meten, voor mijn gevoel is hij niet veel kleiner als Ravina en die was 1.37m (1.41m volgens haar papier

Er staat: tussen de 1.30m en de 1.35m zitMiekjuh schreef:als die als jaarling al rond de 1.35 zit? denk dat ie dan de 1.40 zeker makkelijk gaat redden..
En dan wordt ver boven de 140 toch erg moeilijk hoor. Dus daarom zeg ik, net boven de 140.
Ismo en orsta zijn ook niet de meest groot fokkende hengsten nl.
Ik heb het even nagezocht in het jaarlingentopic, in augustus was hij 1.30m en voor mijn gevoel is hij best nog wel gegroeit. Hoe Ismo fokt qua maat weet ik eigenlijk niet precies. Voor mijn hoeft Dorinn geen joekel te worden, en daar heb ik dan ook niet echt rekening mee gehouden bij mijn hengstenkeuze toen.
Anna, ik weet nog niet of hij weg gaat. Ik probeer nu eerst voor mezelf alles even op een rijtje te krijgen.
Anna, ik weet nog niet of hij weg gaat. Ik probeer nu eerst voor mezelf alles even op een rijtje te krijgen.