Barefoot London

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
jolita

Barefoot London

Bericht door jolita » do 30 okt 2008, 16:59

Daar heb ik een aantal vragen over, omdat mijn huidige zadel toch van zeer slechte kwaliteit blijkt te zijn en het totaal niet lekker ligt op Jolita en niet lekker zit voor mij.

Hoe is de kwaliteit van dit zadel?

hoe zit dit zadel en schuift het? (omdat het boomloos is)

kan je over de schokdempende pad ook een normaal dekje doen?

Als ik min of meer een beslissing heb genomen neem ik misschien voor eén week het test zadel. Maar, ik ben toch benieuwd naar reacties van de gebruikers van dit zadel.
Jolita
Unique
Contacteer:

Bericht door Unique » do 30 okt 2008, 17:38

Ik heb hem toen een keer een week getest.
Maar was niks voor mij. Bij mij schuifde die alle kanten op.
Hoe strak me singel ook zat. En vond dat mijn benen teveel vrijheid hadden.

Unique(Jars x Halstor)
http://www.fjordunique.nl

Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 30 okt 2008, 19:20

Heb zelf geen London maar Chayenne. Was na 1 rit verkocht. Heerlijk zadel voor mijn in gewicht schommelende fjord :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jilly

Bericht door Jilly » do 30 okt 2008, 19:39

Heb op verschillende plaatsen een beetje de reacties over de london gevolgd, en over het algemeen vond ik dat er dit uitkwam:

Mensen die altijd met boomzadel hebben gereden en overschakelden naar dit vonden dat ze niet vast genoeg zaten, niet genoeg steun e.d.
Mensen die al eerder boomloos reden (b.v. de cheyenne) die vonden het over het algemeen beter, maar zij komen dan ook van een zadel dat weinig tot niks steun biedt.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Esther

Bericht door Esther » do 30 okt 2008, 19:56

Ik zit zelf volgens mij veel vaster in de boomloze dan op een boomzadel.. Mijn benen zitten inderdaad wel losser.

Ik heb de Londen en hij bevalt mij erg goed, vind het een heel fijn zadel..
Schuiven doet hij wel eens, vooral wat naar voren.. Dat is wel eens lastig..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 30 okt 2008, 21:33

kan daar dan geen staartriempje aan?
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Esther

Bericht door Esther » vr 31 okt 2008, 03:50

Volgens mij wel, maar ja, dat komt er steeds niet van..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » vr 31 okt 2008, 06:14

Ik heb de london getest maar de zweetbladen waren te lang voor mn korte pootjes hahaha. Voor het mooie althans.

Ik heb altijd met boomzadel gereden (en nog) en zit in een boomloze (ongeacht het model) net zo lekker en stevig.
Schuiven heeft geen enkel model (heb de cheyenne en arizona gehad en de london getest) ooit gedaan bij mij (rijdt/reed met HAFpads), bleef altijd prima liggen.

Gewoon lekker testzadel aanvragen en kijken wat je ervan vindt. Je eigen ervaring is toch wat telt :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » vr 31 okt 2008, 06:33

Ik heb de London gehad en vond het destijds een heerlijk zadel.

Ik heb hem verkocht omdat hij veel te lang was voor Alies haar rug. Maar op Jouke lag hij super. Die's dan ook een stuk langer in zijn rug.
Daar schoof het zadel niet en was een mooi model.

Ik vond dat ik juist meer steun aan mijn benen had dan bij de Cheyenne.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Leentje

Bericht door Leentje » vr 31 okt 2008, 13:14

ik heb ene jaar op de london gereden,voor mijzelf een uitkomst(ivm reuma en pijnlijke stuit) maar bij wikke kwamen er witte drukplekken :(
heb nu sinds een paar maandjes weer een boomzadel,voor mij weer wat minder,vooral geloperen in een crime,maar voor wikke is dit toch beter,en dat telt dan toch weer zwaarder :)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
jolita

Bericht door jolita » vr 31 okt 2008, 14:14

Bedankt voor jullie reacties! de meningen zijn dus best verschillend. Ik denk dat ik toch maar eens een test zadel ga aanvragen en kijken wat ik er van vind! :) Heb nu juist met mijn huidige zadel dat het erg veel schuift.
Jolita
Lolly

Bericht door Lolly » di 04 nov 2008, 08:27

Ik heb de BF Nevada al jaren een heerlijk zadel, in het begin schoof deze ook heel erg met dat speciale Sympanova pad maar heb er nu een neopreenpad met vilt en ruggegraatvrijheid onder liggen en daar schuift het niet mee.
Ook heb ik een Randoll zadel daar ligt een veelzijdigheidspad van HAF onder, mijn ervaring is dat de originele pads die bij BF horen toch wat schuiverig zijn, maar gelukkig zijn er genoeg andere oplossingen voor.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Ingele

Bericht door Ingele » di 04 nov 2008, 12:25

Ik heb hem getest en vond het vreselijk, ding schoof alle kanten op, vond hem zelfs met brede pommel niet mooi liggen ook :n
Jowien

Bericht door Jowien » wo 05 nov 2008, 08:55

Ik heb een BF cheyenne en een vriendin heeft laatst een BF London op proef gehad op haar Haflinger.

Ik ben nog steeds (4,5 jaar) erg tevreden met mijn BF Cheyenne. Schuift niet, zit heerlijk. Ik heb een grandeur-pad (die met bont eronder) en een Haf-pad. Liggen allebei heel goed.

Bonny vond de London ook heerlijk rijden, en haar paardje ook, liep er lekker ontspannen onder, ook opeens geen gedoe meer met aansingelen. Maar die schoof bij haar wel soms wat naar voren (2 types pads geprobeerd). Omdat zij veel in de duinen rijdt, heuvel op en af, vond ze dat toch niet fijn. Dus ze heeft toch weer een boomzadel.

Oftewel: testzadel doen, kost weinig en dan kun je zelf meemaken of ie schuift en hoe het zit! Verschillende dingen proberen als het kan, niet alleen in de bak dressuur maar ook een buitenritje, een dagje met veel zweet, een sprongetje.
Een niew zadel koop je tenslotte niet zomaar, het moet voor je paardje en voor jezelf fijn rijden.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Leentje

Bericht door Leentje » wo 05 nov 2008, 14:31

over schuiven van het zadel heb ik nooit te klachen gehad,overigens.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Bernice

Bericht door Bernice » za 08 nov 2008, 09:25

Ik vind dat boomloze helemaal niks!
Ik heb ongeveer een half jaar met een boomloos zadel gereden.
Ten eerste vind ik het niet echt boomloos want de pommel moet toch passen, en allemaal waren ze te klein voor Wupke. Het zadel schoof ook en dat systeem met die inlages vind ik ook maar raar. Wup heeft van dit zadel echt last gehad dus voor mij geen boomloos meer :)
Plaats reactie