Zeldzaam huisdier
Zeldzaam huisdier
Heeft iemand van jullie een huisdier die valt onder de zeldzame huisdierrassen??
(zie ook www.szh.nl)
(zie ook www.szh.nl)
Geluk is de vrucht van intens werk
Ik heb gekeken, maar helaas zijn Fjorden en Franse Hangoren niet zeldzaam
. Zonder gekheid, een vriendin van een vriendin heeft een Drentse patrijs en die valt zoals ik lees onder de zeldzame huisdierrassen.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Niet meer, we hebben thuis groninger meeuwen (kippen) gehad. Is wel 15 jaar terug volgens mij. Mijn schoonzusje heeft een Gelderse merrie. Verdel lopen er hier in de buurt wel een aantal andere zeldzamer huisdieren, runderen, schapen, alle 3 de paarden, geiten en honden
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- nancy imka
heb hier ook eens rondgekeken, maar echt zeldzaam....... nee, niet echt.
wel alle morgens een bonte specht die ons wakker timmert,
egeltjes die rond het huis scharrelen, zodat onze honden er af en toe mee in de bek lopen, tot onze ergernis.
zwaluwen die in onze stallen nestelen zodat alle paarden s'morgens ondergescheten zijn,
een hermelijn of wezel [nog niet op heterdaad betrapt] die het s'nachts op onze duiven heeft voorzien, en helaas ook al eentje heeft gesnapt.
niet zeldzaam maar wel apart om te zien.
wel alle morgens een bonte specht die ons wakker timmert,
egeltjes die rond het huis scharrelen, zodat onze honden er af en toe mee in de bek lopen, tot onze ergernis.
zwaluwen die in onze stallen nestelen zodat alle paarden s'morgens ondergescheten zijn,
een hermelijn of wezel [nog niet op heterdaad betrapt] die het s'nachts op onze duiven heeft voorzien, en helaas ook al eentje heeft gesnapt.
niet zeldzaam maar wel apart om te zien.
Dat doen onze honden ook vrijwel dagelijks, je kunt er niet zo snel bij zijn of ze hebben al weer eentje te pakken, soms gaat het egeltje van de ene hond naar de andere hond. Zou het ook liever niet hebben maar ja de egeltjes blijven komen.geertje schreef:egeltjes die rond het huis scharrelen, zodat onze honden er af en toe mee in de bek lopen, tot onze ergernis.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

onze hond stond er altijd naar te jankenAnita45 schreef:Dat doen onze honden ook vrijwel dagelijks, je kunt er niet zo snel bij zijn of ze hebben al weer eentje te pakken, soms gaat het egeltje van de ene hond naar de andere hond. Zou het ook liever niet hebben maar ja de egeltjes blijven komen.geertje schreef:egeltjes die rond het huis scharrelen, zodat onze honden er af en toe mee in de bek lopen, tot onze ergernis.

Ctje 

Mijn vader heeft op de kinderboerderij die hij vroeger beheerde het hele zeldzame huisdier programma opgezet. Daar heeft die wel meer van de helft van de rassen die op de site staan vermeld bij elkaar verzameld waaronder mijn favoriet: 
Tooske de witrik koe.
Maar ook een rood exemplaar wat Sjakel heet, alleen van de geit en honden hadden we niks in de verzameling
.
Vanwaar je vraag?
Oh en mijn vorige vriendje had Gelderse paarden
, waar ik eens op mocht rijden...

Tooske de witrik koe.
Maar ook een rood exemplaar wat Sjakel heet, alleen van de geit en honden hadden we niks in de verzameling

Vanwaar je vraag?
Oh en mijn vorige vriendje had Gelderse paarden

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Wat een prachtig plaatje van die koe met het zogende geitje.
De Lakenvelderkoe staat volgens mij ook op de lijst, die vind ik ook zo prachtig. En wat paarden betreft, de Groninger staat dacht ik ook op de lijst.
De Lakenvelderkoe staat volgens mij ook op de lijst, die vind ik ook zo prachtig. En wat paarden betreft, de Groninger staat dacht ik ook op de lijst.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Op zich vrij logisch vrij logisch het is dan wel stichting zeldzame huisdierrassen. Maar dit zijn alleen de echte oud Hollandse rassenMiekjuh schreef:pff de nandoes van johan en patricia staan er niet eens tussen

En deze willen ze in stand houden door bijv het fokprogramma op de kinderboerderij. Komen ze ook wel eens kijken en er hangt zo'n bord van hun op de kinderboerderij

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy