Hengsten vraagje tussendoor.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Charret

Hengsten vraagje tussendoor.

Bericht door Charret » do 09 okt 2008, 20:42

Ik zit net in de lijst van de hengsten op de site van het stamboek te kijken en nu zag ik dat Zortin er wel tussen staat, maar de hengsten van Bart niet. Waarom de een wel en de ander niet? Weet iemand dat?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Daphne

Bericht door Daphne » do 09 okt 2008, 21:23

Tja, willekeur? Manus en Tsjerk staan er bijvoorbeeld ook niet tussen.

Ik snap ook niet dat in dat overzicht niet gewoon alle goedgekeurde hengsten in Nederland zijn opgenomen :?

Nog een kleine frustratie: wanneer wordt die site eens uit de middeleeuwen en naar de 21 eeuw gehaald? De huidige site kan toch echt niet meer :x
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 09 okt 2008, 21:39

Omdat Bart particulier hh is en Zortin is van Rien zelf. Rien heeft ook hengsten van het stamboek en de rest niet. Als dit niet klopt, verbeter me aub, maar dat dacht ik altijd zo.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Viv

Bericht door Viv » vr 10 okt 2008, 04:12

Idd alleen Hengstenfonds hengsten staan op de site en particuliere (om ze zo maar ff te noemen) niet. Vind het nog steeds onzin maarja.
Grappige is wel dat de "particuliere" hengsten meer dekken dan de hengstenfonds hengsten.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » vr 10 okt 2008, 07:31

De particulieren maken ook veel meer reclame voor hun hengsten, heb ik het idee :)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Charret

Bericht door Charret » vr 10 okt 2008, 07:33

Ik zag dat het alleen hengsten van het hengstenfonds waren daarom snap ik niet waarom Zortin erbij staat.
Dat is meten met 2 maten.
Grote onzin ook om partuculiere hengsten er niet op te zetten.

De site is echt uit de oudheid en kan niet meer :n
Totaal niet overzichtelijk.
Kelly

Bericht door Kelly » vr 10 okt 2008, 09:27

Hier is al een heel topic over geweest. Even zoekfunctie gebruiken ;)
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 10 okt 2008, 09:33

Esther heeft het tijdens de jaarvergadering eens ter sprake gebracht, waar ze als antwoord kreeg: Alle hengsten mogen er op, degene die er nu op staan betalen er voor...
leoensuzanne schreef:Omdat Bart particulier hh is en Zortin is van Rien zelf.
Deze logica snap ik niet :? Rien is betreft Zortin dan toch ook particulier? (of valt Zortin compleet onder het hengstenfonds, alleen dan in eigendom blijvende van Rien? (maar wel met wisseling en afdracht zeg maar??))
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » vr 10 okt 2008, 10:02

Die logica snap ik ook niet. Dat Zortin er wel op staat..

Ze zeiden inderdaad dat er voor werd betaald. Als je dan betaald kom je ook tussen de hengsten die in het voorjaar altijd in het boekje staan..
Jan Dolfing vroeg daarop of er een pakketje was waar alles in zat voor de particuliere hengsten..

Het zou wel duur zijn om je particuliere hengsten op de website te zetten, wel 400 euro ofzo.. Dat zeiden ze tenminste.. 8)7
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » vr 10 okt 2008, 12:19

Haha, meen je niet?! Om er maar vanaf te komen ofzo?
Kan me niet voorstellen dat iemand dat doet. Voor dat geld heb je een mooie site en kun je nog wat leuke advertenties plaatsen ook. Dat loont zich toch veel meer?
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 10 okt 2008, 12:34

@Annabel. Zoals ik het begreep, is Rien dus beide; en particulier en stamboek. ws zal Zortin dan wel onder het stamboek vallen, maar niet beter te weten is Zortin gewoon van Rien. Maar er zal vast wel een logica in zitten die ik dan niet weet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » vr 10 okt 2008, 16:27

Charret schreef: De site is echt uit de oudheid en kan niet meer :n
Totaal niet overzichtelijk.
De site is op deze manier vormgegeven omdat alle gegevens ''database'' zeg maar op een systeem staan, die in een nieuwere versie niet kan draaien.

Dit heeft het stamboek toen laten weten en heb ik vernomen, wel via via :).

Ik heb er dus wel begrip voor, aangezien het stamboek wel even alle fjorden oproepbaar heeft staan voor ons. En wat moet er dan op wat er niet op staat? Ik geloof echt niet dat alle fjorden mensen dagelijks op de stamboek site zitten die hebben wel wat beters te doen, rijden bijvoorbeeld ;).

Altijd gaat het over dit onderwerp wat voor mij gezien een duidelijke rede heeft waarom het niet high tech is. Neem contact op met het stamboek, die kunnen dat vast waarderen die waarderen alleen niet dit via een ander media (uit ervaring ;)).
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Daphne

Bericht door Daphne » vr 10 okt 2008, 17:09

Beetje aparte redenering hoor van dat betalen... Immers staan er ook hengsten in de lijst die al overleden zijn of niet meer in Nederland dekken bijvoorbeeld Ramiro, die staat al jaren in Zwitserland. Ik neem aan dat daar ook niet nog jaarlijks voor betaald wordt om die op de nederlandse stamboek site te houden 8)7

Roosjuh, ik geloof niet dat dat systeem niet geupdate kan worden. Kunnen en willen zijn twee verschillende zaken... Het jammere van de site is dat hij vrij onoverzichtelijk is en qua lay-out ook volledig uit de prehistorie komt. Dit maakt dat de site erg amateuristisch oogt, ondanks dat er ook best nuttige informatie op te vinden is. Maar die zie je niet, omdat niet te vinden is tussen alle lappen tekst en de site ook 0,0 uitnodigd om te lezen. Het oog wil ook wat, zo is het nou eenmaal. Mijn ledengeld mogen ze best uitgeven aan een webdesigner die er eens met een kundig oog naar kijkt en de boel hier en daar flink update!
Jilly

Bericht door Jilly » vr 10 okt 2008, 17:25

@Daphne: wellicht komen alle hengsten van het hengstenfonds (of ooit waren) er sowies op en de particuliere hengsten als ze betalen?
Ik zou er persoonlijk niet voor gaan betalen, het is niet echt een goeie site om meer klanten te krijgen ;)

Maar hoe die site er nu uitziet kan me eigenlijk geen *** boeien :D je kan er uiteindelijk wel alles op vinden wat je nodig hebt (vooral die database vind ik zo handig! Zouden ze hier ook wel mogen invoeren!)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
nina1993

Bericht door nina1993 » vr 10 okt 2008, 19:44

Ik denk dat NL en BE dan maar eens samen moeten gaan praten. BE de database en NL de webdesigner :D.

Maar inderdaad de site komt wel uit de prehistorie. Eventueel kunnen ze er nog 2 sites van maken, 1 speciaal voor de database en een ander als officiele site.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Mieke

Bericht door Mieke » vr 10 okt 2008, 20:22

Ik zie het probleem niet zo... volgens mij heeft www.bvandenberg.nl meer hits dan het stamboek O:)

@Viv, hoe redeneer jij dat particuliere hengsten meer dekken dat de stamboek hengsten?
Ctje :)
Charret

Bericht door Charret » za 11 okt 2008, 12:09

Roosjuh schreef: De site is op deze manier vormgegeven omdat alle gegevens ''database'' zeg maar op een systeem staan, die in een nieuwere versie niet kan draaien.

Dit heeft het stamboek toen laten weten en heb ik vernomen, wel via via :).

Ik heb er dus wel begrip voor, aangezien het stamboek wel even alle fjorden oproepbaar heeft staan voor ons. En wat moet er dan op wat er niet op staat? Ik geloof echt niet dat alle fjorden mensen dagelijks op de stamboek site zitten die hebben wel wat beters te doen, rijden bijvoorbeeld ;).

Altijd gaat het over dit onderwerp wat voor mij gezien een duidelijke rede heeft waarom het niet high tech is. Neem contact op met het stamboek, die kunnen dat vast waarderen die waarderen alleen niet dit via een ander media (uit ervaring ;)).
Wat een onzin reden zeg.
Ik denk dat we wel een lijst zouden kunnnen maken met de dingen die beter kunnen of erbij op kunnen.
Contact daarover opnemen heeft toch geen zin joh.
Ze doen daar toch lekker wat ze zelf willen O:)

Kijk naar het Friese paarden stamboek. Die site werkt gewoon goed, is duidelijk en ook alles oproepbaar. Ze vragen daar een klein bedrag voor, maar dat zie ik niet als een probleem. Zo houden ze alles tip top bij.
Mir

Bericht door Mir » za 11 okt 2008, 13:30

Vind het Fries paardenstamboek verder nou niet echt een goed voorbeeld O:) . Ipv verzinnen wat het stamboek nu weer eens zou kunnen verbeteren misschien zelf aanbieden er in te duiken? Database is idd superfijn, ledengeld is toch ook weer niet zoveel dat daar van alles betaald van kan worden.
Charret

Bericht door Charret » za 11 okt 2008, 14:26

Het is een willekeurig voorbeeld. Wat mankeert daaraan?

Ik snap niet goed waarom wij het moeten aanbieden het te veranderen? Ik zie dat niet als onze taak.
Je bent een stamboek en dat is gewoon ontzettend veel werk. Snap ik ook. Maar je moet blijven innoveren.

Ik betaal liever [ik noem een bedrag] 15 euro per jaar meer dat het goed wordt gedaan.
Mir

Bericht door Mir » za 11 okt 2008, 16:52

Er komen steeds minder fokkers, de fokkers weten de hengsten wel te vinden denk ik. Ik zou er geen 15 euro extra voor over hebben, zo zullen er meer zijn. Het stamboek innoveert in best wel wat dingen, denk ook aan een jubileum met gratis deelname enz. Ik denk dat het gewoon heel wisselend is wie er interesse heeft in een up-to-date hengstensite.
Het Fries stamboek heeft hierin misschien iets sterks, op andere gebieden staat het niet echt lekker bekend. Ik bedoel maar, ieder stamboek zijn ding.
Plaats reactie