Welke hoefsmid hebben jullie?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Share

Welke hoefsmid hebben jullie?

Bericht door Share » wo 08 okt 2008, 07:29

Hallo luitjes,

Ik ben zelf erg kieskeurig als het om de hoeven van mijn paard gaat.

Inmiddels heb ik al enkele hoefsmeden gehad en sinds kort heb ik dan eindelijk weer een hoefsmid die voldoet aan de eisen.

Welke hoefsmid hebben jullie en waarom hebben jullie nou juist diegene gekozen? welke kwaliteiten heeft hij/zij ?

Ikzelf heb Arjen Macleane, en heb hem omdat hij rustig met mijn paarden omgaat, goed naar de been en hoefstand kijkt en mijn paarden lopen weer fijn en ruim.
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 08 okt 2008, 07:38

Wij hebben Theo de Wit uit Ederveen. Waarom? Eigenlijk heel simpel het was de enige in de regio die een trekpaard wilde bekappen. En het blijkt echt een superfijne smit te zijn die op de juiste manier met mijn paarden om gaat en met verstand de paarden bekapt. En hij houdt zich altijd aan de afspraak of belt netjes als dingen wat anders lopen. Een lot uit de loterij voor ons.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 08 okt 2008, 07:50

Mijn hoefsmid is eenjonkie, is nog niet zo lang voor zich zelf begonnen. Heeft stage gelopen hier bij een hs die erg goed bekend staat. Ronald is erg rustig met paarden, betrekt je in/tijdens zijn werk, legt alles uit, dat vindt ik leuk, interessant .

Verder vindt ik ook dat de jonge jongens een kans moeten krijgen, vaak roepen mensen dat ze die ene hoefsmid bij hun paard willen hebben, omdat die al zo lang het werk doet, maar die man stopt ook een keer, en dan moet een jonkie hem opvolgen, en als die nergens de kans krijgt om ervaring op te doen..

Belangrijk vind ik wel dat ie naar mij, en mijn paard luisterd, en goed weet waar ie mee bezig is, en dat vertrouwen heb ik in Ronald! Bijkomend voordeel is dat hun agenda's nog niet overvol zijn, en heb je hem snel nodig, kan dat ook!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 08 okt 2008, 08:09

Ik heb Ric Segers, woont in Zegge maar komt in heel nederland. Hij doet ook aan Horsemanship en heeft enorm veel geduld.
Share

Bericht door Share » wo 08 okt 2008, 08:55

Dat is mijn voormalige 'baas'. Heb een jaar bij hem gewerkt. hij is dus verhuisd :)
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 08 okt 2008, 09:01

Share schreef:Dat is mijn voormalige 'baas'. Heb een jaar bij hem gewerkt. hij is dus verhuisd :)
Klopt, hij woonde tot ik denk 2 jaar geleden in Dordrecht. Maar is verhuisd, heeft nu ook ruimte om daar paarden te houden en dat had hij in dordrecht niet.
Ik heb hem al vanaf het begin dat hij begon met de hoefsmederij en zou niet meer zonder hem willen. Al heeft hij het er al wel over dat hij over een aantal jaren misschien wil/moet stoppen vanwege zijn leeftijd en rug. Maar daar wil ik nog niet over nadenken :D
Share

Bericht door Share » wo 08 okt 2008, 09:13

Kijk nou, je woont in sliedrecht, lekker dichtbij!
Ik heb 5a6 jaar geleden bij hem gewerkt toen ik niet wist wat voor opleiding ik moest gaan doen.
Na een jaar kreeg ik een relatie met een hoefsmid en ben ik gestopt bij hem en daarna ook niet echt meer contakt met hem gehad, ja zo nu en dan als ik hem per ongeluk eens tegen kwam. Heb hem nu toegevoegd op hyves, zou het wel leuk vinden om eens te vragen hoe het met hem gaat enzo :)
fijn om te horen dat hij zijn droom (huis met mogelijkheid tot houden van paarden) heeft waar kunnen maken.

Misschien ben ik in die tijd dan ook wel eens bij jou geweest :D
Laatst gewijzigd door Share op wo 08 okt 2008, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
yvette

Bericht door yvette » wo 08 okt 2008, 09:14

Wouter de Jager. Hij is doof en lijkt daardoor andere zintuigen beter ontwikkeld te hebben. De paarden zijn altijd erg rustig bij hem en hij kijkt ook naar het paard als geheel, dus niet alleen ijzertje eronder en klaar.
Afspraken maken is wel lastig soms, omdat het allemaal via zijn partner moet (bellen met hem kan natuurlijk niet), maar dat is dan ook het enige minpuntje aan hem.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » wo 08 okt 2008, 09:33

Ik heb leon van der ende. Kom uit het Westland (Den haag)
Ik ben ook heel kieskeurig als het gaat om de hoeven van Patricia. Leon is zoiezo de eerste smid die bij Patricia 8 tot 10 weken haar ijzers deronder kan laten zitten (Heb voor hem 5 andere smeden gehad, die het of niet konden of mijn paard slecht behandelde) Dat vind ik ook heel belangrijk. dat me paard niet om de minuut geslagen word als die ze been iets te hoog optilt. Ik ben zeer tevreden over hem.
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
colunder

Bericht door colunder » wo 08 okt 2008, 10:44

Ik heb Tobias van de heuvel, mijn vorige smid liet me steeds voor niks hele middagen wachten en kwam gewoon steeds niet opdagen zonder even af te bellen.
Toen dit 3 keer achter elkaar gebeurde heb ik een andere smid gezocht en kwam ik via via bij Tobias terecht.
Tobias heeft me nog nooit laten wachten en toen Amber begin dit jaar een hoefzweer had kwam hij gelijk de volgende dag.
Ik vind hem een fijne smid, hij is wel recht voor zijn raap en pakt paarden wel aan als ze vervelend zijn(niet te!)en ik heb nog nooit klachten over hem gehad.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
lientje

Bericht door lientje » wo 08 okt 2008, 10:53

Ik heb Peter van der Waal, inmiddels ruim 9 jaar en ben heel tevreden over hem. Hij kan goed met de paarden omgaan, komt afspraken na, komt redelijk snel en verstaat zijn vak. Ik heb dan ook echt nooit problemen met de ijzers of iets.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Viv

Bericht door Viv » wo 08 okt 2008, 11:07

Ik heb er 2: John Driessen en Alex Meijer. Als de een niet kan bel ik de ander. Beide vakmannen die netjes op tijd komen en Tjo en Cadiz er keurig op hebben staan al jaren.
Maar al zouden ze beide niet kunnen dan hebben we er nog genoeg op stal gelukkig, alleen vind ik ze niet allemaal even goed.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 08 okt 2008, 11:10

colunder schreef:Ik heb Tobias van de heuvel, mijn vorige smid liet me steeds voor niks hele middagen wachten en kwam gewoon steeds niet opdagen zonder even af te bellen.
Toen dit 3 keer achter elkaar gebeurde heb ik een andere smid gezocht en kwam ik via via bij Tobias terecht.
Tobias heeft me nog nooit laten wachten en toen Amber begin dit jaar een hoefzweer had kwam hij gelijk de volgende dag.
Ik vind hem een fijne smid, hij is wel recht voor zijn raap en pakt paarden wel aan als ze vervelend zijn(niet te!)en ik heb nog nooit klachten over hem gehad.
Tobias is zeker een fijne vent! Ik moest altijd zo om hem lachten mijn zijn sigaartje en verhalen over de trekkertrek :D. Wij noemen Petra dankzij hem ook nog steeds koning krompoot haha.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 08 okt 2008, 12:26

Ik heb Gerrit Soepenberg uit den Ham, Overijssel.
Nog een jonge vent (naya eind 30 denk ik) en ontzettend goed met de paarden. Hij is echt een boeren nuchterheid, brengt veel rust over de paarden. Is altijd vriendelijk tegen de paarden, ook als het jonge ongedurige dieren zijn.
Toen Ilonk in Rheden stond reed ik ook ruim 100 km heen en 100 terug om Ilonk nog door Gerrit te laten beslaan. Hij heeft Ilonk's hoeven van echt heel slecht naar gewoon heel veel beter gekregen. Ilonk heeft echt 'klotepoten' en hij neemt de tijd de ijzers er netjes onder te zetten.
Komt eigenlijk altijd netjes op tijd en zo niet dan belt hij dat hij wat later komt (of smst). Bel hem wel altijd de dag van te voren nog even omdat ik natuurlijk nogal een reis afleg, om zeker te weten dat hij er is.
Super smid en ik wil geen andere meer.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Esther

Bericht door Esther » wo 08 okt 2008, 14:53

Ik heb Dirk Lenstra uit Ter Idzard..
Het is een fijne hoefsmid. Hij is kundig.
Als het er weer tijd voor is en hij is in de buurt dan belt hij mij of hij langs moet komen.. En hij kan bij dringende zaken vaak wel heel snel langskomen.
Nu eens bekijken wat hij voor Jeskim kan doen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
yvette

Bericht door yvette » wo 08 okt 2008, 15:14

Wat zijn we allemaal tevreden!!!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Charret

Bericht door Charret » wo 08 okt 2008, 15:25

Ik heb Peter van Grevengoed. Top smit!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 08 okt 2008, 15:33

Ik heb Herman Scholten uit Elp, heeft voor zijn VUT altijd in Utrecht in de kliniek gewerkt. Een hele fijne smid die hoop ik nog een aantal jaartjes doorgaat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 08 okt 2008, 15:45

Mijn smid is Johannes van Riessen. Echt een hele fijne vent, hij is absoluut een dure smid. Maar damn wat maakt hij mooie opzetjes voor mijn platpootje :P
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Esther

Bericht door Esther » wo 08 okt 2008, 18:21

yvette schreef:Wat zijn we allemaal tevreden!!!
Ik heb er wel al 4 versleten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie