Wanneer deken op?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
karleylover

Wanneer deken op?

Bericht door karleylover » zo 14 sep 2008, 13:06

Ik heb een vraagje:

Wanneer zal ik bij Tjelle een deken opdoen.

Ik scheer Tjelle niet, want hij gaat dan totaal door het lint heen en ik vind het zelf niks. Maar aangezien Tjelle een verschrikkelijk dikke teddyvacht aanmaakt doe ik er sinds vorig jaareen deken op. Eerst een 0grams deken op en echt als het kouder wordt een 200 grams meer niet. Dit met de bedoeling dat zijn vacht een beetje in normale staat blijft.

Nu is Tjelle met dit gekke weer (koud, warm, koud, warm) al een dikkere vacht aan het aanmaken. Het is nog niet heel erg koud, dus daarom twijfel ik zo waneer ik Tjelle zijn 0grams deken op moet doen. Ik wil namelijk niet dat zijn vacht al heel dik gaat worden, want hij zweet dan zo snel.
Tjelle staat nu van half 9 tot 5 uur op de wei.. en 's nachts staat hij dus gewoon binnen. Tjelle wordt voor mij buiten gezet dus deken 's nachts op is ook deken overdag op. Ik sta op een hele grote stal waar ze niet allemaal dekens op en af gaan doen.

Nu is mijn vraag dus, wanneer een dekentje op om Tjelles dikke vacht tegen te gaan.
Ik zat zelf te denken om er niet al te lang meer mee te wachten.. Misschien volgende week al ergens de deken erop te gooien, want zijn vacht is nu al dikker aan het worden.
Ik hoor jullie mening graag!

Groetjes Lisanne
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 14 sep 2008, 13:51

Ik zat met hetzelfde dilemma en wil ook niet scheren. Ik heb uiteindelijk besloten om Meline afgelopen vrijdag een niet gevoerde regendeken op te doen. Zie foto's in http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=29688 . In dit topic heb ik al gemerkt dat de meningen hierover nogal verschillen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ingele

Bericht door Ingele » zo 14 sep 2008, 15:33

Ik vind het nu overdag nog wel te warm hoor...
Ik zou nog even wachten :)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 14 sep 2008, 16:19

denk dat je best nu met een katoenen zomerdeken zou kunnen beginnen. Voor overdag vindt ik een 0 grams regendeken nog wel te wars, als je zelf met dit weer de hele dag een regenjas aan moet, is dat ook broeierig. Katoen laat door, en is niet zo warm. Als het dan wat kouder wordt kan je de regendeken er wel op doen. Of alleen s'nachts de deken.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 14 sep 2008, 16:59

Die van mij zijn afgelopen week onder een canvas zomerdekentje gegaan, eerste dagen alleen 's nachts maar sinds twee dagen ook overdag, gaat prima, ze staan niet bezweet ofzo onder hun deken. Staan wel beide in een buitenbox aan de schaduwkant.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Unique
Contacteer:

Bericht door Unique » zo 14 sep 2008, 19:14

Unique begon ook al meer haar aan te maken.
Ze loopt sinds vanavond met een 150 grams. Weet het klinkt erg overdreven en warm.
Maar heeft Unique geen last van :) Doe het ieder jaar zo.

Unique(Jars x Halstor)
http://www.fjordunique.nl

Afbeelding
Plaats reactie