Hakken gevult met vocht?
- Senna&Cajra
Hakken gevult met vocht?
Cajra haar hakken zijn dik. Voelt aan alsof er vocht in zit. Het is niet pijnlijk. Wat te doen?
- Senna&Cajra
Meestal door een trauma( hard ergens tegenaan geslagen of ergens een tik van hebben gehad.)
Het is een overvulling van de hak.
Die kan zo groot zijn als een erwt maar ook zo groot als een tennisbal.
In een vroeg stadium kun je er wat opsmeren, ontstekingsremmende zalf, hoe langer dat het zit hoe lastiger.
Bij hele grote wordt er ook wel vocht uitgehaald met een injectiespuit of (veel ernstiger) met een drain.
Het is een overvulling van de hak.
Die kan zo groot zijn als een erwt maar ook zo groot als een tennisbal.
In een vroeg stadium kun je er wat opsmeren, ontstekingsremmende zalf, hoe langer dat het zit hoe lastiger.
Bij hele grote wordt er ook wel vocht uitgehaald met een injectiespuit of (veel ernstiger) met een drain.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Vinga had het ook, piephakken, tegen mij is toen gezegd dat het kan komen door het opstaan op een harde ondergrond (denk aan je stal bijvoorbeeld) mijn DA
kon als enigste leeg zuigen maar dat is dan ook maar tijdelijk, het vocht komt toch weer terug.
kon als enigste leeg zuigen maar dat is dan ook maar tijdelijk, het vocht komt toch weer terug.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Senna&Cajra
Gevuld met vocht en piephak zijn 2 verschillende dingen, piekhak zit echt op de punt van het sprongewricht en iets gevuld kan ook meer aan de zij/voorkant zitten. Dit komt ook vaak door de groei, dan zijn de gewrichten aan het groeien. Dan maakt het lichaam tijdelijk wat meer gewrichtsvloeistof aan.
Piephak kan ook komen door het vele liggen wat jonge paarden doen. Hoeft dr ondergrond niet hard voor te zijn. En het komt door bv slaan tegen de wand met de achterbenen.
Maar ik denk dat jij het eerste bedoeld gok ik zo.
Piephak kan ook komen door het vele liggen wat jonge paarden doen. Hoeft dr ondergrond niet hard voor te zijn. En het komt door bv slaan tegen de wand met de achterbenen.
Maar ik denk dat jij het eerste bedoeld gok ik zo.
Binkie had ook een gevulde hak. Werd uiteindelijk zelfs zo dik dat zijn hele spronggewricht gevuld was met vocht . Oorzaak? Trauma door iets heel kleins, DA dacht aan een uitstekend scherp iets ter grootte van een speld of een insectenbeet.
We hebben hem een penicillinekuur gegeven en daarna nog 3 dagen vochtafdrijvende poeders en een week gesmeerd met een Duits coolinggel-achtig smeermiddel verkrijgbaar bij de DA.
We hebben hem een penicillinekuur gegeven en daarna nog 3 dagen vochtafdrijvende poeders en een week gesmeerd met een Duits coolinggel-achtig smeermiddel verkrijgbaar bij de DA.
Geluk is de vrucht van intens werk
- Senna&Cajra
- Senna&Cajra
Omdat ze nog zo jong is kan het ook nog wel wat wegtrekken.Senna&Cajra schreef:Dit is dus wat de veearts ook zei.claudia schreef:Noemen ze ook wel Piephak.
Idd je dierenarts heeft een middeltje maar of het echt helpt is een tweede.
Meestal hebben ze er geen last van alleen is het niet zo'n mooi gezicht.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.