Naar aanleiding van mijn vorige topic over slijten jullie ijzers ook zo hard heb ik zitten denken over ijzerloos.
Imka is in het verleden hoefbevangen geweest. En is daarvoor eigenlijk een keertje al voor opgegeven door de dierenarts. Het is dankzij mij eigenlijk dat ze er nog is. Omdat ik haar niet wilde missen al kon ik er nooit meer op rijden. Ik heb er toen 1½ jaar lang naast gelopen en langzaam aan beetje bij beetje werd ze telkens iets beter.
Ook heeft ze al drie peesblessures gehad in de tijd dat ik haar nu heb. (een keer had ze een peesblessure en doordat ze toen in het land mocht werd ze weer bevangen erbij)
Maar goed, ik heb Imka twee jaar lang zonder ijzers gehad. In die tijd is ze altijd op eieren blijven lopen! Maar goed, ik sta nu onder andere omstandigheden. Imka staat eigenlijk 24/7 in het land en in de winter heeft ze een paddock tot haar beschikking. Ze hoeft dus eigenlijk niet meer over de straat te lopen om bijvoorbeeld naar stal enz te gaan.
De ijzers slijten bij Imka heel erg snel dus dat is niet prettig om mee te gaan rijden. Ook kan de hoefsmid haar erg slecht beslaan omdat ze erg weinig want heeft om in te slaan en de want ook nog eens erg dun is.
En buiten dat groeien Imka dr hoeven ook nog eens bijna niks

Hebben jullie ervaring met paardjes die bevangen geweest zijn en uit eindelijk toch weer zonder ijzers zijn gaan lopen.
Over de schoenen van Smit was ik helemaal niet tevreden. Imka kreeg constand wondjes in dr kootholte. Maar ik heb nu nieuwe schoenen gevonden waar een topic over liep op Bokt en deze lijken mij wel wat beter als die smitjes toen.
Het is nu niet dat ik ineens weer schoenen wil kopen voor Imka, maar ik baal er gewoon van dat ik (a nog steeds niet ver kan gaan rijden over de weg omdat ze gewoon weg veel te hard slijten
(b ze iedere keer een ijzer af trapt en ik constand moet bellen of hij hem eronder wil komen zetten en er telkens minder want over blijft
(c Omdat er telkens meer scheuren en gaten ontstaan
Ik ga het natuurlijk overleggen met de hoefsmid. Of het te doen is een ijzerloze periode in te lassen voor de winter. Om haar hoefjes eerst weer eens rust te geven, of eventueel op schoenen verder te gaan. Maar wil jullie mening ook wel eens weten
Dus brand los...