ander zadel

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
anika

ander zadel

Bericht door anika » wo 03 sep 2008, 19:32

Hoi,

ik heb voor Ysha een Barefoot Cheyenne maat 1, maar deze zit dus nog te groot. Ik moet dus een zadel dat niet over de laatste ribboog valt. Na de val heeft ze zich toch verdraaid in haar zit, dus rijden met een verkeerd zadel is nu mishandeling..

Toch wil ik graag boomloos blijven rijden, maar heb geen flauw idee of dat mogelijk is. Het singlefooters gemaild, maar zij is op vakantie.

Ben een beetje aan het rondspeuren en misschien moet toch maar de zadelmaker erbij als boomloos niet kan. De fysio werkt samen met iemand, dus dat is handig ivm informatie overspelen.

Hebben jullie misschien aanraders voor een kort zadel met een redelijk zitvlak?
Hoorde een vriendin pas over Thorowgood, iemand ervaring?

:wave:
Murphy :+: Ysha
Charret

Bericht door Charret » wo 03 sep 2008, 20:24

Je hebt ook het merk startrek als boomloos zadel. Dat moet ook een aardig zadel zijn.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » do 04 sep 2008, 03:28

Moet je Lisa vragen, die heeft ook een kort paardje en is ook al opzoek naar bepaalde modellen.

Thorrowgood is een fijn zadel, maar lijkt me niet echt een kort zadel..

Er zijn ook nog wel meerdere boomloze merken..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nina1993

Bericht door nina1993 » do 04 sep 2008, 10:36

Thorowgood is een normaal gelijnd zadel wat echter wel op veel koudbloeden past. Massimo is wel wat korter al zit daar ook nog verschil in de modellen. De Son schijnt nog iets korter te zijn dan de Trail.

Boomloos is de Ghost geloof ik nog wat korter. Als je even op bokt bij Harnachment kijkt is er een sticky over boomloze zadels, meestal met een foto erbij. Dan krijg je een redelijke indruk van de mogelijkheden en verschillen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Plaats reactie