Shetlander met wond.
Shetlander met wond.
Twee huizen verder bij onze stalling staat een shetlander in een weitje van 10x10 meter. Vaak staat hij alleen soms met een maatje. Dat is opzich niet zo'n probleem.
Hij ziet er vaak wat onverzorgd uit, maarja, hij staat wel 24/7 buiten en wordt verder niet bereden of mee gemend. Hij is niet mager en zn hoeven zien er wel aardig uit.
Alleen, nu zag ik een soort stuk vel hangen bij zijn hals/schouder, het leek een beetje op een soort lang pluk ofso met bloedachtig spul er bij. Ik heb het gezien van 5 meter afstand, dicht bij kon ik niet komen.
Ik had niet het idee dat het behandeld was, die mensen zijn niet met vakantie, had ze die ochtend nog zien lopen en de auto stond er nog.
Me zusje zei bel de dierenambulande of bescherming. Maar voor het zelfde geld hebben ze het wel ontsmet of is de DA al langs geweest.
Nu zit is dus te twijfelen, het zag er wel pijnlijk uit en beetje sneu. Als ze hem zo laten is het natuurlijk wel echte dierenmishandeling (vind ik zelf).
Hij ziet er vaak wat onverzorgd uit, maarja, hij staat wel 24/7 buiten en wordt verder niet bereden of mee gemend. Hij is niet mager en zn hoeven zien er wel aardig uit.
Alleen, nu zag ik een soort stuk vel hangen bij zijn hals/schouder, het leek een beetje op een soort lang pluk ofso met bloedachtig spul er bij. Ik heb het gezien van 5 meter afstand, dicht bij kon ik niet komen.
Ik had niet het idee dat het behandeld was, die mensen zijn niet met vakantie, had ze die ochtend nog zien lopen en de auto stond er nog.
Me zusje zei bel de dierenambulande of bescherming. Maar voor het zelfde geld hebben ze het wel ontsmet of is de DA al langs geweest.
Nu zit is dus te twijfelen, het zag er wel pijnlijk uit en beetje sneu. Als ze hem zo laten is het natuurlijk wel echte dierenmishandeling (vind ik zelf).
Ja, sorrie hoor. Ik woon niet echt super dicht bij Olaf dat ik er zo even langs loop. Ik zat op de fiets en kwam er langs. En zag het en toen begon ik te twijfelen enz.
Maar laat maar ik kijk morgen nog wel even, en dan zie ik wel. Heb verder ook geen ervaring met de dierenbeschreming wat zij kunnen doen voor zo'n beestje, misschien had iemand een tip.
Maar laat maar ik kijk morgen nog wel even, en dan zie ik wel. Heb verder ook geen ervaring met de dierenbeschreming wat zij kunnen doen voor zo'n beestje, misschien had iemand een tip.
Precies!Viv schreef:Aanbellen bij de eigenaar zelf. Zou het niet prettig vinden als iemand zonder iets aan mij te vragen de dierenbescherming op mn dak zou sturen.
Als je er toch op de fiets langs komt...
DB langssturen kan altijd nog.
Ik heb wel eens hetzelfde gehad, kwam dagelijks langs een shetlander die al maanden alleen stond, véél te dik was, slechte hoeven, manen en staart afgeschuurd en de wei was één grote rommel, richting gevaarlijk voor het diertje. Bovendien was er geen beschutting dus hij stond gewoon weg te koken in de zon met alleen maar vies drinkwater. Helaas lag deze wei niet aan een huis, dus ik wist niet wie de eigenaar was. Dus maar naar het naastgelegen tuincentrum gegaan en daar even navraag gedaan. Toen ik dus vroeg van 'goh van wie is die pony, hij ziet er zo slecht uit en hij staat daar maar zo zielig alleen' kreeg ik het antwoord "oh nee hoor meisje, dat heb je helemaal mis. Hij staat daar samen met een vriendje en er wordt heel goed voor hem gezorgd!". Toen heb ik dus nog maar even vriendelijk gezegd dat hij er onverzorgd uitzag en dat ik al maanden geen vriendje en geen eigenaar/mens bij hem in de wei had gezien. Toen durfde dat mens ook nog te beweren dat z'n vriendje wellicht de afgelopen week weer naar het huis van die man was gegaan. Niks van waar, want ik kwam daar al járen vrijwel dagelijks langs en het arme diertje stond al maanden in z'n uppie. Toen heb ik na wat overleg tóch besloten de dierenbescherming te bellen en iig te informeren wat ik het beste kon doen. Zij vond de situatie wel reden genoeg om een inspecteur langs te sturen. Nou het was direct duidelijk toen die beste man geweest was. Met vier man waren ze de wei aan het opruimen en ineens stond er weer een vriendje bij dat shetje in de wei. Dus al met al was ik uiteindelijk heel erg blij dat ik de DB gebeld had!
tja daphne, jouw verhaal komt me al heel wat minder penny voor dan die van TS.
ik heb hier ook wel eens de AID gehad wegens zielige paardjes
inspecteur kwam en zag lekkere dikke gezonde fjorden die fijn in de modder hadden gerold en uiterst tevreden met zichzelf stonden hem aan stonden te kijken. meneer moest een beetje grinniken en "ging maar weer es op huus aan"
nou weet ik wel wie er gebeld had nl één of andere postbode die al vaker riep dat hij de paardjes zo zielig vond zo zonder deken. ook grote mensen hebben penny-gevoelens...
ik heb hier ook wel eens de AID gehad wegens zielige paardjes
inspecteur kwam en zag lekkere dikke gezonde fjorden die fijn in de modder hadden gerold en uiterst tevreden met zichzelf stonden hem aan stonden te kijken. meneer moest een beetje grinniken en "ging maar weer es op huus aan"
nou weet ik wel wie er gebeld had nl één of andere postbode die al vaker riep dat hij de paardjes zo zielig vond zo zonder deken. ook grote mensen hebben penny-gevoelens...
ik weet wel,. dat ik in zo'n geval heel blij zou zijn dat je bij mij aan zou bellen als je wat fouts gezien zou hebben bij mijn fjord
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ik heb net toen ik van Olaf af kwam aangebeld bij de mensen, ik vroeg of ze de wond hadden gezien. En ze hadden hem pas vanmiddag gezien. Ze waren zaterdag alleen de ochtend thuis geweest en vanmiddag weer thuis gekomen. Ze keken het nog even aan, maar anders zouden ze de DA bellen.
Heefttie toch een aardig tijdje met die wond zo gestaan, maarja komt vast allemaal wel goed.
Bedankt nog voor de berichtjes, ook al lees ik ze achteraf.
Heefttie toch een aardig tijdje met die wond zo gestaan, maarja komt vast allemaal wel goed.
Bedankt nog voor de berichtjes, ook al lees ik ze achteraf.
Misschien proberen ze er een NMRPS luxe tuype van te maken??Miekjuh schreef:zo staat er hier in de buurt een shetlandertje weer of geen weer met deken op, ook als het 35 graden is buiten. Hij heeft m al verscheidene keren gesloopt maar hij krijgt m toch iedere keer weer op. Vind het wel sneu maar pony ziet er verder super uit.