Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
jolita
Bericht
door jolita » ma 18 aug 2008, 13:52
Omdat ik niet om de dag o.i.d kan rijden spookt het nog steeds door mijn hoofd om misschien iemand erbij te hebben die Jolita min. twee keer in de week wilt rijden. Ik wil dit al een hele tijd, maar het komt er eigenlijk nooit van.
Er zijn hier toch best veel mensen die een bijrijder/ster hebben? en die jullie fjord ook op wedstrijden uitbrengt e.d?
Ik ben benieuwd hoe je zoiets aanpakt, gewoon een advertentie op mp plaatsen?
Groetjes
Gael

Jolita
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » ma 18 aug 2008, 14:19
ik heb idd een advertentie op mp gezet!!
zo trof ik eva, in eerste instantie vond ik haar wat te jong (13 toen ze begon) maar ik kan me geen betere en verantwoordelijkere verzorgster indenken!!!!! natuurlijk is ze eerst samen met haar moeder komen kijken en rijden en inmiddels doet ze uniek al meer dan een jaar!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Viv
Bericht
door Viv » ma 18 aug 2008, 14:22
Denise en Louise heb ik opgeduikeld op de stal waar ik stond met Tjo. En ze mogen/mochten ook allebei wedstrijden rijden. Loui staat alweer te popelen

Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Pablo
-
Contacteer:
Bericht
door Pablo » ma 18 aug 2008, 14:35
Ik had een bijrijdster, maar helaas kon ik niet altijd van haar op aan. Overigens niet haar schuld vaak, maar ik heb t te druk om op t laatste moment elke keer alles om te gooien. Nu hebben we de afspraak dat als ze zin heeft dat ze dan gewoon mag gaan rijden. Verder los ik het op met een stalgenootje die hem dan bijv losgooit of rijd. En ik doe hetzelfde voor haar.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
jolita
Bericht
door jolita » ma 18 aug 2008, 14:56
Bedankt voor jullie reacties! ik ga hier maar eens overleggen!:)
Jolita
-
jolita
Bericht
door jolita » ma 18 aug 2008, 15:38
Nou, advertentie staat er op! heb ik na 25min. al een reactie

Ga het even rustig bekijken

Jolita
-
jolita
Bericht
door jolita » di 19 aug 2008, 11:46
Oja nog een vraagje: Ik heb nu twee reacties gehad en zij vragen of ze een bijdrage moeten betalen, voor mij is dat niet nodig. Vragen jullie dat wel van jullie bijrijder/ster?
Jolita
-
Jowien
Bericht
door Jowien » di 19 aug 2008, 14:29
Ik had eerst een kennis die Orlinde 2x per week reed, tot ze verhuisde naar het andere eind van het land. Daarna via-via iemand proef laten rijden. Was ik niet helemaal enthousiast over (was wat vaag over hoeveel tijd ze had en ik vond haar ook niet rijden zoals ik het graag zie). Daarna op marktplaats gekeken en daar een heel leuke, verantwoordelijke bijrijdster gevonden. Ze had zelf een pony, maar die was met pensioen, ze heeft ook ook wedstrijdervaring. En ze reed fijn met Orlinde en was zelfs zo verstandig om te vragen of ik haar een stukje wilde voorrijdenn, zodat zij kon zien hoe ik reed. Dat vond ik een heel goede vraag.
(En nu vindt ze het rijden enzo weer zo leuk dat ze zit te denken aan een eigen pony... zul je zien, moet ik over en jaartje weer een nieuwe bijrijdster zoeken.. )
Ze mag wedstrijden rijden van mij, maar alleen 'lopend' erheen of met mij mee. Ik ben nog niet zover dat ik iemand anders met Orlinde in de trailer laat gaan. Misschien komt dat nog wel eens, maar nu zeker nog niet.
De eerste bijrijdster betaalde een vaste bijdrage per maand. Mijn huidige bijrijdster betaalt ook een bijdrage, maar daar trekt ze de kosten van voer en anti-jeuk smeersel van af. Dan blijft er weinig tot niks over. Zij kan namelijk makkelijker voer enzo halen dan ik omdat ik dat vaak niet redt met de sluitingstijd van de die zaak en zij wel.
Ik vind het heel gewoon om als bijrijdster te betalen danwel als eigenaar een bijdrage te vragen. Het maakt het ook wat serieuzer wat mij betreft, wat minder vrijblijvend.
-
Leentje
Bericht
door Leentje » di 19 aug 2008, 16:06
ik heb mijn portie wel gehad wbt bijrijders,helaas nooit die betrouwbare gevonden,heb er zelfs met 1tje veel ellende gehad!
nu een hele andere opzet,met de staleigenaresse,en dit geeft een heel goed en zeker gevoel
ik zou ze zeker een bijdrage laten betalen(heb ik ook niet (altijd) gedaan,maar denk dat dat wel slimmer is,zo nemen ze het vaak iets serieuser.
en niet met de 1e de beste in zee gaan,en het is ten alletijde jou beessie,dus jouw regels.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
-
Tanja
Bericht
door Tanja » di 19 aug 2008, 16:26
Ik heb al bijna twee jaar een bijrijdster,zij zocht toendertijd een paard om te rijden.
Via via is ze bij mij gekomen aanvankelijk wilde ik het eerst niet maar het klikt goed,ze betaalt 40 euro per maand.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
-
Mir
Bericht
door Mir » wo 20 aug 2008, 11:07
Ik vraag me werkelijk af of laten betalen ervoor zorgt dat je je taak serieuzer neemt. Dat hangt naar mijn mening gewoon af van je karakter en verantwoordelijkheidsgevoel. Ik neem de zaken heel serieus maar hoef niet te betalen. Ben niet te beroerd om te betalen maar ik vind het niet nodig, de eigenaar schiet er ook wel wat mee op. Ik denk dat als je iemand kunt vinden die goed met je paardje om kan gaan en wat toevoegt, je deze persoon niet perse hoeft te laten betalen.
-
Carolinef
-
Contacteer:
Bericht
door Carolinef » wo 20 aug 2008, 11:56
ik doe het nooit meer, dat zegt genoeg lijkt me.
misschen ik ook veeleisend wat mijn paard betreft, maar blijft erbij, mijn beest mijn wil en dus mijn wet.
ze hoefden bij mij nooit te betalen, maar ik doe het mooi zelf nu (en ik rijd nu zelf maar 2x p week)
-
Leentje
Bericht
door Leentje » wo 20 aug 2008, 16:02
Mir schreef:Ik vraag me werkelijk af of laten betalen ervoor zorgt dat je je taak serieuzer neemt. Dat hangt naar mijn mening gewoon af van je karakter en verantwoordelijkheidsgevoel. Ik neem de zaken heel serieus maar hoef niet te betalen. Ben niet te beroerd om te betalen maar ik vind het niet nodig, de eigenaar schiet er ook wel wat mee op. Ik denk dat als je iemand kunt vinden die goed met je paardje om kan gaan en wat toevoegt, je deze persoon niet perse hoeft te laten betalen.
daar heb jij ook helemaal gelijk in,maar voor de minder serieuze,kan het wel net die stok achter de deru zijn,om toch netjes die 2 of 3 keer in de week te komen.
niet de allerbeste motivatie,maar ja.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
-
ieris
-
Contacteer:
Bericht
door ieris » wo 20 aug 2008, 17:10
Ik heb ook een verzorgster voor mijn paarden, ze is 13 jaar en doet het echt super, ze heeft echt veel verantwoordelijksheidgevoel.
Ze hoeft van mij niet te batalen, maar ik wil dan wel graag dat ze helpt met klusjes zoals de wei uitmesten of helpen met hooi halen, en dat soort dingen.
Succes met je beslissing, hopelijk tref je een leuke verzorgster!
-
Jeempie
-
Contacteer:
Bericht
door Jeempie » wo 20 aug 2008, 17:55
Voor mij is een bijdrage ook niet nodig. Ik verhuur mijn paard immers niet, ik heb alleen iemand die mag rijden in ruil voor wat hulp op wedstrijden en thuis. Mits het klikt voor mij een prima regeling.
Zortin Z1 + 10 alweer!

Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

-
jolita
Bericht
door jolita » vr 22 aug 2008, 12:42
Sorry, late reactie maar het is druk hier!
Bedankt voor jullie reacties, het heeft me zeker geholpen!:)
Inmiddels heb ik drie reacties gehad, met één daarvan ga ik wat afspreken bij Jolita.
Jolita