Bio Tensor?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Marijke_

Bio Tensor?

Bericht door Marijke_ » ma 18 aug 2008, 12:59

Heeft een van jullie z'n paard wel eens door laten meten met een bio tensor? En wat waren je ervaringen? En heeft het wat op kunnen lossen voor je paard?

Ros is gisteren doorgemeten en daar kwamen dingen uit die ik zelf eigenlijk al die tijd heb aangevoeld maar die door mijn eigen dierenarts eigenlijk niet serieus werden genomen. Ik roep al een aantal jaren dat Ros last heeft van eiwitten in zijn lichaam waar hij geen weg mee weet. Hij heeft hele witte troebele urine en daar heb ik mijn dierenarts ook voor gebeld en die is geweest. Hij heeft geen urinemonster meegenomen maar op mijn verzoek toen een algehele bloedtest gedaan. Uit het bloed kwam alleen een ietwat verhoogd glucose gehalte en de vreemde urine werd afgedaan met hij zal wel een ontsteking hier of daar gehad hebben maar daar is in het bloed niets van terug te vinden. Tijdens het meten gisteren sloeg het ding werkelijk enorm uit op de eiwitten. Voor wat betreft het luchtzuigen kwam een herpesvirus naar boven, een lichte vorm artrose in zijn rechter voorbeen (heb ooit een reading laten doen waarin ook artrose genoemd werd maar dat heb ik verder niet zo serieus genomen), twee delen van zijn dunne darm gaven aan niet in orde te zijn, gevoeligheid op de bronchien en wat gevoeligheid op de pezen.

Tijdens het meten heeft Ros vastgestaan en die mocht daarna weer buitenspelen. De paarden hadden net een strookje gras gekregen maar meneer bleef binnen staan. Na het meten van Ros zelf is er doormiddel van ampullen gemeten met een pluk manen en wederom de bio tensor gemeten wat hij nodig zou moeten hebben. Voor wat betreft afvoeren van eiwitten zou appelazijn goed zijn en ik was al stomverbaasd dat Ros binnen bleef staan maar was nog verbaasder toen hem een fles appelazijn op de lippen gezet werd en hij zonder pardon een slok wegklokte. Daarna heeft hij nog genoten van een paar handjes natuurlijk hoestpoeder waar foenegriek in zat. Zowel appelazijn als foenegriek haalde meneer altijd zijn neus voor op. Daarna liep hij op zijn dooie akkertje naar de wei om te gaan eten. Ik vond het heel bijzonder om te zien.

Hij wordt als het goed is deze week nog op basis van de pluk manen doorgemeten door iemand anders die hem ook door kan meten op de eczeemklachten. Degene die hem nu heeft doorgemeten is er van overtuigd dat hij er vanaf geholpen kan worden en dat hij volgend jaar zonder eczeemdeken naar buiten kan. Maar gaf ook aan, dat is iets wat ik zelf ook denk, dat Ros niet het prototype eczemer is (als het prototype al bestaat). Ik geloof zelf (nog) niet dat hij ooit helemaal vrij zal zijn, we hebben het hele reguliere cirquit doorlopen, alle middelen die er regulier bestaan maar ook homeopatisch heeft hij wel gehad en niets maar dan ook niets werkt. Ik heb ook beloofd dat als hij er vanaf geholpen kan worden dan ik dan een groot "Ik ben vrij van eczeem" feest ga geven :D.

Aan de ene kant voelt het alsof ik nu een goede weg ingeslagen ben, juist doordat we weer terug zijn verhuisd met de jongens naar Putten en de vrouw die nu hoofdhuurder is op ons pad is gekomen. Zij heeft hem ook doorgemeten trouwens. Haar eigen paard is heel ziek geweest en regulier opgegeven maar blaakt nu van gezondheid. Misschien dat ik heel zweverig klink, terwijl ik heel down to earth ben, maar het voelt allemaal zo goed. Om nog een voorbeeld te geven ik heb 3 weken geleden een mestmonster opgestuurd voor de jongens nadat ze ontwormd waren. De paarden waren schoon maar Cratos wil weer niet goed in het vlees komen. Hij heeft klei gekregen om hem te reinigen en ondersteunen en wat schertst mijn verbazing zijn mest zat vol met kleine nog levende rode wormen (strongyliden). Meteen andere halve Equest gehaald bij de veearts en meneer heeft al 3 dagen dode rode wormen in zijn mest zitten. Hij had dus een flinke besmetting. Terwijl ik er vanuit ging dat hij schoon was omdat het mestonderzoek dat aangaf. Zonder haar waren we daar ook niet achter gekomen. Ros was wel schoon (ik weet dat een paard nooit helemaal wormvrij is) genoeg.

Sorry het is een lang verhaal, mijn vraag is dus hebben jullie ervaringen mee zowel positief als negatief. Hetzij voor jezelf of voor je paard? Of zie ik gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden?
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Charret

Bericht door Charret » ma 18 aug 2008, 13:28

Ik heb er helemaal geen ervaringen mee. Zit nu wat op google erover te lezen. Wordt het met zo'n apparaatje gedaan? : Afbeelding

Hoe kom je er zo bij om dit te proberen?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 18 aug 2008, 13:32

Zo ik vind het wel een interessant verhaal om te lezen eigenlijk. Dat zou nog eens mooi zijn als Ros van eczeem af zou kunnen komen. Apart trouwens dat hij appelazijn nam terwijl hij dat normaal niet hoeft.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jilly

Bericht door Jilly » ma 18 aug 2008, 13:36

Volgens mij werkt Louis ook op zo'n soortgelijke manier?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 18 aug 2008, 14:43

Mijn juf doet dit ook en de DA die vorige week op stal was ook (holistisch da) en de praktijk Den Hoek werkt er ook mee.
Pablo is ook al eens zo doorgemeten, toch wel heel gaaf.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 18 aug 2008, 15:12

ik vind het eigenlijk heel positief klinken hoor!!

ik zou het bij dj wel eens willen doen.... doet die vrouw dat ook voor anderen (onbekenden)? aangezien dj ook al het een en ander aan ellende heeft gehad en ik soms nog steeds twijfel over zijn gezondheid....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 18 aug 2008, 15:14

Doordat de nieuwe huurder hier zelf erg mee bezig is en haar verhaal deed over haar eigen paard en wat een medische geschiedenis daar achter zit en ons aanbood zowel Ros als Cratos door te meten ben ik "hierop gekomen". Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Het is inderdaad een soort gelijk ding dat gebruikt wordt als op de foto.
Is er bij Pablo iets uitgekomen waar je wat mee kon Roos?

@Cindy, ze doet het inderdaad ook voor anderen. Kosten zijn 40 euro voor het consult (er gaat veel tijd inzitten) en voor eventuele medicijnen betaal je standaard 50 euro. Ze heeft nu Ros zelf gebruikt omdat hij er toch stond maar in principe volstaat van alle kanten foto's van je paard en een pluk manen met wortel. Ik kan alleen zelf nog geen ervaring delen omdat hij nu net gemeten is. Het is wel grappig door dingen die ze vertelde moest ik heel erg aan jou denken. Maar dan niet voor Dj maar voor jouzelf. Ik vertelde dat ik iemand ken met heel veel klachten, je CVS, je Crohn en je verhaal over het gen in grote lijnen. Zij zei toen meteen dat haar "baas" waarschijnlijk heel veel voor je zou kunnen betekenen. Mocht je geinteresseerd zijn dan pb ik je wel wat gegevens, natuurlijk ook voor Dj :).
Laatst gewijzigd door Marijke_ op ma 18 aug 2008, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » ma 18 aug 2008, 15:29

Hier worden Ukie en Inga regelmatig met de bio-tensor "doorgemeten"

Mijn zus doet het, die werkt vooral met aromatherapie en celzouten als
"geneesmiddëlen"

En regelmatig gaan er hier haren richting België waar Louis ze doormeet,
die is toch wat meer op paarden ingesteld.

Ik moet zeggen dat er heel vaak dingen uitkomen, waardoor het kwartje valt, en waar je dus ook wat mee kan.
Abe_

Bericht door Abe_ » ma 18 aug 2008, 16:07

volgens mij heeft de fam. de vries dit ook bij djoert laten doen, bij louis
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Mir

Bericht door Mir » ma 18 aug 2008, 17:20

Ik heb het zelf nooit bij een paard laten doen, maar ik ben ervan overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde dan alleen de reguliere geneeskunst. Aan ons alleen de moeilijke taak de charlatans van de goeden te scheiden en de reguliere artsen niet buiten te sluiten/achteraan te zetten.
Fijn dat dit zo goed bevalt. Rosco heeft je zo te lezen al laten weten wat hij ervan vond.
Ben benieuwd hoe het verder gaat, hou je ons op de hoogte?
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 18 aug 2008, 17:31

Zo denk ik ook Mirjam (Mir), vandaar dat ik na het vinden van de rode wormpjes ook meteen naar de dierenarts gesneld ben voor een reguliere wormenkuur :D. Er worden binnenkort foto's gemaakt van Ros en als het goed is wordt zijn proces bijgehouden op een website. Dat hangt volgens mij ook nog een beetje af van of zijn eczeemklachten aansluiten bij een schimmel/ bacterieverhaal waarvan ze er bij het natuurgeneeskundigcentrum het vermoeden hebben dat de oorzaak van de eczeem is. Ze zijn nog in de expirimentele-/ onderzoeksfase wat dat betreft. De eerste paarden bij wie of een schimmel of een bacterie als mogelijke veroorzaker is gevonden hebben eind juli hun medicatie gehad en na 22 dagen verwachten ze de eerste resultaten met foto's. Daar ben ik natuurlijk ook wel erg benieuwd naar.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 18 aug 2008, 17:41

Marijke, zeker dat ik er wat aan had. Pablo zijn nieren waren niet helemaal 100%. Hij was ook net niet helemaal lekker geweest. En ook met de Bach bloesems knapte hij op. Overigens is Pablo laatst ook ge quantum touched. Hij stond in de spuitplaats een potje te klieren dat wil je niet weten, t vrouwtje kwam aan, gaf m een aai over zijn neus en plop, hij stond op standje relaxed. Heerlijk toch :L
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 18 aug 2008, 17:47

Marijke&Rosco schreef:Dat hangt volgens mij ook nog een beetje af van of zijn eczeemklachten aansluiten bij een schimmel/ bacterieverhaal waarvan ze er bij het natuurgeneeskundigcentrum het vermoeden hebben dat de oorzaak van de eczeem is.
Dat van die bacterie is dus iets waar Louis al járen van overtuigd is, dat dat de oorzaak is van zomereczeem. Eerst wou niemand dat geloven, en nu hoor je steeds meer die bewering opduiken (zelfs bij 'gewone' DA's ergens in het land hier)
Ik ben ook heel benieuwd of Hay er helemaal of deels vanaf geraakt (als hij weer op gras staat), maar tot nu toe heeft hij niks, nul, noppes meer geschuurd!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
yvette

Bericht door yvette » di 19 aug 2008, 08:02

Iza is vroeger wel een paar keer doorgemeten. De dingen die eruit kwamen kon ik echt wat mee.
Momenteel zit ze gewoon lekker in haar velletje, dus is het niet nodig, bovendien heb ik zelf ook zo mijn methodes.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
colunder

Bericht door colunder » di 19 aug 2008, 23:20

ikheb er echt nog nooit van gehoord!
ik hoop echt voor je dat je er baat bij hebt voor rosco.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
anika

Bericht door anika » wo 20 aug 2008, 10:54

ik ben er zelf mee behandeld, telt dat ook mee?

hele goede ervaringen mee!

welke dierenarts had je? :?
Murphy :+: Ysha
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 20 aug 2008, 11:18

Bas, maar ik wil hem absoluut niet slecht afschilderen nu hoor zo is mijn stukje niet bedoeld. Ik vind het een hele fijne dierenarts, hij zegt wat hij denkt en ik kan altijd van hem op aan. Maar uit de reguliere testen bij Rosco komt niets. Omdat er uit het bloed niets kwam is er gezegd dat die gekke urine dus afkomstig is van een ontsteking waar geen sporen van in het bloed terug te vinden zijn. Over zomereczeem is hij wel altijd heel erg duidelijk, kort door bocht gezegd opruimen dat paard. Het is zielig voor het paard en frusteert de eigenaar dus of naar de kust of naar de slager. We komen niet verder bij Ros en ondanks dat ik dus al een aantal jaren aangeef dat Ros volgens mij een eiwitprobleem heeft krijg ik het niet aangetoond.
Laatst gewijzigd door Marijke_ op wo 20 aug 2008, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Kelly

Bericht door Kelly » wo 20 aug 2008, 11:20

Taco is ook meerdere keren doorgemeten.
Ik vond het goed werken!
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 20 aug 2008, 11:34

Nog even een opmerking over mijn vorige post, het is natuurlijk niet gek dat een dierenarts op een gegeven moment niet meer verder komt met een oplossing voor je paard voor wat betreft de eczeem. De oplossing is er ook nog niet anders waren er niet zoveel paarden die er last van hebben. Het enige waar ze nu wel verder mee zijn is symptoombestrijding maar nog niet voor wat betreft de oplossing.

Ik vind het wel fijn om hier positieve berichten te lezen. Cratos wordt op dit moment doorgemeten dus ik ben benieuwd wat daaruit gaat komen.
Charret

Bericht door Charret » wo 20 aug 2008, 11:56

Ik las wel dat je gedachtenloos te werk moet gaan omdat het anders makkelijk te beinvloeden is. Heb je daar nog wat van gemerkt?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie