Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Charret
Bericht
door Charret » zo 17 aug 2008, 18:20
Ik baal. Ik vind het zadel niet lekker op Alies liggen. In mijn ogen is de boom gewoon te klein/nauw. Hij klappert niet o.i.d. maar volgens mij drukt hij wel te veel erop. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.

Ik dacht zelfs wat lichtere haren te zien.
Ik heb er een Rossner Amerika opliggen die is aangemeten door die man van Divoza.
Nu wil ik gewoon iemand hebben die er naar komt kijken, verstand van zaken heeft alleen weet ik gewoon niet wie of waar.
Ik wil liever niet dat hij van Divoza komt. Van Rijs en Bos ook niet.
Nu dacht ik aan het Ruiterhuis. Mensen daar ervaring mee?
Lies staat in Lienden wat betreft km's.
Overigens snap ik goed dat er altijd mensen zijn die ergens hele goede of hele slechte ervaringen mee hebben 
Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Ukie
-
Contacteer:
Bericht
door Ukie » zo 17 aug 2008, 18:26
Hmm, met het Ruiterhuis hebben wij niet zo'n goede ervaringen qua zadels. 'Stop er maar een bontje onder en doe er maar een staatriem aan'.

Maar ik weet zeker dat er ook een heleboel mensen zijn die er wel goede ervaringen mee heben

-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » zo 17 aug 2008, 19:20
Kan het niet zijn, doordat ze weer wat meer 'gegroeid' is, spieren gekregen heeft, dat het zadel niet goed meer zou kunnen liggen?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
Esther
Bericht
door Esther » zo 17 aug 2008, 19:39
Ik ben zelf erg tevreden over Harry van den Bosch, maar dat is vast te ver weg, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » zo 17 aug 2008, 19:45
Van Rijs zou ik idd ook niet nemen want die heeft twee van mijn zadels opgevuld en toen zeiden ze dat ze goed moesten liggen. Maar die een daarvan was de boom gewoon een maat te klein, en die ander lag iedere keer op dr schouders en lag dus ook niet goed.
Maar van die boommaat vond ik wel erg slordig, ik haal hun erbij omdat ik er geen verstand van heb!
Verder schijnt die van Hypoplaza die man wel erg goed te zijn! Hij werkt voor Hypoplaza en niet erbij! Dus hij zal je geen zadel van hun aansmeren dat vind ik ook altijd wel fijn!
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
claudia
Bericht
door claudia » zo 17 aug 2008, 19:45
Ik ben dus wel heel erg tevreden over het Ruiterhuis en mijn zadel ligt ook helemaal super.
Het ligt er gewoon aan wie je hebt, Ursela en Bart zijn kei goed en ik heb zelfs om louise gevraagt(is de eigenaar)
En die weet echt wel wat hij doet.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » zo 17 aug 2008, 19:56
olde maten in rouveen, zijn hier geweest, super service, nemen de tijd voor je, lopen je hele paard bij langs.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
Charret
Bericht
door Charret » zo 17 aug 2008, 21:09
leoensuzanne schreef:Kan het niet zijn, doordat ze weer wat meer 'gegroeid' is, spieren gekregen heeft, dat het zadel niet goed meer zou kunnen liggen?
Het zadel heeft altijd zo gelegen. Ik dacht juist dat hij beter zou gaan liggen namate de bespiering kwam. Maar ik krijg Lies niet lekker over haar rug mede door het zadel denk ik. Ik ben ook bang dat wanneer ik nu doorrij ik straks nog verder van huis zal zijn.
*grom* Zadels!
-
Viv
Bericht
door Viv » ma 18 aug 2008, 04:38
Je hebt tegenwoordig onafhankelijke zadelpassers, die horen niet bij een bedrijf maar hebben de sadlemaster opleiding genoten.
Horsemanoutfitter heeft er een (maar vraag me dan weer af hoe onpartijdig die is). Voor de rest moet je ze even zoeken.
Verder heeft iedereen zn eigen ervaringen met de diverse ruitersportzaken en hun zadelmakers. Wat de ene prutswerk vind vind de ander weer geweldig. Das beetje het lastige.
Alies zal ongetwijfeld gegroeid zijn hoor, ik had de eerste jaren met Tjo bijna elk jaar ene ander zadel, ze groeide er gewoonweg steeds uit en dat lag niet aan degene die de zadels kwam passen, dat gebeurt gewoon.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Mir
Bericht
door Mir » ma 18 aug 2008, 07:26
Ik ben met Ellen meegeweest naar het Drunens Ruiterhuis en vond het daar ook prettig. Ellen kon met Tim diverse zadels uitproberen in de binnenbak. Het is niet alleen de pasvorm voor je paard, maar ook nog eens in combi met jou erop en hoe het zadel voor jou voelt. Neem iemand mee die van ernaast staan zijn mening kan geven, dat scheelt ook, hoef je niet alleen op een verkoper af te gaan als je dat beetje moeilijk vind. Overal zullen goede en slechte ervaringen mee zijn idd, maar als je een mening over het ruiterhuis wilt heb je hierbij een positieve

.
-
Charret
Bericht
door Charret » ma 18 aug 2008, 07:39
Daarom vind ik het zo lastig. De een zegt dit en de ander zegt dat. Logisch, maar dat maakt het niet makkelijker.

-
Lisa
Bericht
door Lisa » ma 18 aug 2008, 09:01
idd tamara olde maten vind ik erg goed. Vanavond komt ze nog weer even langs (hopelijk met een goed zadel voor vera)
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
-
nina1993
Bericht
door nina1993 » ma 18 aug 2008, 09:57
Op
http://www.msfc.nl/index.php?option=com ... Itemid=219
staan alle zadelmakers die de opleiding gedaan hebben.
Misschien heb je mijn verhaal via dagboek wel gelezen. Dat was Heleen Klumper uit Almelo. Die heeft veel verstand van zaken ook al is ze niet onafhankelijk.
Zij werd me aangeraden boven horsemansoutfitter.
Martine Liefstingh uit Bennekom schijnt ook wel een heel goede te zijn.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
-
Charret
Bericht
door Charret » ma 18 aug 2008, 10:22
Almelo is zo'n eind bij mij vandaan. Wel grappig dat ik daar vroeger als klein meisje altijd ging kijken. Toen was de zaak nog van haar vader. Oh het heet nog zo zie ik.
Bennekom komt meer in de buurt. Bedankt alvast!
-
Fran
Bericht
door Fran » ma 18 aug 2008, 16:42
Die man van Hulzebosch vond ik toen ik nog bij de haflingers reed erg fijn, hij nam goed de tijd en heb veel plezier van dat zadel gehad. Maar Emst zou voor jou wel te ver zijn, al weet ik niet waar Lienden ligt.
-
Charret
Bericht
door Charret » ma 18 aug 2008, 18:05
Lienden ligt in Gelderland. Dus dan is dat wel wat ver inderdaad