Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Viv
Bericht
door Viv » vr 15 aug 2008, 10:25
Goede kwaliteit hoofdstellen,neusriem ook fijn maar het systeem vind ik niet je van het maar dat verschilt per paard en merk.
Mn EV hoofdstel (crosslink systeem) rijdt super maar de crosslink van Goedhart raakte Tjo van in paniek (???).
Maar wellicht dat de sidepull fijner rijdt, die hadden ze toen nog niet

Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
margalorenz
Bericht
door margalorenz » vr 15 aug 2008, 13:54
Ik rij al een jaar bitloos. Ik rij nu op een touwhalster. Dat werkte voor mij het beste. de hoofdstellen van dokter cook zijn ook erg mooi van kwaliteit en fijn om mee te rijden.
Ik zou persoonlijk niet voor een sidepull gaan. Deze hebben naar mijn mening niet echt een goede discriminerende werking waardoor een paard niet altijd heel goed het verschil tussen de hulpen snapt.
op
www.paardnatuurlijk.nl staat een test van verschillende bitloze hoofdstellen en hun inwerking. misschien kun je dat eens bekijken.
verder kun je op
www.bitloos.nl lidworden van de vereninging voor bitloos rijden. op de site wordt veel info gegeven over verschillende hoofdstellen met liks naar andere sites en kun je voor 20 euro per jaar lid worden. je mag dan ook verschillende bitloze hoofdstellen gratis testen. Misschien is dat een idee, dan kan je zelf proberen welk soort hoofdstel voor jouw en je paardje goed werkt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » vr 15 aug 2008, 18:36
hey bedankt voor de reacties!!
ja ik ben bij deze link gekomen via bitloos.nl dus
ik vond het wel een erg mooie en redelijk vriendelijk eruit zien! ik heb nog geen flauw idee van hoe het werkt etc. ik weet wel dat uniek altijd erg makkelijk is dus die zal niet snel in paniek raken oid

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Viv
Bericht