Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Viv
Bericht
door Viv » vr 15 aug 2008, 10:25
Goede kwaliteit hoofdstellen,neusriem ook fijn maar het systeem vind ik niet je van het maar dat verschilt per paard en merk.
Mn EV hoofdstel (crosslink systeem) rijdt super maar de crosslink van Goedhart raakte Tjo van in paniek (???).
Maar wellicht dat de sidepull fijner rijdt, die hadden ze toen nog niet

Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
margalorenz
Bericht
door margalorenz » vr 15 aug 2008, 13:54
Ik rij al een jaar bitloos. Ik rij nu op een touwhalster. Dat werkte voor mij het beste. de hoofdstellen van dokter cook zijn ook erg mooi van kwaliteit en fijn om mee te rijden.
Ik zou persoonlijk niet voor een sidepull gaan. Deze hebben naar mijn mening niet echt een goede discriminerende werking waardoor een paard niet altijd heel goed het verschil tussen de hulpen snapt.
op
www.paardnatuurlijk.nl staat een test van verschillende bitloze hoofdstellen en hun inwerking. misschien kun je dat eens bekijken.
verder kun je op
www.bitloos.nl lidworden van de vereninging voor bitloos rijden. op de site wordt veel info gegeven over verschillende hoofdstellen met liks naar andere sites en kun je voor 20 euro per jaar lid worden. je mag dan ook verschillende bitloze hoofdstellen gratis testen. Misschien is dat een idee, dan kan je zelf proberen welk soort hoofdstel voor jouw en je paardje goed werkt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » vr 15 aug 2008, 18:36
hey bedankt voor de reacties!!
ja ik ben bij deze link gekomen via bitloos.nl dus
ik vond het wel een erg mooie en redelijk vriendelijk eruit zien! ik heb nog geen flauw idee van hoe het werkt etc. ik weet wel dat uniek altijd erg makkelijk is dus die zal niet snel in paniek raken oid

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Viv
Bericht
door Viv » za 16 aug 2008, 06:27
Paniek ontstond omdat bij de crosslink de gekruiste banden presies onder dr kaak liepen. Dus die knepen dr hoofd af zeg maar.
Bij dat model van emiel kruisen ze pas onder de kin.
Gewoon kwestie van uitproberen wat lekker rijdt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Saar
Bericht
door Saar » za 16 aug 2008, 10:52
Ik heb effe de foto in je bericht geplakt (is de goede toch?!

)
Als je op de link klikt kom je namelijk op de startpagina uit.
Vind het een mooi hoofdstel, maar zelf geen ervaring mee. Alleen met het bitloze hoofdstel van Emiel Voest, denk dat de werking ongeveer hetzelfde is.
...You can't know me in the way I do...
Officieel benoemd tot OpperKneus van FW 
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » za 16 aug 2008, 10:54
Saar schreef:Ik heb effe de foto in je bericht geplakt (is de goede toch?!

)
Als je op de link klikt kom je namelijk op de startpagina uit.
Vind het een mooi hoofdstel, maar zelf geen ervaring mee. Alleen met het bitloze hoofdstel van Emiel Voest, denk dat de werking ongeveer hetzelfde is.
heey bedankt ja die is het ja
ja nou las ik weer dat best veel bitloze optomingen teveel druk op de neus geven..... dat eigenlijk een touwhalster of die soort ring van leer/paardenhaar de beste zijn... maar om nou met een touwhalster te gaan rijden?! tis wel de bedoeling dat ik er nog een beetje mee kan dressuren!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥