Maat neusriem

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Annemarie

Maat neusriem

Bericht door Annemarie » di 15 jul 2008, 06:19

Ooit had ik een mooi erg goed zittend Kieffer hoofdstel voor Nisko, maat cob. Helaas had Anka die bij de eerste de beste keer rijden gesloopt O:) . Nisko reed sindsdien eigenlijk met haar goedkopere reservehoofdstel, wat naar mijn idee hier en daar wat krap is. De frontriem en keelriem zitten net niet helemaal lekker. Heb ik gister nog eens gekeken wat er nou kapot was aan die Kieffer, bleek ik alleen een nieuwe combi-neusriem nodig te hebben. Heb ik die gekocht in maat cob, had ze nl ook. Krijg ik hem gister dus niet dicht. Heb ik hem maximaal laag laten zakken, ging ie net dicht, maar zat hij wel erg laag, 3 vingers onde rhet jukbeen. Nou is de brede neusriem nog wel stug en sluit nog niet helemaal mooi aan, maar toch vraag ik me af of hij zal gaan passen.

Iemand een idee of dit nog veel navormt? Anders heeft mijn paard dus een groter hoofd gekregen O:) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 15 jul 2008, 07:36

Of is de Cob neusriem kleiner uitgevallen?? Ik heb sommige cob-dingen die passen niet, anderen wel...als je ze dan vergelijkt blijkt er een wereld van verschil te zitten in de werkelijke maat. Met halsters ook zo. Sommige Cobs passen ze perfect, sommigen zijn haast groot en anderen zijn weer krap. Maar ik denk dat voor jou toch de korste klap blijft om die neusriem te verruilen voor een Full.
Geluk is de vrucht van intens werk
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 15 jul 2008, 07:48

Bij mij is het ook erg verschillend hoor qua hoofdstellen. De ene keer moet ik een cob hebben en de andere keer een full. En het is vervelend, want met full moet alles op het hoogste gaatje en met cob vaak op het laagste. Iets ertussen zit er niet...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Charret

Bericht door Charret » di 15 jul 2008, 08:00

Alies heeft helemaal geen groot hoofd. Maar een gecombineerde cob neusriem [van Kieffer] krijg ik ook nét dicht en dan zit hij eigenlijk te strak.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 15 jul 2008, 08:18

Charret schreef:Alies heeft helemaal geen groot hoofd. Maar een gecombineerde cob neusriem [van Kieffer] krijg ik ook nét dicht en dan zit hij eigenlijk te strak.
Ja, ik kreeg hem eerst dus helemaal niet dicht en had echt zoiets van huh, wat is dit nou? Toen neusriem op allerlaagst en na heel lang wurgen ging ie dicht. Op eht laatste gaatje uiteraard. Ga Divoza maar bellen of ik nog kan ruilen O:) , had prijskaartje er al afgehaald omdat precies dezelfde neusriem toen wel paste :? .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Krista

Bericht door Krista » di 15 jul 2008, 08:20

Ozar heeft ook geen groot hoofd maar de cob maat van Kieffer past hij ook niet, gaat niet dicht. Bij de dravers krijg ik die neusriem ook maar net op het 1e gaatje dicht. Ik denk dat cob van Kieffer heel klein uitvalt.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 15 jul 2008, 08:39

Krista schreef:Ozar heeft ook geen groot hoofd maar de cob maat van Kieffer past hij ook niet, gaat niet dicht. Bij de dravers krijg ik die neusriem ook maar net op het 1e gaatje dicht. Ik denk dat cob van Kieffer heel klein uitvalt.

Nou dat moet dan wel dat hij klein valt. Dat dezelfde vorige keer wel paste weet ik dan ook niet. Ik denk dat die achteraf in het begin ook wat te strak zat en later nog wel iets is meegerekt.

*net divoza gebeld, hij mag geruild, ook al is prijskaartje eraf. Had kaartje gelukkig bewaard en dan kan het pfieuw*
Charret

Bericht door Charret » di 15 jul 2008, 10:35

Oh goed zo. Wel goed om te weten dat er meer mensen zijn met dit merk en de pasvorm want dan probeer ik wel een cob van een ander merk de volgende keer.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie