Eachann drinkt bij Jeskim..

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Esther

Eachann drinkt bij Jeskim..

Bericht door Esther » zo 13 jul 2008, 17:18

Tja, heb het nu vaak genoeg vastgesteld dat het niet om een eenmalige actie ging..

Vanmorgen gebeurde het dus weer. Eerst hing Eachann onder Jeskim, dan snuffelt ze ook aan het veulen en staat het toch nog toe.. Zei toch dat het een moederkloek was, hihi..
Maar goed.. Daarna wilde Elvis wat gaan drinken, tja toen was het op..

Nu begin Jeskim qua vlees wat minder te worden, Tea is behoorlijk vadsig, net als Eachann, maar Elvis heeft er toch ook wat onder te lijden volgens mij.. Eachann is een stuk dikker..

Ik haal nu Jeskim telkens even uit de wei om die een emmer brokken te geven, denk dat ik Elvis de volgende keer ook maar meeneem om wat mee eten..

De wei waar ze nu lopen staat ook nog een deel afgezet met rantsoenpaaltjes. Daar groeit wat gras.
Zal ik Elvis en Jeskim daar dagelijks een poosje in laten lopen, zodat Jeskim kan vreten en Elvis zijn deel ook krijgt??

Wat zou ik eventueel nog meer kunnen doen..
Ik heb een veulenvoerbak, maar ze staan 24/7 in de wei en daar kan ik hem niet goed vastmaken en denk dat de volwassen dames dan met het voer aan de haal gaan..

Lastig hoor, het is goed bedoeld van Jes, maar niet de bedoeling..
Vind het ook niet echt tof om de twee jongeheren uit elkaar te halen, maar een paar uurtjes per dag zou toch wel kunnen?? Als de bedrading het houdt, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 13 jul 2008, 17:21

ik heb er totaal geen ervaring mee, maar kan je ze niet apart, en toch bij elkaar in de wei zetten, met een draadje ertussen. Zo kan jeskim alleen haar eigen veulen zogen, en krijgt elvis de melk die hij nodig heeft. endan kan je jeskim en elvis ook bijvoeren als ze apart staan. Ze zouden dan evt nog een paar uur bij elkaar in kunnen om te spelen, maar grotendeels de dag een draadje ertussen zodat ze beide hun eten krijgen?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 14 jul 2008, 11:36

Zou in ieder geval Jeskim goed gaan bijvoeren, omdat die dubbele productie draait. Verder kun je inderdaad af en toe even gescheiden zetten. Maar of het echt enorm veel scheelt tov Elvis weet ik niet. Compleet uitelkaar is inderdaad zonde. En met Jeskim en bijvoeren, moet ze dubbele productie draaien, maar krijgt ze ook weer meer binnen, dus dan zouden ze het moeten redden, toch? Misschien Elvis voor deze tijd (tot jeskim weer de productie aan kan conditioneel gezien) aan de veulenbrokjes?
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie