Hoe kun je zien of een pony drachtig is?
Hoe kun je zien of een pony drachtig is?
"Rare" vraag: hoe kun je zien of je pony drachtig is als je niet scant?
Ik neem aan dat de hengstigheid dan wegblijft? Of hoe werkt dat?
Ik vraag het omdat Frits (minishet) een week of 4 geleden getracht heeft om Pleun (maxishet) te dekken maar hij kon er niet bij. De telescoop kon niet langer uitgedaan worden, zeg maar. Maar ik weet dat beesten heel inventief zijn als ze willen dat het gebeurt, duszzzzzz
Ik neem aan dat de hengstigheid dan wegblijft? Of hoe werkt dat?
Ik vraag het omdat Frits (minishet) een week of 4 geleden getracht heeft om Pleun (maxishet) te dekken maar hij kon er niet bij. De telescoop kon niet langer uitgedaan worden, zeg maar. Maar ik weet dat beesten heel inventief zijn als ze willen dat het gebeurt, duszzzzzz
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Scannen of opvoelen. Hengstigheid kan ook uitblijven om andere redenen, of je kan het gemist hebben (niet elke merrie is even duidelijk hengstig).
Wil je wel adviseren het te laten nakijken zodat je weet of je de merrie anders moet voeren, en natuurlijk moet je ze nu uit elkaar halen, want inderdaad: waar een wil is, is een weg...
Wil je wel adviseren het te laten nakijken zodat je weet of je de merrie anders moet voeren, en natuurlijk moet je ze nu uit elkaar halen, want inderdaad: waar een wil is, is een weg...

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ze zijn inmiddels uit elkaar gehaald hoor, al de dag erna. Maar ja, er is maar een zaadje nodig. Volgens mij zijn ze zelfs in staat om een schep uit de schuur te halen en een gat te graven om in te gaan staan.
Ze was de vorige keer zeer duidelijk hengstig maar toen stond Frits er dus en dat was een hengst die natuurlijk heeeeeeeel veel aandacht aan haar gaf door enorm heen en weer te dribbelen en zichzelf te showen.
Wellicht toch maar scannen.
Ze was de vorige keer zeer duidelijk hengstig maar toen stond Frits er dus en dat was een hengst die natuurlijk heeeeeeeel veel aandacht aan haar gaf door enorm heen en weer te dribbelen en zichzelf te showen.
Wellicht toch maar scannen.
'NO FJORD, NO GLORY'
of nog even afwachten. als je haar nog een keertje hengstig ziet hoeft dat natuurlijk niet. Als je haar niet hengstig meer ziet zou ik haar over een paar maanden laten voelen, dan weet je het zeker.
Omdat je niet perse een veulen wilt hoef je niet perse te scanen, dat doe je omdat je zo veel mogelijk kansen wilt en de merrie dan ook gelijk weer bij de hengst kan doen. Dus even afwachten en bij uitblijven hengstigheid even op laten voelen is prima te doen, dat kan je dan eventueel gelijk met bv de enting laten doen zodat je wat kosten uitspaart.
Omdat je niet perse een veulen wilt hoef je niet perse te scanen, dat doe je omdat je zo veel mogelijk kansen wilt en de merrie dan ook gelijk weer bij de hengst kan doen. Dus even afwachten en bij uitblijven hengstigheid even op laten voelen is prima te doen, dat kan je dan eventueel gelijk met bv de enting laten doen zodat je wat kosten uitspaart.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Re: Hoe kun je zien of een pony drachtig is?
Op de kop houden en goed schudden, als je wat hoort rammelen zit er een veulentje inHilly schreef:"Rare" vraag: hoe kun je zien of je pony drachtig is als je niet scant?
I