Kinderen in weiland...dilemma

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Orion1996

Kinderen in weiland...dilemma

Bericht door Orion1996 » vr 27 jun 2008, 23:28

Ik zit met een dilemma.

Cyra staat op een super stukje weiland. Ver van de weg af, bijna niemand weet dat ze er staan.

Nu zag ik afgelopen zondag vlechtjes in de manen van de fries bij haar op land. De eigenaar had het niet gedaan, die komt 1 keer in de 2 weken en heeft de schurft aan vlechtjes in dr manen. ook haar bijrijdster weet dat ze dit niet moet doen.
Ik heb de vlechten er uitgehaald.
Nu zaten er vanmiddag weer vlechtjes bij die fries in haar manen.
Ook valt het me op dat Cyra een stuk uit de onderkant van haar staart mist.

Ik heb net aan de baas van de wei gevraagd wie daar verder komen. Volgens hem mag er niemand komen. Hij denkt zelf dat het de kinderen zijn uit het huis achter het land.
Deze hebben een hele dikke boom over de sloot liggen en kunnen dus makkelijk het land in.

Nu hou ik er helemaal niet van dat er kinderen in het land spelen bij mijn pony. Als zij ze wat aan doet ben ik verantwoordelijk. Bovendien weet je nooit of die koters op je pony proberen te klimmen. Dan gaan er zeker ongelukken van komen.

De baas had al meerdere malen tegen de eigenaar van dat huis gezegt dat die boom weg moet. Hij vertikt het om het te doen. Schijnt een ontzettende rotvent te zijn.

Nu wil ik eigenlijk een bordje bij die boom ophangen op advies van de baas met:
Verboden weiland te betreden. Paarden zijn geen speelgoed, maar zijn gevaarlijk!

Nu hoop ik dat die kinderen zich door een bordje laten tegenhouden. Aanbellen durf ik eigenlijk niet. Aangezien die vent niet zo lekker bekend staat ben ik bang dat die mn pony wat aan doet als ik boos wordt omdat hij zijn kinderen niet bij zich houdt.

Toch voel ik me er totaal niet lekker bij.
Heeft iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken? Desnoods als dit doorgaat wil ik mijn pony daar gewoon weg hebben, maar heb geen idee waarheen.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Charret

Bericht door Charret » za 28 jun 2008, 05:20

He dat is een lastig iets.
Ik zou er ook een naar gevoel aan overhouden.
Misschien verstandig omdat bordje er bij te hangen inderdaad en mocht het weer gebeuren gewoon de politie bellen. Dan heb je het in ieder geval gemeld. Misschien dat zij eens met die man kunnen praten en is hij dan wel zo verstandig. Beetje vreemd dat een ouder dit toe zou laten maar goed.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Mir

Bericht door Mir » za 28 jun 2008, 05:48

Het kan best zijn dat de eigenaar van het huis heel anders op jou reageert, denk wel dat het de moeite waard is hem iets te vragen. Wil hij er niets van weten dan kan de eigenaar van het land de boom doormiddenzagen met een kettingzaag :+ . Ik herken je probleem, heel vroeger hebben wij er een shetlander met een iniministaart en luis (en bedankt _-:( ) aan over gehouden. Eigenwijze kinderen luisteren soms zeeeeer slecht, enige optie is om het landje onbereikbaar te maken. Als de eigenaar van het landje de boomstam niet wil als verbinding heeft hij volgens mij echt wel recht van spreken, mocht hij ergens melding willen maken. Of gewoon met de trekker weg trekken.
Wanja

Bericht door Wanja » za 28 jun 2008, 07:02

Inderdaad die boomstam daar weg zien te krijgen. Eerst met die man gaan praten en 'm dan duidelijk maken dat het gevaarlijk is dat kinderen in de buurt van paarden spelen.
Mocht dit niet helpen is het misschien een optie om een extra schriklint te spannen zodat die kinderen niet meer het weiland in kunnen komen zonder dat ze een gigantische oplawaai krijgen?
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 28 jun 2008, 07:49

PRIVE TERREIN

VERBODEN OM IN HET
WEILAND TE KOMEN !!!

Paarden zijn geen speelgoed. Deze zijn nooit bereden en weinig van mensen gewend, dus gevaarlijk!

Dit hangt er nu. Ga toch is vragen of het niet mogelijk is om of deze week de boom om te zagen of ze naar een andere wei te verplaatsen.
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » za 28 jun 2008, 09:10

Jemig Anna wat ontzettend vervelend :n !
Toevallig had ik het laatst ook, de boer was op vakantie en dus geen verdere toezicht echt. Toen liep er ook een meisje (13) in de wei bij Fjordy en Toot. Toot kan nogal happen en speels zijn dus als er wat gebeurt heb ik het gedaan, heb haar ook gezegt dat het niet normaal is dat je zomaar de wei in loopt ! Ze is goed geschrokken.

Ik zou anders gewoon aanbellen hoor, en vertellen. Mocht het niet helpen kijken of je die boom kan verplaatsen.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Krista

Bericht door Krista » za 28 jun 2008, 09:24

Ik zou kijken of je die boom kan laten verplaatsen.
(en als dat niet kan de boom insmeren met groene zeep iod }> hihi)
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Vera

Bericht door Vera » za 28 jun 2008, 09:32

plaats een stroomdraad aan de kant van die boom op jullie land, Liever nog een net (een draadje kan je zo makkelijk onderdoor) en zet de klok buiten bereik van hun kant, dan komen ze er echt niet meer. Zolang je het op je eigen kant zet, kunnen ze er niks van maken lijkt mij.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Jilly

Bericht door Jilly » za 28 jun 2008, 10:46

Misschien een briefje in de bus doen?
Als je uitlegt dat beide paarden nog jong en wat onberekenbaar zijn, dan zou je toch denken dat de ouders niet meer willen dat hun kinderen daar komen?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 28 jun 2008, 11:48

240 volt op de stroomdraad zetten, doen ze het nooit meer O:)

Maargoed meer stroom zou een optie kunnen zijn.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 28 jun 2008, 13:12

Ik was net op het land en die boom ligt echt heel ongelukkig. Hij komt uit de tuin van die man, is rot en gewoon omgevallen. Ons stroomdraad staat er over heen. daar hangen nu A4-tjes aan met:
PRIVE TERREIN

VERBODEN OM IN HET
WEILAND TE KOMEN !!!

Paarden zijn geen speelgoed. Deze zijn nooit bereden en weinig van mensen gewend, dus gevaarlijk!

Groene zeep is wel een optie }-) . Spuit dat hele ding in met een of ander chemisch goedje. Of doorzagen net boven de sloot zodat die nog aan 1 mm vast zit }-)
Maandag ga ik samen met die vrouw van de fries even langs om te 'vragen' of hij wel is mensen door ons land ziet lopen omdat de fries vlechten heeft en dat die jonge paarden onberekenbaar zijn.
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 28 jun 2008, 15:42

Ik zou ook gewoon aanbellen, en mochten het zijn kinderen niet zijn die het gedaan hebben dan zou ik uitleggen wat je bezwaren zijn. Gewoon uitleggen wat de gevaren zijn en het desnoods aandikken. Geen enkele ouder wil dat zijn kind wat overkomt lijkt me...Als je het rustig uitlegt en zelf kalm blijft en het op de gevaren gooit dan zal het toch niet escaleren? Enneh misschien hebben die kinderen wel een moeder die wel fatsoenlijk aanspreekbaar is :). Meer dan dat en die bordjes kan je niet doen denk ik.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Viv

Bericht door Viv » zo 29 jun 2008, 07:33

Idd aanbellen en netjes het probleem uitleggen. Zijn kinderen zullen absoluut ontkennen dat zij het zijn.
En anders de boom zover afzagen dattie jullie kant niet meer raakt, kunnen ze hooguit nog gaan zwemmen. En anders postten, zeker als het dagelijks gebeurd is het wel een dagje op de uitkijk waard. Straks gaan ze ze alvast zadelmak maken, zie ik ze ook wel voor aan eigenlijk als ze al zo brutaal zijn om andermans paard te gaan vlechten. Of ze gaan jouw boogje even bijwerken ofzo.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Abe_

Bericht door Abe_ » zo 29 jun 2008, 08:00

ik zou,hoe lastig ook gewoon aan bellen en met hem een gesprekje aan gaan. waarom zouden de kinderen het ontkennen,er zijn ook nog wel eerlijke kinderen op deze wereld ;).
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 29 jun 2008, 09:47

die kids laten zich heus niet tegenhouden door n bordje, idd net zoals de rest zegt, netjes aanbellen en probleem voorleggen, krijg je n botte reactie, dan regel je wat mankracht en zorg je dat die boomstam weg gaat, succes
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 29 jun 2008, 21:00

Viv schreef:Straks gaan ze ze alvast zadelmak maken, Of ze gaan jouw boogje even bijwerken ofzo.
In dat geval kijk ik serieus of ze 5 minuten hun adem in kunnen houden in hun eigen sloot nadat ik ze die boom op heb laten eten.

Ik heb na de fjordcup 1,5 uur daar gezeten, maar was niks. Ook geen nieuwe vlechten. Heb de kinderen wel in de tuin gehoord.
Morgen dus aanbellen (ze zijn gelovig, dus wilde geen herrie aanhalen en op zondag bellen).
Afbeelding
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 11 jul 2008, 07:47

hoe is het gegaan??
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie