Welke zadel geeft een goede ondersteuning aan de rug?
Welke zadel geeft een goede ondersteuning aan de rug?
Ik heb in januari mijn herniaoperatie ondergaan maar helaas blijf ik een zeurderig gevoel in mijn rug houden,.
Ik hoop dat het nog beterder word met met mijn rug.
Ik twijfel soms of ik een ander zadel moeten nemen,ik heb nu een Wintec-prodressuur en ben daar best tevreden mee ook is ie lekker licht.
Ik heb het zadel vorig jaar nog na laten kijken/opvullen door een zadelmaker.
Mijn vraag is,buiten om dat een zadel goed moet liggen op Tika.
Zal er nou een geschikter zadel zijn voor mijn rug?Moet ik juist wel of geen diepe zit?
Tika heeft een vrij korte rug en zal een 17.5 inch zadel moet hebben maar,
mijn achterste moet daar wel in kunnen maar hoe dieper het zadel hoe krapper het word voor mijn derrière.
Heeft iemand tips?
Ik hoop dat het nog beterder word met met mijn rug.
Ik twijfel soms of ik een ander zadel moeten nemen,ik heb nu een Wintec-prodressuur en ben daar best tevreden mee ook is ie lekker licht.
Ik heb het zadel vorig jaar nog na laten kijken/opvullen door een zadelmaker.
Mijn vraag is,buiten om dat een zadel goed moet liggen op Tika.
Zal er nou een geschikter zadel zijn voor mijn rug?Moet ik juist wel of geen diepe zit?
Tika heeft een vrij korte rug en zal een 17.5 inch zadel moet hebben maar,
mijn achterste moet daar wel in kunnen maar hoe dieper het zadel hoe krapper het word voor mijn derrière.
Heeft iemand tips?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
de inch-maat van het zadel is afgestemd op je achterste. Voor de rug van het paard moet je naar de boommaat kijken.
Ik kan je verder helaas niet adviseren. Claudia heeft ook vaak last van haar rug, misschien heeft zij tips voor je?
Ik kan je verder helaas niet adviseren. Claudia heeft ook vaak last van haar rug, misschien heeft zij tips voor je?
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Kun je deze vraag niet voorleggen aan je fysiotherapeut/ een sportfysiotherapeut? Een gedwongen houding lijkt me niet goed en dat heb je misschien juist meer bij een zadel wat veel "steun"geeft. Kun je de houdingsspieren van jezelf niet trainen, zodat je zelf wat steun hebt van je eigen lichaam? Ik heb veel steun aan Pilates, heb de boel om mijn zwakheden hierdoor kunnen versterken en heb daar echt ook profijt van met rijden.
Ik heb nu een anatomica en dat biedt voor mij een hele goede steun.Jeempie schreef:de inch-maat van het zadel is afgestemd op je achterste. Voor de rug van het paard moet je naar de boommaat kijken.
(mijn tussenwervelschijven zijn versleten en schuiven regelmatig van links naar rechts

Het heeft een fijne bovenbeenligging en het biedt een fijne steun in mijn onderrug.
Maar ik denk dat je gewoon moet gaan proberen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik denk dat je heel goed op zoek moet naar een geschikt zadel. Het moet precies op Tika passen, maar dus ook exact bij jou. Een te gedwongen houding zal problemen opleveren.
Sommige mensen met rugklachten kunnen heel goed op een boomloos zadel zitten, anderen vinden het weer niks.. Zou ook nog een idee zijn.
Sommige mensen met rugklachten kunnen heel goed op een boomloos zadel zitten, anderen vinden het weer niks.. Zou ook nog een idee zijn.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
De beenligging kan inderdaad ook wel een rol spelen qua zadel.claudia schreef:Ik heb nu een anatomica en dat biedt voor mij een hele goede steun.Jeempie schreef:de inch-maat van het zadel is afgestemd op je achterste. Voor de rug van het paard moet je naar de boommaat kijken.
(mijn tussenwervelschijven zijn versleten en schuiven regelmatig van links naar rechts.(3de 4de en 5de wervel))
Het heeft een fijne bovenbeenligging en het biedt een fijne steun in mijn onderrug.
Maar ik denk dat je gewoon moet gaan proberen.
Ik ben zelf ook bang als ik een te diepe zit heb dat ik te vast gaat zitten.
@Esther,ik heb al eens een boomloos zadel geprobeerd en dat is voor mijn geen optie.
Weet iemand welke zadels (merken) een niet te diep zit hebben?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
Geboren op 14-05-2001