navelbreuk
navelbreuk
Karev heeft en navelbreuk, was bekend bij mij. Het is een stukje van 5 cm lang, bij max 1 cm breed. De spierlaag eronder is verder mooi aangesloten dus het is niet 'open' zegmaar. Als ik ooit een veulentje met haar wil fokken, zou dit dan een probleem zijn?
En zou er uberhaupt nog iets aan gedaan moeten worden op deze leeftijd?
En zou er uberhaupt nog iets aan gedaan moeten worden op deze leeftijd?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Iza heeft ook een kleine navelbreuk. Deze is echter zo klein dat het topje van je pink er nog niet inpast. Met de dracht heeft ze er geen last van gehad, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe zwaar je paard wordt. Ik moest het wel dagelijks in de gaten houden, omdat ze anders opgenomen had moeten worden (wist het niet voordat ik haar liet dekken, is ook niet uit de veterinaire keuring gekomen, omdat het zo minimaal is). Als het groter was geworden, dan had ze opgenomen moeten worden tijdens de dracht.
Het kan geopereerd worden, maar daarvoor moeten ze op de rug onder narcose, de vraag is of je al de risico's van een operatie wil lopen voor iets wat relatief onschuldig is.
Of je Karev zou moeten laten dekken als het zo groot is, zou je moeten overleggen met een dierenarts. Die zou de risico's goed moeten kunnen inschatten.
Het kan geopereerd worden, maar daarvoor moeten ze op de rug onder narcose, de vraag is of je al de risico's van een operatie wil lopen voor iets wat relatief onschuldig is.
Of je Karev zou moeten laten dekken als het zo groot is, zou je moeten overleggen met een dierenarts. Die zou de risico's goed moeten kunnen inschatten.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Het is niet zo dat het heel diep is, het is meer oppervlakkig, en je zou er idd ook nog geen pinktopje in kunnen steken. En ik wil ook nog niet binnen nu en een jaar een veulen, maar vroeg me zo af of dit dan kwaad zou kunnen, omdat de boel wel oprekt natuurlijk, hihi
nee hoor, dit jaar niet. En weet ook niet of het ooit geberurd , zou me onwijs leuk lijken, maar het veulen zou zowieso voor de verkoop zijn, omdat ik er geen 2 kan onderhouden. En daarom twijfel ik ook nog heel erg, omdat je toch nooit zeker weet wat er dan met het veulen gebeurd, waar ie terecht komt enz. (en in mijn hoofd zit het idee dat zeer veel hengstenveulens salami worden), en dan denk ik, ja waarvoor fok ik dan? En ik weet ook niet hoe gemakkelijk het is om een veulen te verkopen, niet dat ik er dan mee blijf zitten zeg maar.
Is het dan wel eerlijk... wie weet is er ooit iemand die een beebje van Karev wil, en dan zien we verder. Maar gewoon voor Karev lijkt het me een x mooi, ook voor mezelf om te zien wat voor een veulentje er uit een bepaalde kruising komt.
Is het dan wel eerlijk... wie weet is er ooit iemand die een beebje van Karev wil, en dan zien we verder. Maar gewoon voor Karev lijkt het me een x mooi, ook voor mezelf om te zien wat voor een veulentje er uit een bepaalde kruising komt.