Is de een 'zachter' dan de andere? Of is de andere juist makkelijker om mee te rijden?
Wie o wie kan mij het uitleggen

Echt lastig om een mooie te vinden. Dankzij Claudia kan ik nu met een hele mooie Kiefer rijdenUkie schreef:Naar een bruine heb ik ook lang moeten zoeken.
Ik vroeg bij het ruiterhuis naar een lage neusriem, kijkt die man me zo raar aan van wat moet je dáár nou mee
Ik heb er nu een van Döbert, niet goedkoop maar wel heel zacht.
Dat was dus precies waar dat artikel in het Bit over ging...Cindy+Uniek schreef:een gecombineerde neusriem wordt vaak veel te strak getrokken...
dat een paard nog net kan ademen![]()
daar hoor je makkelijk 2 vingers tussen te kunnen schuiven en de sperriem is eigenlijk alleen maar om de mond dicht te houdenoftewel diegene die die strak trekken snoeren het paard letterlijk de mond...
Nou als Yinka er goed op loopt, heb ik er best wel wat geld voor over. Dan verkoop ik m'n oude hoofdstel zo!Ukie schreef:Naar een bruine heb ik ook lang moeten zoeken.
Ik vroeg bij het ruiterhuis naar een lage neusriem, kijkt die man me zo raar aan van wat moet je dáár nou mee
Ik heb er nu een van Döbert, niet goedkoop maar wel heel zacht.
Ik heb nu een heel hoofdstel van HH voor 15 euroHedwig schreef:Zo'n goedkope is wel te vinden, maar een van goede kwaliteit gaat denk ik een stuk moeilijker worden