zou het kunnen?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Tamara
Contacteer:

zou het kunnen?

Bericht door Tamara » za 03 mei 2008, 13:40

ik zat eens te denken, zou je , als je bij de supermarkt 2 van die citroen sap dingetjes koopt, en dan opmengt met water in een spuitbus, dat op een paard kunnen sprayen. Tegen de vliegen dan. Of het werkt is een tweede, maar ou dat zuur niet 'schadelijk'zijn voor een paardenhuid?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
yvette

Bericht door yvette » za 03 mei 2008, 13:44

Geen citroensap op je paard spuiten. En al helemaal niet in de zon. Dan gaat het inbranden. Bovendien ruikt het verdund niet sterk genoeg.
Je zou wel met etherische olie een mengsel zelf kunnen maken, maar dat moet je alleen doen als je echt goed weet hoe de verhoudingen moeten zijn, anders kan dat ook schadelijk zijn.
Het handigste is gewoon kant en klaar spul te kopen, dan weet je in ieder geval dat het huidvriendelijk is.
Ik kan me van vroeger op de manege wel iets herinneren van azijn met kruidnagels of zo, maar precies weet ik dat recept ook niet meer.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 03 mei 2008, 13:49

kijk daar heb ik iets aan! ik zat er zo eens over te denken, maar ergens zat het me ook niet lekker, had al zo het idee dat citroenzuur zou bijten oid.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 03 mei 2008, 14:14

Als ik mijn haar snel blond wilde hebben in de zomer deed ik er citroensap in en ging ik een uur in de zon zitten. Resultaat: WIT!

Niet op je paard spuiten dus.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Vera

Bericht door Vera » za 03 mei 2008, 14:53

kruidnagelolie met pepermuntolie is ook goed tegen de vliegen.
Je kan het alleen niet onverdund gebruiken.
Je kan het verdunnen met water, maar dan moet je wel een emulgrator aan toevoegen omdat olie niet oplost in water.
mengen met zonnebloem olie (of andere plantaardige olie kan ook, maar dan word je paard zo vet)
Kant en klaar is handiger en dan weet je tenminste zeker dat het werkt en dat de verhouding goed is. Zo dat het niet schaad, maar toch nog wel werkt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
saskia
Moderator

Bericht door saskia » za 03 mei 2008, 15:51

yvette schreef:Geen citroensap op je paard spuiten. En al helemaal niet in de zon. Dan gaat het inbranden. Bovendien ruikt het verdund niet sterk genoeg.
Je zou wel met etherische olie een mengsel zelf kunnen maken, maar dat moet je alleen doen als je echt goed weet hoe de verhoudingen moeten zijn, anders kan dat ook schadelijk zijn.
Het handigste is gewoon kant en klaar spul te kopen, dan weet je in ieder geval dat het huidvriendelijk is.
Ik kan me van vroeger op de manege wel iets herinneren van azijn met kruidnagels of zo, maar precies weet ik dat recept ook niet meer.
ja volgens mij heb ik ook eens zoiets gemaakt, dat stonk zo verschrikkelijk dat er niets meer in de buurt kwam bij Sjors, geen vlieg, geen paard, geen mens. getver de getver :o :+
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Esther

Bericht door Esther » za 03 mei 2008, 16:03

Op bokt kun je waarschijnlijk een hoop recepten vinden die wel goed te gebruiken zijn!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 03 mei 2008, 16:45

:= heb ik dus wel eens gedaan, 1 flesje citroensap, 1 fles azijn en rest aanvullen met (citroen)thee. Later vervangen door paar potjes citronella-olie en dan voor gebruik goed schudden.

Tegenwoordig haal ik maar gewoon de dure daas-spray en meng die met azijn...stinkt me ook hard genoeg (en die vliegen ook).
Geluk is de vrucht van intens werk
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 03 mei 2008, 17:34

Ik gebruik al die stinkende spray's niet. Ten eerste helpt het allemaal toch niet en ten tweede zou ik liever niet zo ruiken pff wat meuren die dieren af en toe. Ik zelf gebruik alleen af en toe vliegvrij dat stinkt niet

Ik heb ook nooit het idee dat Imka ook onwijs last heeft van de vliegen
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 03 mei 2008, 17:38

Hier werkt het wel...zag al die kleine rotvliegjes gister zo verdwijnen en ook t bos in gaat hier goed met die spray (zonder spray is het niet te doen in het zomerseizoen en ach die stank went :P).

Heb dan wel die Atex daasspray te pakken.
Geluk is de vrucht van intens werk
Mir

Bericht door Mir » za 03 mei 2008, 18:06

Atex Daasspray heeft zeker effect! De rest vind ik tegenvallen maar die werkt echt goed. Verdun je dat dan met natuurazijn Annabel? En hoeveel delen op hoeveel delen?
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 03 mei 2008, 19:04

Die Atex, krijgen ze daar geen vlekken van? Van de hertshoornolie die erin zit... Durf het bij San niet zo goed aan.
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 03 mei 2008, 21:11

Mir schreef:Atex Daasspray heeft zeker effect! De rest vind ik tegenvallen maar die werkt echt goed. Verdun je dat dan met natuurazijn Annabel? En hoeveel delen op hoeveel delen?
Helemaal mee eens. Atex daasspray werkt bij mij eeh Nis ook het beste.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
colunder

Bericht door colunder » za 03 mei 2008, 21:40

ik gebruik altijd de citronella muggenspray van het kruitvat.
ik vind dat het goed helpt.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 04 mei 2008, 15:01

Die Atex daas spray is uber smerig ja (echt lekker hertshoornluchtje) en werkt behoorlijk goed. Tot nu toe is alleen mijn eigen gebrouwen olie mengsel beter uit de bus gekomen, maar das behoorlijk duur en is zo op.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Plaats reactie