zou het kunnen?
zou het kunnen?
ik zat eens te denken, zou je , als je bij de supermarkt 2 van die citroen sap dingetjes koopt, en dan opmengt met water in een spuitbus, dat op een paard kunnen sprayen. Tegen de vliegen dan. Of het werkt is een tweede, maar ou dat zuur niet 'schadelijk'zijn voor een paardenhuid?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Geen citroensap op je paard spuiten. En al helemaal niet in de zon. Dan gaat het inbranden. Bovendien ruikt het verdund niet sterk genoeg.
Je zou wel met etherische olie een mengsel zelf kunnen maken, maar dat moet je alleen doen als je echt goed weet hoe de verhoudingen moeten zijn, anders kan dat ook schadelijk zijn.
Het handigste is gewoon kant en klaar spul te kopen, dan weet je in ieder geval dat het huidvriendelijk is.
Ik kan me van vroeger op de manege wel iets herinneren van azijn met kruidnagels of zo, maar precies weet ik dat recept ook niet meer.
Je zou wel met etherische olie een mengsel zelf kunnen maken, maar dat moet je alleen doen als je echt goed weet hoe de verhoudingen moeten zijn, anders kan dat ook schadelijk zijn.
Het handigste is gewoon kant en klaar spul te kopen, dan weet je in ieder geval dat het huidvriendelijk is.
Ik kan me van vroeger op de manege wel iets herinneren van azijn met kruidnagels of zo, maar precies weet ik dat recept ook niet meer.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
kruidnagelolie met pepermuntolie is ook goed tegen de vliegen.
Je kan het alleen niet onverdund gebruiken.
Je kan het verdunnen met water, maar dan moet je wel een emulgrator aan toevoegen omdat olie niet oplost in water.
mengen met zonnebloem olie (of andere plantaardige olie kan ook, maar dan word je paard zo vet)
Kant en klaar is handiger en dan weet je tenminste zeker dat het werkt en dat de verhouding goed is. Zo dat het niet schaad, maar toch nog wel werkt.
Je kan het alleen niet onverdund gebruiken.
Je kan het verdunnen met water, maar dan moet je wel een emulgrator aan toevoegen omdat olie niet oplost in water.
mengen met zonnebloem olie (of andere plantaardige olie kan ook, maar dan word je paard zo vet)
Kant en klaar is handiger en dan weet je tenminste zeker dat het werkt en dat de verhouding goed is. Zo dat het niet schaad, maar toch nog wel werkt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
ja volgens mij heb ik ook eens zoiets gemaakt, dat stonk zo verschrikkelijk dat er niets meer in de buurt kwam bij Sjors, geen vlieg, geen paard, geen mens. getver de getveryvette schreef:Geen citroensap op je paard spuiten. En al helemaal niet in de zon. Dan gaat het inbranden. Bovendien ruikt het verdund niet sterk genoeg.

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

Tegenwoordig haal ik maar gewoon de dure daas-spray en meng die met azijn...stinkt me ook hard genoeg (en die vliegen ook).
Geluk is de vrucht van intens werk
- nancy imka
Helemaal mee eens. Atex daasspray werkt bij mij eeh Nis ook het beste.Mir schreef:Atex Daasspray heeft zeker effect! De rest vind ik tegenvallen maar die werkt echt goed. Verdun je dat dan met natuurazijn Annabel? En hoeveel delen op hoeveel delen?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Die Atex daas spray is uber smerig ja (echt lekker hertshoornluchtje) en werkt behoorlijk goed. Tot nu toe is alleen mijn eigen gebrouwen olie mengsel beter uit de bus gekomen, maar das behoorlijk duur en is zo op.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008