scheurtje in de hoef.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Gesloten
Fran

scheurtje in de hoef.

Bericht door Fran » do 01 mei 2008, 19:10

Olaf heeft een scheurtje in zijn linkervoorhoef. Van de grond richting de kroonrand maar dan2 a 3 cm. (dus gelukkig niet helemaal tot de kroonrand).
Voor het weekend was het nog erg klein, en 23 mei komt de hoefsmid dus ik dacht als het niet verder scheurt dan komt het wel goed. Maar nu was ik dus terug van vakantie en het nu zo'n 3 cm.

De vrouw van de stalling zei dat ik maar even de hoefsmid moet bellen om hem intelichten en evt. te vragen of hij eerder kan komen.
Dat was ik zelf ook al van plan.

Wat vinden jullie? en wat kan ik in tussen tijd het beste met de hoef doen? Iemand ervaring?

Alvast bedankt :)
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Krista

Bericht door Krista » do 01 mei 2008, 19:15

Je kan er niet zo gek veel aan doen Francis behalve nu iig even van het harde afblijven, dus niet op straat gaan rijden. Zou idd even de smid bellen en met hem overleggen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Bernice

Bericht door Bernice » do 01 mei 2008, 20:23

Als het nog niet heel ver is doorgescheurd zou ik het even afknippen en anders als het blijft scheuren even de hoefsmid bellen :)
colunder

Bericht door colunder » do 01 mei 2008, 22:27

als het een rechte scheur is kan je op de plek waar hij stopt met een vijl een inkeping maken,haaks op de scheur, dan scheurt het niet zo snel verder.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
yvette

Bericht door yvette » vr 02 mei 2008, 07:25

Bernice schreef:Als het nog niet heel ver is doorgescheurd zou ik het even afknippen en anders als het blijft scheuren even de hoefsmid bellen :)
Het is 3 cm vertikaal. Blijft niet veel van de hoef over als je daar in gaat knippen (als je er al het materiaal voor hebt).
Maar inderdaad, niet meer rijden, helemaal niet op het harde en de hoefsmid bellen voor advies...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Fran

Bericht door Fran » za 03 mei 2008, 15:06

Heb gister gelijk even de smid gebeld.
Hij kon vandaag al langs komen, en heeft Olafs hoeven alle 4 bekapt,
Hoe korter de hoeven zijn hoe minder druk er op staan, hoe minder snel het scheurt.
Hij staat nu voor op ijzers zo dat er nog minder druk op staat.

Waarschijnlijk is de scheur er de volgende keer uitgegroeit en kan hij hem zo weg veilen en kan Olaf weer zonder ijzers.

Van mij mag er een slotje op.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Gesloten